Maak een stukje Reggae / dub

Heb de vocals er gewoon uitgehaald, laat m verder voor wat het is (behalve de naam dan).

https://soundcloud.com/tubefund/tram-rails

Depekordi (Live take two)

Depekordi (Live take two)

gaaf topic.

Mijn live dub. Misschien niet echt reggae/dub maar wel heel veel delay 8D

https://soundcloud.com/ken-guru/depekordi-live-take-two

na 5 minuten had ik het wel gehoord en ben ik beginnen skippen.. Gewoonweg té lang en té eentonig, ook al heb je veel gespeeld met effectien.. Die main lead ramt maar door en door.. Het loopje is goed bevonden, maar geen 100x op repeat, sorry.

Nee je heb gelijk. Was er heel de avond aan 1 stuk mee bezig en toen direct geupload voor het slapen gaan. Volgende keer maar eerst eens even laten rusten en dan nog een keer luisteren, doet vaak wonderen

Ben het niet met hem eens. Kan prima die vokalen qua tuning.

Alleen te veel portishead voor mij. Te blank. Maar zij kan absoluut zingen. Ik hoor ook verwijzingen naar andere (pop) nummers die ik alleen effe niet kan plaatsen.

En instrumentaal is ook dik. Vette drums met punch. Zelfs mijn iPhone hoesje resoneert! :D

Echte sjokken door het zand vibe. Erg Nice!

Als er nog een goede (underground) hook/herkenbaarheid in zou zitten zou ik hem persen. Bij 2de keer horen moet je denken: fuck dit ken ik, en dit is goed.

na 5 minuten had ik het wel gehoord en ben ik beginnen skippen.. Gewoonweg té lang en té eentonig, ook al heb je veel gespeeld met effectien.. Die main lead ramt maar door en door.. Het loopje is goed bevonden, maar geen 100x op repeat, sorry.

Helemaal eens. Ben bezig met een "edit" van de 12min lang live jam.

Bedankt voor de feedback.

Ben het niet met hem eens. Kan prima die vokalen qua tuning.

Alleen te veel portishead voor mij. Te blank. Maar zij kan absoluut zingen. Ik hoor ook verwijzingen naar andere (pop) nummers die ik alleen effe niet kan plaatsen.

En instrumentaal is ook dik. Vette drums met punch. Zelfs mijn iPhone hoesje resoneert! :D

Echte sjokken door het zand vibe. Erg Nice!

Als er nog een goede (underground) hook/herkenbaarheid in zou zitten zou ik hem persen. Bij 2de keer horen moet je denken: fuck dit ken ik, en dit is goed.

Thx. Teveel Portishead vat ik wel op als een groot compiment want blijft wel één van mijn favoriete bands. Maar ik snap je opmerking wel met deze ondergrond en de vocalist is ook volledig geïnspireerd door de Triphop. Correcte waarneming dus. Ik zal de track onder het genot van een biertje nog eens op een PA luisteren om een inspiratie voor een hook op te doen. Gelukkig heb ik deze in multitrack opgenomen dus kan nog wel edits maken. Thx hier hebben we wat aan.

Die stofzuiger bas is niet mijn ding maar verder erg tof. Had dit nav midi inkel project niet verwacht. Als je had gezegd dat het audio was had ik het ook geloofd hehehe

Thanks Gloomer en MadR. Het is inderdaad behoorlijk simplistisch en die stofzuiger bas was een experimentje; ben zelf ook meer van de wat rootsigere basjes.

Nog eentje dan van gisteren avond (met net aangeschafte audiodamage PhaseTwo and Dubstation2):

ps. SoulC: zag net je post over de International Dub Gathering. Dat was erg leuk. Toffe locatie geen rijen bij de bars en super vette soundsystems met als hoogtepunt Greenlight Sound;wat een feest was dat. Barcelona staat voor volgend jaar weer op de agenda!

ps. SoulC: zag net je post over de International Dub Gathering. Dat was erg leuk. Toffe locatie geen rijen bij de bars en super vette soundsystems met als hoogtepunt Greenlight Sound;wat een feest was dat. Barcelona staat voor volgend jaar weer op de agenda!

hij is weer fijn Tijs ! maar leuk hoor die dub gathering Barcelona te gekke stad ook .. ik kijk alweer uit naar reggaebus festival, al weet ik niet zeker of ik het ga redden ivm vakantie plannen

Dank jullie.

Ik denk dat ik dit jaar ook naar Reggaebus ga (erg interessante line-up) en de week erop sowieso traditiegetrouw weer naar Reggae Geel.

Hoor em graag Arv.

Nog een dubje van vanavond. Beetje lange intro; vanaf 1:30 komt er wat sub in. Heb overigens wat latency door soundflower routing bij videotaking. Dat wordt hopelijk met een UAD apollo twin opgelost binnenkort want dat maakt het timen wat lastiger.

Back