Yamaha AN1-X en Micron editors

nick1000

Ouwe rot
in de ban
Ik heb een vraag. Is de Yamaha AN1xEdit een realtime editor? Zoniet bestaan er andere an1x editors die realtime zijn? En ook zoek ik nog (liefst gratis) een realtime editor voor de Alesis Micron.

Kortom: welke an1x en micron realtime editors bestaan er, en waar kan ik ze vinden?

Dank bij voorbaat

Googlen op Micron Editor en voila, allemaal links naar editors voor de Micron. Er is zelfs een freeware bij.

Of zoek even op het forum. Ik heb er hier al vrij veel over gelezen.

Mijn beste tip: Koop een synth die je makkelijk kan tweaken (Virus, Nova, Ion). Kost wat meer maar dan heb je geen editor meer nodig. Handig om het op te leren.

Ik ben nog nooit een editor tegengekomen die niet realtime werkt (buiten de midi-signaal-overdracht, voor de miereneukers), dus ... die 'waarom'-vraag heeft mogelijk wel zin.

Ik wel, de microkorg editor is niet echt realtime te noemen.

Zal ik zeker eens checken, bedankt.

Ik heb nog een vraag a.g. alesis micron editors. Ik heb er nu verschillende getest oa: Micronizer, micron editor,... die werken allemaal wel goed, maar het belangrijkste doen deze editors niet. Eens ik de klank, die ik hebt gemaakt in de editor wil overbrengen naar de micron, lukt dat niet. Er is plots geen geluid meer.

Zal ik zeker eens checken, bedankt.

Ik heb nog een vraag a.g. alesis micron editors. Ik heb er nu verschillende getest oa: Micronizer, micron editor,... die werken allemaal wel goed, maar het belangrijkste doen deze editors niet. Eens ik de klank, die ik hebt gemaakt in de editor wil overbrengen naar de micron, lukt dat niet. Er is plots geen geluid meer.
Eerste gedacht : Local Off controleren (midi setting).

Eerste gedacht : Local Off controleren (midi setting).

Helaas, het gaat ook niet. Vind het eigenlijk wel stom. Een synth-editor, waar je de getweakte klanken niet kan saven naar je synth. Wat is daar het nut dan van?

Ok, heb gevonden hoe het moet met micronizer:eureka:. Ik moest gewoon op store drukken op de micron zelf (logisch eigenlijk).

Back