little phatty vs mopho keys

jupiter

beatsbleepsleadsnoises
Ik heb jullie heel persoonlijk, subjectieve oordeel nodig over mijn klein dilemma ...
Ik heb een 1000€ die ik wil spenderen aan een analoge synth. Ik zoek rauwe, smerige, analoge sounds in een machine die wel wat knoppen heeft. Voorlopig kom ik bij de optie om nieuw een dsi mopho keys te kopen of een little phatty ... enerzijds zijn ze erg identiek, maar ook specifiek ... en ik besef dat er geen rationele, objectieve keuze te maken ... dus daarom stel dat ik je 1000e geef en je moet kiezen tussen deze twee machines ... wat doe je dan en vooral waarom? (en je de mopho levert je nog wat zakgeld op, terwijl voor de phatty moet je nog wat centen bijzoeken) ... wat is er anders naast hun uiterlijk? :stupid

Eh rauwe, smerige sounds zou ik elders zoeken. Beide zijn redelijke beschaafde synths.

Vintage Yamaha CS15 misschien, Teisco 110F ? Goedkoop: MFB synth II. Of modulair: doepferkastje met midi+dark energy stem + misschien wat esotherische lawaaierig spul (A106 Xtremefilter of zo); of MFB modulair (wellicht, nooit gehoord maar wel de synth II en die is stukken bruter dan een Moog LP). Evt een kleine oude moog (rogue) met nog wat lawaaierig spul (moogerfooger ringmodulator of zo).

ik zou er wel een sherman filterbank aanhangen ...
maar de tips zijn wel de moeite om te checken, tanx ...

ik zou er wel een sherman filterbank aanhangen ...

Tsja zo krijg je alles ruig ... Nu beide kunnen wel wat lawaai maken, maar zouden niet mijn eerste keus zijn voor "rauw". Misschien best een 2 osc synth met ring mod en sync (wat een CS15 nu wel uitsluit besef ik, maar de mijne vind ik wel ruig - maar die is wel gemod met OSC -> VCF, ook altijd goed voor lawaai).

Back