PC stoort geluidskaart

Nisei

Ouwe rot
Ik gebruik mijn PC eigenlijk nooit voor opnames maar het viel me vandaag op dat er een heel irritante storing in het geluid zit. Het is maar zacht maar wel vervelend, vergelijk het een beetje met een soort faxgeluid (of ouderwets modem) maar dan heel zachtjes. Ik heb een Emu 0404 USB interface die een meter van de PC verwijderd staat en ik merkte dat als ik scroll, het geluidje ook mee veranderd. Wat kan ik hier aan doen? Is mijn PC misschien niet goed genoeg afgeschermd?

Ik heb een Emu 0404 USB interface die een meter van de PC verwijderd staat en ik merkte dat als ik scroll, het geluidje ook mee veranderd.
Het is heel vervelend als je een USB muis hebt. Ik weet niet of het helpt als je de muis op een andere groep van poorten zet. Het valt te proberen.

Mijn PC is goed geaard dus dat kan het niet zijn. En mijn muis zit in een hele andere groep USB poorten dan de geluidskaart. Maar ik kan wel even proberen om de muis los te koppelen en kijken of dat iets oplevert.

Ik heb het ook gehad ooit, en ik moest het inderdaad zoeken in de aarding.
Wat ik gedaan heb: de computer op een stekkerdoos ZONDER randaarde gezet zodat er geen verbinding tussen mn gear en mn computer was via de randaarde. Did the trick for me :)

-C-

Ah ik ben dus niet de enige.
Wat voor soort storing was het bij jou? Ook zo'n soort zacht krassend piep geluidje?

Back