D550 display

quisquater

Ebos
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een LCD display in een D550? Zijn die displays nog te vinden? Of heeft iemand toevallig een 'dode' D550 liggen?

Ik heb een tweedehands D550 op de kop getikt (een jongensdroom, waar is de tijd dat ik in de Fnac de eerste D50 stond te bespelen met zeer veel goesting maar helemaal geen geld...) maar het display is bijna helemaal kapot (niet de backlight, het display zelf).

Als je geen gebruikte kunt vinden even Roland in Belgie emailen. Ze hebben zeer veel onderdelen van hun oude synths e.d. op voorraad, wel wat prijziger dan 2e hands natuurlijk.

Ik kreeg zeer snel bericht van Roland maar die vroegen ongeveer 160 Euro voor het display wat ik behoorlijk wat te veel vond, de D550 zelf had me immers zoveel niet gekost. Groot was mijn verbazing toen ik echter tussen mijn eigen voorraad componenten een display vond dat er verdacht compatibel uitzag met dat van de D550. Heb die er deze avond net even in gesoldeerd en jawel, alles functioneert prima! Ben dus een behoorlijk trotse bezitter van een D550 die weer helemaal in orde is!

De kans is groot Stabby, ik heb niet veel ervaring met LCD displays en weet niet hoe compatibel die dingen zijn. In ieder geval, de mijne doet het!

Back