Boss HC-2 Handclapper, kat in de zak?

The circuit inside is IDENTICAL (save for the addition of a couple of external pots to adjust some sound parameters that are permanently set in the 808) to the handclap circuit in the legendary Roland TR-808 drum machine.

klopt dit? en is het analoog of early digitaal (12bit?). ik gebruik stiekum best vaak die lelijke handclaps, vooral in combi met acid achtige basslines. maar moet dit uit mn tr505, 626 of er-1 halen en dan lijkt me zo'n boss ding best een toevoeging.

Ik had op een ander forum gelezen dat de noise generator digitaal is maar de rest is wel analoog als het goed is. De reverb zal echter ook wel digitaal zijn.

Lelijke handclaps trouwens? Oké echte handclaps klinken vaak het beste, maar soms is een roland clap gewoon een beter alternatief. Geweldig geluid vind ik het.

Nah, sorry was een geintje kerel, hij doet het immers niet echt op het moment.

Oké het lag denk ik aan de soldeerpunten van die batterij aansluiting. Ik had 'm even opengeschroefd, en raakte het rode draad heel voorzichtig aan, toen kwam ie al los.

Ik heb overigens nog een universele adapter geprobeerd, maar deze geeft een aarde brom of iets dergelijks, ik zal qua voeding waarschijnlijk dan gewoon echt een 9V DC moeten halen met een negatieve polariteit. Snap alleen niet helemaal waarom mijn 606 niet dat probleem heeft met brom- of piepgeluiden en de Boss HC-2 wel.

Back