Zwarte rand rondom een display

Marcel D

weer in Venlo
Weet iemand hoe de verschillende fabrikanten deze zwarte rand op een acryl display maken? Heeft het een naam? Border? Bezel?
Waar is het van gemaakt en hoe wordt het op het acryl aangebracht?

20241210_210639.jpg

Dat is geen bezel,het is gewoon mat zwarte coating (verf) aan de achterkant op het plexi.

je kan proberen met Renaulac black mat,deze verf heeft hoge densiteit al heeft de nieuwe menging een iets lagere densiteit helaas.

Indien je dik genoeg aanbrengt zou 1 laag kunnen voldoen,je kan erna nog extra dekking geven met fijn plat penseel en van binneste boord wat wegblijven.

De masking van het center van het scherm zal moeilijker zijn,ik denk dat je best werkt in 2x met paarse masking tape want je moet het er meteen aftrekken als verf nat is,

Is Pu vertevigd

Ik gebruik hem voor restoratie ,het geeft een mooi gelijkvormig mat black resultaat,met rol aanbrengen.

geen idee wat het geeft (en goed gaat houden op plexi),tot zover heb ik hem enkel op staal en alu gebruikt.

Laatst gewijzigd:
Ik verzin ook maar wat, maar als ik seriematig zulke displays zou moeten maken (wat een fabrikant doet), dan zou ik een groter stuk plexiglas zeefdrukken en daarna de losse displays uitzagen of snijden. Als dat er echter voor zorgt dat het zwart zou beschadigen, wat ik niet verwacht, dan zou ik eerst de kleine displays uitzagen / snijden en daarna zeefdrukken, maar seriematig is dat meer werk, maar voor een enkel stuk moet dat prima kunnen.

Back