Maak een stukje Reggae / dub

Flexatone zou zeker ook kunnen als je niet "flext"..

Kan ook gewoon de Bell van een open hihat zijn?

zou idd ook allebei kunnen.. plotseling heb ik een heel sterk vermoeden wat het is , maar ik weet de naam van het instrumentje niet :stupid : het is een stukje ijzeren buis, cm of 15 lang, diameter ca 2 cm met een geribbelde of gekerfde sleuf over de hele lengte. ik denk dat dat m is, omdat je hoort dat dat ie ook raspt af en toe. maar anders denk ik ook aan de bell van een open hh..

Kan ook gewoon de Bell van een open hihat zijn?

Dat dacht ik ook (maar dan van de ride of cymbal).
Maar, als je aanneemt dat er maar 1 drummer was (70s dub...), dan is het niet zo eenvoudig op die bell te
spelen terwijl je ook de normale hihat speelt.. :)
Dus ik ga voor de flexatone, of iemand op een triangel (een grote versie).

Hé ja, dat gerasp was mij nog niet eerder opgevallen. Met een flexatone lijkt me dat dan weer onmogelijk. Sommige triangels hebben dan weer wel van die ribbels https://www.youtube.com/watch?v=_sWRTc4xVDc maar nu weet ik niet of dat voor een triangel iets nieuws is of niet.
Dat stukje ijzeren buis zou ook best kunnen. Heb er net wat naar zitten zoeken bij een online muziekzaak maar kon hem daar niet vinden tenminste niet iets wat voldeed aan de beschrijving.
Jullie bedankt voor het meedenken hè :) :okdan:!!

Hé ja, dat gerasp was mij nog niet eerder opgevallen. Met een flexatone lijkt me dat dan weer onmogelijk. Sommige triangels hebben dan weer wel van die ribbels https://www.youtube.com/watch?v=_sWRTc4xVDc maar nu weet ik niet of dat voor een triangel iets nieuws is of niet.
Dat stukje ijzeren buis zou ook best kunnen. Heb er net wat naar zitten zoeken bij een online muziekzaak maar kon hem daar niet vinden tenminste niet iets wat voldeed aan de beschrijving.
Jullie bedankt voor het meedenken hè :) :okdan:!!

Dat "raspen" heb ik nog niet gehoord hoor. Waar in het nummer hoor je het?

Heel subtiel hoor je het gerasp, een beetje zoals je het in dat youtube filmpje ook hoort met die triangel.
In het begin zo rond de 10 seconden hoor je het het eerst daarna bij 0:53-0:57-1:00-1:06-1:14-1:24-1:39-1:47 etc. :).

Zo'n metalen guiro klinkt ook weer heel anders

dan het getingel van dread a dread. Denk dat hij toch iets anders bedoelt met het stukje ijzeren buis.
Na het luisteren van dit nummer

verleden week kan denk ik de triangel nu ook wel de prullenbak in.

oops, dus toch een soort van guiro. Het geluid ervan herken je vaak meteen al. Jammer dat er vrijwel niets over het instrument te vinden is op het www en op joetjoep al helemaal niet :(.
Iig hartelijk dank :okdan:!

Had deze ook nog liggen :).
Door gebrek aan inspiratie tijdens de kerstvakantie was ik toe aan een wat andere aanpak en kwam toen via een reggaemuzieksite terecht bij dit nummer.

Voor de lering en de vermaak heb ik toen maar besloten om er een disco(re)mix van te maken.
Is tot nu toe gebleven bij een ruwe versie/schets, net als die andere remix die ik hier heb gepost.
Had hem in eerste instantie niet willen posten maar aangezien ik hem gemaakt heb voor de lering en de vermaak nu toch maar gedaan. Vindum stiekem ook wel geinig eigenlijk 8).
Kritiek/feedback is meer dan welkom want aangezien het een eerste take is zal er nog wel veel aan mankeren.

had jij die gitaarsolo toegevoegd? die vind ik best goed :)

Dank je met een big smile op m'n gezicht :). Had al tijden niet meer gefriekt op de gitaar was wel even weer kicken toen.
De achterbuurman stond ook al wat vreemd te kijken toen ik met de gitaar bezig was zal wel gedacht hebben van ojee krijgen we dat weer :D.
Het enige wat nog origineel is aan het nummer is de zang de rest heb ik zelf ingespeeld en geprogrammeerd.

Back