hoe heet ....(plug-in)

glennplumber

Kneed je synth
Hoe heten de plug-ins waarmee je je level in de gaten kan houden bijv dat je onder de 0db blijft enzovoort.
Aangezien de level meter in de meeste wave editors niet kloppen.

Alvast bedankt !!
GlennPlumber.

Orgineel geplaatst door lo-fi
Eeeh... Limiter plugins?

Jaa eeeuh nee ....dat bedoel ik nie ....(ik heb m'n vraag ook niet helemaal goed gesteld hoor !!)

Het is geen effect of zo maar puur een level (master) meter. Grotere studio's hebben vaak een apparte meter om het master level mee in de gaten te houden. Maar dan de plugin versie ervan. :)

Zo das wat duidelijker (hoop ik):p

Bedoel je een VU meter?

Die dingen zijn juist minder geschikt om in de gaten te houden of je onder 0db blijft. Ze geven namelijk de gemiddelde energie over een bepaalde periode aan en kunnen dus korte pieken missen. De meeste meters in wave editors zijn meestal peak meters en die geven prima aan wanneer er iets clipt enzo.

Maar nu we toch een thread hebben over meter plugins. Weet iemand een goeie plugin die het spectrum van je geluid weergeeft. Dus per frequentiebandje wat er gebeurt?

Orgineel geplaatst door 4-Tek
Bedoel je een VU meter?

Die dingen zijn juist minder geschikt om in de gaten te houden of je onder 0db blijft. Ze geven namelijk de gemiddelde energie over een bepaalde periode aan en kunnen dus korte pieken missen. De meeste meters in wave editors zijn meestal peak meters en die geven prima aan wanneer er iets clipt enzo.

Ben ik niet met je eens .....mijn ervaring met de meters uit de wave editors is dat ze na bewerking op het ene afluister apparaat wel clippen en op de andere niet. Of je zet je DAT-je in je editor en dan clipt ie in eens.

Kan het zijn dat ik de VU meter niet bedoel ??:confused: :confused:

De meters in de wave editor geven natuurlijk alleen aan of de data in de wave editor zelf niet clipt. Wat er daarna mee gebeurt kan ook een plugin niet aangeven. Veel geluidskaarten hebben nog een versterker ingebouwd waarvan de volumeregeling te hard kan staan. Of je mengtafel kan nog clippen. Of de versterker.

Back