j.baars
vintage eigenheimer
Polyfone moogs zijn nooit echt een succes geweest. Sterker nog...moog ging failliet met de memorymoog als ik mij niet vergis. Ik heb het niet zo zeer over de populariteit maar meer commerciele kant.
Moog heeft nog een ander probleem....het copyright en ontwerp van os van de voyagers is niet in handen van moog zelf. Dus dat zou betekenen dat moog een geheel nieuw os moet schrijven voor een eventuele polyfone versie van de moog. Die kennis hebben ze op dit moment niet in huis en zou extreem veel geld kosten. Persoonlijk denk ik dat zij eerder een modulaire lijn gaan opzetten dan dat ze een polyfone moog gaan produceren maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.
een OS schrijven voor een synth als de voyager valt wel mee hoor.
ik zou er een half jaartje over doen, dus iemand die het iedere dag doet zou dat klusje in 3 maanden moeten kunnen klaren.
lijkt mij dus niet echt het probleem.
behalve natuurlijk als ze bij moog ook nog steeds denken dat software ¨moeilijk ¨ is, net zoals erg veel andere bedrijven, waardoor software bakkers nog steeds een dikke boterham verdienen ( en terecht natuurlijk...)

ja idd