Carillon Audio PC

rdilago

Ouwe rot
ik heb onlangs een op i5 gebaseerde Audio PC gekocht van Carillon uit de UK.
die prezen zichzelf in het magazine Sound On Sound enorm aan en claimen de BBC te hebben voorzien van audioPC's.
laat ik eerst stellen dat de pC optimaal functioneerd en uiterst stil is.
maar men heeft niet geleverd wat gevraagt is. oa zat er geen videocard in met dual DVI, maar DVI plus analoog. ik wil perse 2*dvi en W7 was niet voorzien van DVD zoals belooft en activationcode zit er niet bij en de 2 USB-poorten op het front doen het niet.
waarschijnlijk tijdens transport kabel los geschoten"", nou dat kan ik mij niet voorstellen met de gebruikte connectoren, dat blijft altijd wel zitten, gewoon vergeten aan te sluiten denk ik.
Nu ben ik bijna 3 weken verder en nog niet naar behoren opgelost, gaat nog wel gebeuren, maar valt mij een beetje tegen van carillon, gezien ze zo poggen op hun verleden.
ik heb de indruk dat er maar een paar man werken, misschien zelfs allleen Simon.

moraal vh verhaal, probeer zelf misschien maar gewoon in ons eigen landje bij ProDAW bijvoorbeeld!!!

Gewoon zelf laten samenstellen bij de plaatselijke PC zaak (als je het vertrouwen hebt dat ze er verstand van hebben). Ik heb hier een PC laten samenstellen op basis van Asus (P6T) bord en Intel i7 920 met 6GB tripple channel RAM en het is perfect!
Daar zat trouwens eerst ook 1 kabeltje los, maar dat was voor mij maar 2km rijden. Iets handiger dan UK toch in dat geval.

Deze computer is vast niet/nauwelijks slechter dan een door een audiozaak gebouwde PC, die altijd wel veel duurder zijn! Zulke ProDAW zaken en zo zie ik gewoon als geldklopperij.

ik heb onlangs een op i5 gebaseerde Audio PC gekocht van Carillon uit de UK.
die prezen zichzelf in het magazine Sound On Sound enorm aan en claimen de BBC te hebben voorzien van audioPC's.
laat ik eerst stellen dat de pC optimaal functioneerd en uiterst stil is.
maar men heeft niet geleverd wat gevraagt is. oa zat er geen videocard in met dual DVI, maar DVI plus analoog. ik wil perse 2*dvi en W7 was niet voorzien van DVD zoals belooft en activationcode zit er niet bij en de 2 USB-poorten op het front doen het niet.
waarschijnlijk tijdens transport kabel los geschoten"", nou dat kan ik mij niet voorstellen met de gebruikte connectoren, dat blijft altijd wel zitten, gewoon vergeten aan te sluiten denk ik.
Nu ben ik bijna 3 weken verder en nog niet naar behoren opgelost, gaat nog wel gebeuren, maar valt mij een beetje tegen van carillon, gezien ze zo poggen op hun verleden.
ik heb de indruk dat er maar een paar man werken, misschien zelfs allleen Simon.

moraal vh verhaal, probeer zelf misschien maar gewoon in ons eigen landje bij ProDAW bijvoorbeeld!!!

kost zoiets ongeveer 1800 eu offso toch

kocht een pc met i5 dual 2core
just thacase ...zonder audio / video kaarten 200.- eu
ben er erg happy mee
is ook lkkr stil :engel: ; komt wel berg lawaai uit ...
:D:luv:

jammer carillion staat bekend as ...pro ..kzie ze al jaren adverte ook in de betere bladen mag je iets verwachten lijkt me

thnx 4 sharing

i.d.d. audio geoptimaliseerde PC's BESTAAN niet
wat je bij een ProDAW, ikbenstil e.a. "high end" PC zaakjes koopt, kan je zelf ook zo bij bijv Alternate (of iedere vandere MEGA PC Boer) bestellen, dan heb je prijstechnisch er vaak 2 voor de prijs van 1 :)

