Maak een stukje Reggae / dub

wat ik wel leuk vind in deze topic, is dat iedereen een best wel herkenbaar eigen sound heeft, ik denk dat ik de laatste tunes van Fles en Psychobob in een blindtest wel zou herkennen als van hen .

@Fles :fijne percussie en fx, niets op aan te merken :)

@Psychobob : mooie "geproduceerde" sound, duurt wel kort :)

Ik gebruik hier:

Drums: Superior Drummer 2 met reggae EZX
Bass: Ample Sound ABP2
Organ: GSi VB3
Piano/Rhodes/Brass/ Solo Guitar: Halion Sonic SE3
Rhythm Guitar: DUNE 2 (wavetabletje)
Distortion Solo Guitar: VST Amp Rack uit Cubase
Reverb: Valhalla VintageVerb 1.7
Delay: GSi GS-201 & TAL Dub-X
DAW: Cubase 6.5.5
Master: u-he Satin, Fabfilter PRO-L (v1)
PC: Asus P7P55 LX, i5 750 @ 2.67 GHz, 12 GB RAM, Windows 10 Pro 1609

Nice. En Halion Sonic SE3 voor die synth achtige brass sound dus. Er muzikaal allemaal.

Hoe zit het met je monitoring? En heb je een acoustisch aangepaste studio of gebruik je een koptelefoon?

Lekker vibes Fles en PsychoBob!

De mix van PsychoBob is idd heel dik. Thanks voor het posten van de plugs die je gebruikt hebt. Die AmpleBass vind ik erg lekker klinken.

Thx voor de complimenten allemaal! :mexico:

Ik heb KRK R6 monitoren aangesloten op een heel oud Sony versterkertje, die het nog prima doet. Mijn mixer is een Mackie 1402 VLZ PRO.

Ik zing ook en dat doe ik door een Samson C01, die voor mij perfect is i.v.m. zijn richtgevoelige karakteristiek.

Mixen doe ik nooit met een hoofdtelefoon, maar over de speakers op een beschaafd volume, dan hoor ik de uitschieters makkelijker.

Mijn kamer is niet perfect akoustisch aangepast. Ik heb wel een aantal noppenschuimplaten en 4 basstraps, deze laatsten halen volgens mij niet veel uit, heb nog last van basresonanties. Maar al met al is het voor een amateur zoals ik een fijn studiootje, waar ik mijn ei heel goed kwijt kan.

Als masterbeyboard gebruik ik overigens een Novation Impulse en heb weer een Nord Lead 2 staan, waar ik heel blij mee ben. :luv:

hier 2 dubby nummertjes die ik vorige maand gemaakt had,
helaas had ik op dat moment een enorm ruis/brom probleem wat me (helaas) niet weerhouden heeft om muziek te maken. achteraf geprobeerd om de ruis eruit te halen in de pc, maar je hoort het toch nog wel, excuus daarvoor. gelukkig heb ik de oorzaak inmiddels verholpen.

de eerste vond ik wat te random allemaal, dus niet goed voor mij persoonlijk. De tweede track was voor mij een mooi nummer, knap gedaan.. :) Doe zo verder.

Thx voor de complimenten allemaal! :mexico:

Ik heb KRK R6 monitoren aangesloten op een heel oud Sony versterkertje, die het nog prima doet. Mijn mixer is een Mackie 1402 VLZ PRO.

Ik zing ook en dat doe ik door een Samson C01, die voor mij perfect is i.v.m. zijn richtgevoelige karakteristiek.

Mixen doe ik nooit met een hoofdtelefoon, maar over de speakers op een beschaafd volume, dan hoor ik de uitschieters makkelijker.

Mijn kamer is niet perfect akoustisch aangepast. Ik heb wel een aantal noppenschuimplaten en 4 basstraps, deze laatsten halen volgens mij niet veel uit, heb nog last van basresonanties. Maar al met al is het voor een amateur zoals ik een fijn studiootje, waar ik mijn ei heel goed kwijt kan.

Als masterbeyboard gebruik ik overigens een Novation Impulse en heb weer een Nord Lead 2 staan, waar ik heel blij mee ben. :luv:

Dank man! Dus je summed analoog? Nice!

Qua bass kan je track misschien nog iets beter. Althans op kleine speakers. En in mijn geval op mijn iPhone. Ik mis net de attack van de kick in het mid gebied. Maar dat kan ook met mijn liefde daarvoor te maken hebben.

de eerste vond ik wat te random allemaal, dus niet goed voor mij persoonlijk. De tweede track was voor mij een mooi nummer, knap gedaan.. :) Doe zo verder.

Bij mij juist omgedraaid. Die bliepjes waar nr 1 mee begint zijn super herkenbaar. Daar zou je meer of op een andere manier wat mee moeten doen. Je wil juist dat tracks ‘hooks’ hebben. Dat als je hen opzet iedereen meteen zit: dit ken ik.

Verder klonk het als een soort smackos die met 10 gram wiet en een stel jamacanen de studio is ingedoken. :D

En ik hou van dit soort dubby cross-overs met veel Fx. Juist dat experimenteren is goed. Dat is de enige manier om echt een eigen Sound te ontwikkelen.

dank voor het luisteren :) ik heb van beide verschillende versies maar die zal ik niet allemaal hier posten ;)

helaas had ik op dat moment een enorm ruis/brom probleem wat me (helaas) niet weerhouden heeft om muziek te maken. achteraf geprobeerd om de ruis eruit te halen in de pc, maar je hoort het toch nog wel, excuus daarvoor. gelukkig heb ik de oorzaak inmiddels verholpen.

Wauw die 2e track!!:halleluja
Brengt me terug naar de jaren 90 alwaar een stonede Fles op de bank naar Zion Train zit te luisteren. Bedankt.. :D

Knap gedaan!

:peukie:

haha thanks man, goed om te horen.. en dankzij jou ben ik nu ook weer even terug in de jaren 90 stoned op de bank luisterend naar Zion train :D

een paar maanden terug heb ik ze voor het eerst zien optreden trouwens, Earl16 was er ook bij . piepklein zaaltje maar wel gaaf optreden , nog steeds lekker bezig :halleluja

Ik heb ze ooit in Nighttown gezien, kan me niet meer herinneren wat ik er van vond alleen. Wel okay denk ik. :D

Lee Scratch Perry heb ik ook gezien in Nighttown, heeft meer indruk gemaakt destijds.

Tofste vond ik de Skatalites, was ook in Nighttown.

Leuke avondjes waren dat altijd. :okdan:

De eerste track heb ik niet zo veel mee maar de tweede die klinkt fijntjes:peukie:!!

Back