Hoe zit dat met het verdelen van je track naar de andere artiesten?

Digital

Stamgast
Wat ik me al een tijdje afvraag...

Stel je zit bij een degelijk label en ze releasen je track. Is het dan zo dat ze een soort mailing naar alle dj's in hun bestand sturen met jou nummer in of is dit een taakje voor de artiest zelf en niet voor het label? :eureka:

:walker:

D.

ja, een goed label heeft een promo/A list, zou bij kleinere labels altijd vragen hoe zij jou gaan vermarketen.

dat is zeker de taak van een label, het promoten/marketen van jouw werk. Als ze dat niet doen, waarom zou je 't niet allemaal lekker zelf doen?

Het is heel simpel met kleine labels......meestal worden deze gerund door 1 persoon, met een idee en het lef om geld in iets te stoppen (geld wat die de ene keer terug verdient, maar vaak ook niet).
Promoten/marketen zal dan beperkt zijn, wat ook logisch is als je zelf goed nadenkt, de kracht zit hem dan meer erin dat je als artiest en label samen ervoor zorgt dat mensen weten van de muziek.

grtzzzRb

ja dat ligt ook geheel aan de expertise van jou label : sommige hebben ook gewoon een goede mailinglist in handen : dus ja dan sturen ze hun mailtjes niets voor niets.....dus ze sturen direct een mailtje aan de juiste persoon....

een goede mailinglist is geld waard en die koop je niet zo een twee drie van iemand ( het bronwerk van een mailinglist samen stellen is erg arbeidsintensief ) ( je moet 1001 adressen zien te verzamelen en dan ook nog eens de juiste adressen ( ik stel me voor dat ronie tober of een andere massa-sheisse artiest agancy niet zit te wachten op een mailtje van digital ha ha )

ik ken wel beroemde mensen op het internet en die hebben ook zelf een team om zich heen gebouwd : kan een kennis zijn of een tante ofzo etc etc die bijv alle myspace post leest : iets waar je mischien niet zelf aan toe komt als je het druk hebt : zo krijgt iedereen netjes een bedankje terug via email en ja zo zijn je fans ook weer blij dat ze wat van je gehoord hebben..... en dat levert weer mond op mond reclame op voor je muziek

voor de rest is het ook een kwestie van de juiste vrienden maken in het leven : sommige bekende mensen hebben het te druk maar anderen die je leert kennen die kunnen ook mond op mond reclame voor je maken...... of je door ping pongen naar een juiste maatschappij met de juiste connecties in de zakenwerled......

de echt grote jongens : die hebben een label : en die pompen ook geld in je : dat bijv door reclame ruimte voor je te kopen : bijv 10 000 keer een reclame op myspace ( bovenaan ) en als het goed werkt dan heb je veel bezoeker op je myspace..... en die zetten je mischien op hun lijstje om je nog een keertje te gaan luisteren........

zelf heb ik geen label en geen team ( ai ai ai ) dus ja alles hangt bij mij af van kwaliteit....... das de enige reclame die ik in mn pocket heb : als een nummer mooi klinkt dus.........

Laatst gewijzigd:
Back