Roland VK-8 en Roland Juno-G midi vraag

Robin1965

Ingeburgerd
Beste forummers,

Als ik de VK-8 wil transponeren naar een andere toonsoort is dat veel werk bovendien wil dat niet zonder display.
Nu heb ik zowel de Juno als de VK-8 via midi op elkaar aangesloten.
Ik wil, als ik de Juno-G een halve toon lager zet dat de VK-8 automatisch ook een halve ton lager gaat. Ik kan bij de Juno bij midi-opties niet vinden wat ik dan moet doen om dat in te stellen.
Is het uberhaupt mogelijk?
gr. Robin

weet niet hoe dat gaat bij de juno, maar als ik m'n vk8m transponeer via de a6-andromeda, krijg ik uitvallers op de vk8m, die pas na uit/aanzetten verdwijnen.
nogal buggy

Gewoon van de transpose-funktie afblijven;-)...zit op een echt Hammond orgel ook niet LOL
Is tevens goed voor je spelontwikkeling en techniek om dingen in andere keys dan je gewend bent te spelen.

Ok ok dat was offtopic I know, maar moest het als toetsenist wel even zeggen. Gebruik je de Juno als 2e klavier voor je Hammond sounds, of schakel je ook VK8-presets via de Juno bijvoorbeeld?

Klopt, heb je gelijk in maar sommige nummers is voor mij bijna niet te doen in andere toonsoort, is een gewenning helaas.
Maar.... is het mogelijk om een midicommando te sturen als ik de Juno transponeer en dat de VK-8 automatisch meegaat?

weet niet hoe dat gaat bij de juno, maar als ik m'n vk8m transponeer via de a6-andromeda, krijg ik uitvallers op de vk8m, die pas na uit/aanzetten verdwijnen.
nogal buggy

Hm.. da's minder, daar had ik met de VK8m weer geen last van i.c.m. de Juno

dank, dan zou het aan de a6 liggen ??

Gewoon van de transpose-funktie afblijven;-)...zit op een echt Hammond orgel ook niet LOL

klopt, maar soms toch wel even gemakkelijk om die vervelende des es te kunnen meespelen in het tempo zoals het in m'n hoofd gaat. kan ik me meer op tempo , sound en verfraaiingen richten.
och als ik toch ooit eens 8 uurtjes/dag zou kunnen spelen/oefenen.. als de kids groot zijn , m'n vingers nog niet verstijft etc.
maar je hebt op zich zeker een punt

het verbaasd me wel dat de miditranspose van de a6 er anders uit zou zien dan van de juno. dacht dat het altijd het zelfde midisignaal was.

Tja... ik weet er alles van... Vrees dat ik nu te oud ben om me dat nog helemaal eigen te maken :erm:
Maargoed... ondanks deze 'handicap' nog geen antwoord op m'n vraag.. ik wacht nog even rustig af :okdan:

Back