ik ben op zoek naar een microfoon die een wijd bereik heeft

edwinemanuel

Gedeactiveerd account
ja binnenkort komt mn geld binnen : en nummer een op mn lijstje is een microfoon : nu hen ik daar helemaal geen verstand van : dus ik dacht ik vraag het een keertje hier

mijn zanger : die heeft een bepaalde techniek zoals je wel eens in bepaalde erotische nummers hoort : hij zucht en steunt veel : ja ik persoonlijk vind dat wel mooi soms.....

ja nu is mijn vraag : mijn zanger die zingt heel zacht.... dus ik ben op zoek naar een microfoon die ook hele zachte geluiden kan op pikken.......

ja mn eerste impuls dat is : ik ga naar feedback toe en koop gewoon een mic ala phantoom van 300 euro en hopen dat ik dan goed zit ( je zou denken dat je voor die prijs wel een goede mic hebt )

iemand enig idee waarover ik het heb?

neem bijv deze :

die werkt dus ook veel met adem geluiden in haar muziek.... en zingt dus ook zonder veel volume

ja ik heb al eens geprobeerd te googlen maar vond nix : ja en als ik een mic koop van 300 nieuw dan kan ik hem niet ruilen dus en ja dan moet ik hem weer voor 200 de deur uit doen als ie onbruikbaar is.....

okidoki gr gr edwin

Ik zou een condensator microfoon nemen en een tube preampje voor een warm geluid. Verder is het heel afhankelijk van je budget. Kun je een indicatie geven.

Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag, maar is het nou echt nodig om elke gedachte die je hebt om te zetten in een vraag op een forum?
Hoeveel topics kun je openen? Tyros, are you in there?? 8D

Heb je een behoorlijke preamp? Je kunt voor 300,- best een aardige groot diafragma condensator mic kopen (bv. Rode NT2A, of een AKG C214), maar met een el-cheapo preamp van bv Behringer haal je daar ook niet alles mee uit de kast.

De genoemde mics zijn inderdaad OK. Koop er een FMR RNP bij en je hebt een prima setje.

Je was toch zo'n ervaren professioneel producer?

:halleluja

ha nee ik heb een dubbeltje talent en die verkoop ik altijd voor 1000$

nee serieus elke gek zn gebrek hey? ik ben zo arm als een afrikaan dus ja ik wil in een keer de juiste mic kopen : ik werk op daw met zangpartijen met 4 sporen ( close harmony ) en ja dan gaat het al snel ruizen..... dus ik dacht ik vraag het aan een expert op dit forum....

het probleem is niet nieuw hoor : een microffon waarbij je een speld kan horen vallen dat is lastig zoeken.....

Kopen is een, ermee kunnen werken is 2 (zowel jij als je zanger)
ik zou kijken voor SE Electronics (bijv de 2200a of 2200t)
maar zonder fatsoenlijke pre-amp ben je nergens
zonder goed inregelen ook niet
en je zanger zal goed overweg moeten kunnen met het proximity effect.
met een karaoke trutje krijg je nooit een goed resultaat.

bij een goede producer is het resultaat dan groter dan de som der delen....

Kopen is een, ermee kunnen werken is 2 (zowel jij als je zanger)
ik zou kijken voor SE Electronics (bijv de 2200a of 2200t)
maar zonder fatsoenlijke pre-amp ben je nergens
zonder goed inregelen ook niet
en je zanger zal goed overweg moeten kunnen met het proximity effect.
met een karaoke trutje krijg je nooit een goed resultaat.

bij een goede producer is het resultaat dan groter dan de som der delen....

Helemaal mee eens.
Behalve dat dit niet de rol van de producer is, maar van de engineer. Daarmee wil ik zeggen dat een producer niet meteen ook een engineer is en vice versa.

Da's nooit verkeerd natuurlijk ;)

Maar goede app. is geen probleem, alleen het geld dat je er voor nodig hebt..................
En dat zou jou conform bovenstaande nou net super beheersen.

