Maak een stukje Reggae / dub

Gloomer - Hear Wah (Work In Progress)

A track about big babies, complainers, whiney little bitches, and over-all losers. Don't talk to them about Illuminati, The Elite, etc. because they can't stand it. It should open their eyes though.

I need all the help I can get here. So please let me know what to do better.. because I'm completely stuck. Thanks in advance. Track made in FL-studio 12.5. Enjoy !

Dank bij voorbaat ! :W

Hier een work in progress, heb sinds best lang weer een reggae gebouwd vandaag, feedback is zeer welkom!

:peukie:

Klinkt lekker, vooral die snare! :okdan:
Ben een fan en vind al je werk erg goed klinken! :dj:

Wat heb je gebruikt hier?

Vooruit, heb ook een dingetje gemaakt... :mexico:

Thx, Jan! Ja, ik ben er nog steeds. :mega:

Bedankt allen voor het luisteren en de commentaren. :okdan:

Klinkt lekker, vooral die snare! :okdan:
Ben een fan en vind al je werk erg goed klinken! :dj:

Wat heb je gebruikt hier?

De drums zijn EZdrummer en dan een kit uit de reggae EZX pack. Vond die demo’s altijd erg goed klinken dus laatst maar eens aangeschaft bij een aanbieding. Ondanks dat ik al dik in de drum vst’s zit met BFD, GA4, etc is ezdrummer toch wel een pareltje vind ik.
Verder alleen vsti’s die standaard in Cubase zitten en mijn gitaar, een Fender Strat, die ik opneem met een Pod HD.
Reverb: psp springer
Delay: Waves H delay
Phaser: Waves stomp (gtr serie)

Bedankt allen voor het luisteren en de commentaren. :okdan:

De drums zijn EZdrummer en dan een kit uit de reggae EZX pack. Vond die demo’s altijd erg goed klinken dus laatst maar eens aangeschaft bij een aanbieding. Ondanks dat ik al dik in de drum vst’s zit met BFD, GA4, etc is ezdrummer toch wel een pareltje vind ik.
Verder alleen vsti’s die standaard in Cubase zitten en mijn gitaar, een Fender Strat, die ik opneem met een Pod HD.
Reverb: psp springer
Delay: Waves H delay
Phaser: Waves stomp (gtr serie)

Ik ben ook vooral benieuwd wat psychobob heeft gebruikt. Vooral qua reverbs. Zijn mix klinkt erg profi.

Jullie hebben trouwens allebei synth klanken erin. Erg nice. Waren allebei goed te behappen jullie tracks. Hoort nog wel een thema in en goede vocals bij allebei.

Ik gebruik hier:

Drums: Superior Drummer 2 met reggae EZX
Bass: Ample Sound ABP2
Organ: GSi VB3
Piano/Rhodes/Brass/ Solo Guitar: Halion Sonic SE3
Rhythm Guitar: DUNE 2 (wavetabletje)
Distortion Solo Guitar: VST Amp Rack uit Cubase
Reverb: Valhalla VintageVerb 1.7
Delay: GSi GS-201 & TAL Dub-X
DAW: Cubase 6.5.5
Master: u-he Satin, Fabfilter PRO-L (v1)
PC: Asus P7P55 LX, i5 750 @ 2.67 GHz, 12 GB RAM, Windows 10 Pro 1609

Back