Ik heb ook inderdaad bij de lokale PC-boer en alternate, MM enzo offertes opgevraagd en zelf wat gespeurd, maar dat scheelt maar 100-150 euro en dan heb je een crappy kast en 300W voeding of zo,, nu heb ik toch A-merk onderdelen
en een goeie kast met extra maatregelen om het nog stiiler te maken.
Ik betaal liever wat meer, hoewel ik uiterst tevereden ben met mijn oude Pentuim 4 van ALDi (medion)
heeft 6 jaar perfect gefunctioneerd, maar met al die VST's en processing begon ie al snel the haperen.
Ik wil ook niet teveel tijd bezig zijn met samenbouwen, uitzoejken etc, de software er allemaal weer goed functionerend opkrijgen kost al genoeg tijd (2 avonden mee bezig geweest)
het doel is muziek maken, geen pc samenstellen.
Toch weten de profie wel wat ze doen hoor, het is niet zomaar geldklopperij, vind ik

dank echter voor jullie reacties.

Ik heb hun site eens bekeken en belachelijk duur zijn ze idd niet. Hoewel ik de momentele prijzen niet ken. Mijn i7 920 stamt alweer van vorig jaar mei. Samenstellen (offerte+bouw) heb ik de winkel laten doen. Ik heb gewoon aangegeven wat ik wilde qua CPU, aantal GB RAM en HDD's, en zij deden de rest.

Echter zit jij ook nog met verzenden hierheen en daarna idd gedoe als er iets mis is, zoals in jouw geval.
Dan ben ik blij dat ik hem van om de hoek heb. En slechter zal hij niet zijn, en ook niet veel minder stil.

En dat punt bedoel ik. Wat is er specifiek aan. Het is gewoon een goede, snelle, stille PC. Niets meer en niets minder. Heeft niks met DAW specifiek van doen naar mijn bescheiden mening.

Je kan zeggen wat je wil, maar niet iedereen heeft de kennis voor het samenstellen van de specifieke componenten, of de 2 rechterhanden om een PC fatsoenlijk in elkaar te zetten.
Met audio pc's zijn er best wel een paar dingetjes om op te letten, het is iedere keer dat ik eraan begin toch weer een behoorlijk werk al dat uitzoeken, ik heb het er zelf graag voor over (als enorme dwangneuroot en perfectionist zijnde) , maar ja, het is een hobby... ;)

(Dat uitzoeken gaat verder dan effe wat componenten bij elkaar, maar precies welk moederboard, welke chipset, welke stepping van welke processor, welk geheugen, welke precieze schijven, welke fans, welke cooler, welke silent videokaart, welke case etc. etc. - en dan ben je klaar en dan kan je de bios gaan tunen, undervolten, SPD parameters uitvlooien... hoofdstuk 2...)

Kortom, weinig mis met iemand die dat probeert te doen voor z'n werk. Alleen jammer dat het vaak uiteindelijk (na een tijdje) toch weer vervalt tot middelmaat, snel ramsjwerk, kiezen voor goedkopere componenten of het in elkaar laten klunzen door een onbegeleide stagair...

Over ikbenstil.nl (die ik hier genoemd zag) ben ik trouwens echt wel tevreden, m.n. die PC garage dienst van ze is erg praktisch en ze weten waar ze het daar over hebben. Maar ook daar geldt; ik zou er zelf bij blijven staan. De oog van de meester maakt het paard vet, of welk spreekwoord gebruik je in dit soort gevallen?
En dat zoiets specifieks geld kost, da's nou eenmaal zo. Op het moment dat je je echter druk kan maken over een marginaal geluidsniveau van je nieuwe pc, dan ben je een veeleisend persoon of een professional en moet je gewoon niet miepen maar dokken.
Ach, maak een dikke trenshit en alles is weer terugverdiend... ;)

Laatst gewijzigd:
Back