Printplaatjes?

Imipolex

switchboard operator
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het laten maken van printplaatjes? Wat zijn de kosten zo gemiddeld? Nu mijn sequencertjes zo aardig functioneren ga ik aan massa-productie denken. Zo'n kant en klaar PCB'tje bespaart heel wat gepuzzel.

Ik heb er al eens bij een Duitser laten maken, was iets van een 25€ voor een PCB'tje op een gewoon eurokaartje(16*10cm.). Vond dat wel schappelijk en waren trouwens mooie prints, dus. Als je z'n adres/site wil laat je maar iets weten.

klinkt interessant, maar best prijzig, toch, verandert de prijs ook afhankelijk van oplage? Er moeten toch ook nederlandse bedrijfjes zijn die zoiets doen. Heb tot nu toe voornamelijk belgische gevonden.

Er zijn wel nederlandse bedrijfjes die printplaatjes maken, ik heb alleen de adressen nu ff niet bij de hand.
Maar 25 euro is een erg goede prijs voor een eurokaart, ik ben ze niet goedkoper als +- 40 euro in nederland tegen gekomen.

In het magazine Elektruur staan altijd veel advertenties van Nederlandse bedrijven die printplaten maken. Is volgens mij ook wel prijzig, tenzij je misschien voor 1000 stuks gaat of zo. Je kan ook altijd zelf een belichtingsbak maken voor een 50€, dan heb je je printen aan een 7.5€ per eurobordje (of minder).

Origineel geplaatst door Imipolex
klinkt interessant, maar best prijzig, toch, verandert de prijs ook afhankelijk van oplage? Er moeten toch ook nederlandse bedrijfjes zijn die zoiets doen. Heb tot nu toe voornamelijk belgische gevonden.

Een professioneel nederlands bedrijf is bijvoorbeeld:

http://www.ramaer.nl/

Ik denk wel dat ze overigens alleen aan bedrijven leveren, dus niet aan particulieren.
(als je ingeschreven bent bij de k v k lijkt me het geen probleem)
Ik zou gewoon eens een offerte aanvragen voor een X aantal stuks.

Op www.conrad.nl kun je de prijzen zien van ets spullen, als je toch een aantal wil.
hier kun je etsbakken/belichtings apparatuur/chemicalien krijgen (per post of afhalen).

Hee bedankt mensen! Dat alprint.nl ziet er wel goed uit... Zelf etsen kan wel, maar vergt toch weer enige investering en gedoe... Aan de andere kant is het zo'n simpele layout dat het ook niet echt hoeft, een printje.... Maar als het even kan, wil ik er een stuk of 12 in een kast zetten! Lijkt me wel wat. BTW ik heb net onderdelen besteld bij Conrad, als mensen het lijstje willen... wel zo makkelijk.
Groeten Danny

Je kan ook altijd zelf een belichtingsbak maken voor een 50€,
En als je een zonnebank hebt hoef je helemaal geen belichtingsbak aan te schaffen.....zie hier
Hoe maak ik een printplaat vind je hier

Alweer bedankt. Ik ga het toch maar eens proberen. Effe een lichtbak zien te versieren... Wacht! M'n vriendin gaat wel 's naar de zonnebank, mischien kan zij ze stiekem belichten!
(Zmoke, ik heb trouwens ook nog in terneuzen gewoond! 20 jaar geleden!)

Is dat zo? Ik wed dat je de gezellige drukte van deze wereldstad tot de dag van vandaag nog mist 8o)

Is zeker okee, als ik iets snel moet hebben fiets ik er even heen (nou ja naar de winkel dan, niet naar de website...!)
Anders fax ik Conrad even, is wel zo relaxed.

Back