ik ben op zoek naar een microfoon die een wijd bereik heeft

dat is uit je antwoord op te merken, want ik snap er geen hout van.
ben je niet gewoon te stoned? :peukie::peukie::peukie::D

ha ja wat ik wel geleerd heb in dit topic : dat het geen zin heeft een goede mic te hebben als je mixer wack is : ja en dat is dus iets waar ik ook mee zit ( ha ja met een goedkoop mixertje dus )

Volgens mij kun je beter voor je € 1500 een fatsoenlijke studio huren waar ze alle equipment voor je beschikbaar hebben, incl. technicus.
:okdan:

[...]spinvis eerste album heeft ie ook thuis gemaakt ( en low budget ) met weinig geld dus ja het moet wel kunnen....

Als je genoeg kennis hebt natuurlijk en toch het juiste apparatuur.
Als ik geld genoeg zou hebben, m.a.w. 1500 euro of meer, zou ik doen zoals arno gezegd heeft: naar een studio gaan met mijn tracks en lekker opnemen en laten de technicus zijn werk doen.

(Kan ook trouwens met low budget, maar verwacht geen wonderen natuurlijk...)

maar wat heeft zn gearlist daar dan aan?
ik vind zowiezo de ambitie een beetje te hoog ingeschoten.

TS geeft aan dat ie geen goede mixer heeft, wil van alles, maar volgens mij gaat er niet veel van komen.
ben wel benieuwd naar het eindresultaat. Denk alleen dat het bij geblaat blijft: "Huppa met een toffe mic ken ik ook lekkah snel een nummahtje in elkaar producen". ik moet het nog zien allemaal.

Ja, ik ken t. Zit leuk spul tussen (vind vooral de samples erg leuk, en stoffig), maar ben ook niet uit m'n sokken gemept verder.

behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie veur de toekomst :)

Bij deze draadjes doorloop ik telkens volgens een vast patroon verschillende emoties.

Verbaasd door de laksheid van de vraag, dan
geïrriteerd door de houding en de pretenties van de vragensteller, en dan
geamuseerd door de discussie die erover ontstaat.

Daarom blijf ik uiteindelijk toch weer lezen. ;)

Laatst gewijzigd:
ha ja mn muziek : ja ik heb maar een handjevol fans : het is een beetje soort muziek ....achtergrond muziek voor in een film of in een reclame......ik stond wel voor een week of twee met mn video op de myspace van obama..... ( wel geheel onbetaald ha ha ) maar ja dat was wel cool ....

ja meeste mensen worden er neurotisch van van mn klank product : en ja das nou typisch waar ik ook vaak aan werk : te intieme klanken of juist te benauwende sferen.......

ja het is wel een beetje gebakken lucht wat ik verkoop : ik werk veel met samples van top-actrices....zoals natasha kinsky en brooke shields...... da dus dat klinkt allemaal gelijk reteprofesioneel : en ja zo een vrouw krijg je natuurlijk nooit prive in je studio hee?

maar ja het resultaat is wel mooi dus : een sample project met de stem dus van brooke shields uit de bleu lagoon.....

ja dus de eerste 10 platen maatschapijen die ik schreef : ja eerst vonden ze het mooi tot het moment dat ze hoorde dat ik geen copyright vrije muziek had : ha ha ja weer wat geleerd : dan doen ze allemaal heel snel en rap de deur dicht........

maar ha ja deze video stond dus twee weken op de myspace van obama : het is een gesamplede soundscape : met een stukje van laury andersons superman en een stukje uit de film : amrecian beauty : Because - Elliott Smith

het nummer is wel helaas heel erg low-fi : ik werk nog met een acid pro uit het jaar nul daw.... en die mixed heel lelijk uit : geen cd kwaliteit : maar is de enige daw die ik een beetje snap kwa functies......

ha ha niet slecht voor een zwerver hey? ala edwin posse ha ja

Laatst gewijzigd:
een goeie zangpartij neem je voornamelijk op met kennis, daarna wordt de microfoon pas belangrijk, en weet je ook welke mic je bij welke zanger/es gaat gebruiken.

in principe zou je met een investering van 15 euro al iets fatsoenlijks op moeten kunnen nemen, anders is het een kansloze missie.

:mega:

ja van synths weet ik echt wel veel ( welke synth cool is en analoog enzo )
hahaha :halleluja zalig

Hey, is je toetsenbord toevallig kapot, dat je alleen maar : typt ipv .

ha ja kijk als je een budget hebt van 400 voor een synth dan kom je al snel op een juno uit of een korg delta etc etc ja en dan heb je el iets profs in huis staan hey?

maar wat nu een goed merk mic is? geen flauw idee dus....

ja een voorganger zei : alles hoeft niet duur te zijn : en ja dat klopt ook hey? kijk Sade die werkte ook met een yamaha dx7 en ja daar zitten echt prachige rhodes klanken in hey?

maar of je ook zo goedkoop een mic scoort? die een beetje helder hoort?

Back