Dus goede mic
Zonodig goede pre-amp
Goed inregelen
Goede techniek van de zanger

En je heb een prima opname :okdan:

precies, semantiek, maar aangezien de meeste van ons meerdere petten op hebben ;)

Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag, maar is het nou echt nodig om elke gedachte die je hebt om te zetten in een vraag op een forum?
Hoeveel topics kun je openen? Tyros, are you in there?? 8D

Ach hij heeft een mic nodig om in zijn 1tje in de voice chat van het SF te zitten zeiken.

nee ik ken een jongen en die kan ne quittez pas zingen en dan feiloos en die gaat met me werken : alleen ik heb maar een budget van 1500 en ik moet ook nog alles daarvan kopen ( ook nog een juno etc etc ) : dus ik gok op een mic van 300 en ja dan moet het wel in een keer de juiste zijn

alleen heb ik dus helemaal geen verstand van mics dus ik vraag een beetje rond hier...vaak krijg je op forums een gouden tip : en google staat helemaal vol met reclames dus....

nee ik ken een jongen en die kan ne quittez pas zingen en dan feiloos en die gaat met me werken : alleen ik heb maar een budget van 1500 en ik moet ook nog alles daarvan kopen ( ook nog een juno etc etc ) : dus ik gok op een mic van 300 en ja dan moet het wel in een keer de juiste zijn

alleen heb ik dus helemaal geen verstand van mics dus ik vraag een beetje rond hier...vaak krijg je op forums een gouden tip : en google staat helemaal vol met reclames dus....

Gast..

Gebruik de search functie eens.. Zoals ik al eerder opperde.. Waarom moet je elke hersenscheet die je hebt nou op het forum pleuren.

Ontopic,
Bijna elke fabrikant heeft wel een visuele waargave van de eigenschappen van de microfoon online staan. Ziet er zo uit: http://members.home.nl/sipko.nannenberg/Microfoontechniek/images/Uitvoeringsvormen/Uitvoe10.gif

Buiten een goede microfoon is het hebben van een goede preamp in je keten net zo belangrijk. Je kan wel een dikke Neumann aan een behringer instap preamp hangen maar dat klinkt alsnog nergens naar.

Nog meer dingen die je je moet afvragen:
- Wat ga ik ermee opnemen?
- Dynamisch condensator (heb ik bij de keuze van een dynamisch mic genoeg gain op mijn preamp beschikbaar, de shure SM7B bijvoorbeeld lust wel een sloot gain namelijk)
- Fixed pattern of schakelbaar? http://www.mediacollege.com/audio/microphones/directional-characteristics.html
- Hoe is het met de akoestiek gesteld in de ruimte?

En nogmaals.. Gebruik nou eens de zoekfunctie.. Er zijn ZOOOVEEEL threads over mics, of! Beter nog.. bezoek www.homerecording.be, als je daar geen antwoord op je vrij brede vraag kunt vinden dan vreet ik mijn machinedrum op! (Heb je overigens een geestelijke beperking dan neem ik mijn woorden terug..)

nee serieus elke gek zn gebrek hey? ik ben zo arm als een afrikaan dus ja ik wil in een keer de juiste mic kopen : ik werk op daw met zangpartijen met 4 sporen ( close harmony ) en ja dan gaat het al snel ruizen..... dus ik dacht ik vraag het aan een expert op dit forum....

het probleem is niet nieuw hoor : een microffon waarbij je een speld kan horen vallen dat is lastig zoeken.....

je hebt geen geld (ken je het fenomeen werken al?) maar je wilt toch een track opnemen, en wil daar eventjes 1500 euries voor investeren?
als je nou je bij elkaar verzonnen gearlist te koop zet, dan heb je zat poen om een album op te nemen, HEE!

mn gearlist is echt .... maar wel mazzel gehad : mn zus die had de piano zien staan ergens voor 300 en die belde me : en het was echt een hele goede koop : een antiek maar totaal gereviseerd piano dus ..... ja en als je al weet wat een revisie kost hey? alle hamers zijn vervangen das best nog wel duur.......

ik ben wel blij met de antwoorden want ik heb weer wat geleerd dus......

Back