Ervaring Plug-in Alliance

Bono

Ouwe rot
Heeft iemand hier ervaring met Plug-in Alliance?

Zijn ze evengoed als plug-ins die van Fabfilter bijvoorbeeld?
Hebben ze regelmatig updates als je bijv naar een nieuwe versie van je besturingssysteem gaat (zoals MacOs)?

Let vooral op vele sales. Soms zijn met sales in combinatie met kortingsvouchers, de plug-in's belachelijk goedkoop. Zelfs ook gratis.

Wat @peterdh zegt idd. Vooral niet teveel door GAS (of is het dan SAS?) laten leiden. Bijna alle plugins komen wel een keer voor een spotprijs voorbij. Ik heb inmiddels een 5-tal plugins via PA gekocht, maar dat zijn niet allemaal plugins van PA zelf. Zij verkopen ze ook voor andere bedrijfjes, bv Cherry Audio, Unfiltered Audio, DS, enz. Dus je bent eerder van de makers van de plugins afhankelijk, dat is niet altijd PA zelf. Maar wat het update mechanisme an sich betreft werkt het allemaal vlekkeloos, ik heb alleen geen Mac dus kan daar niks over zeggen.

Ik ben wel een PA fan, goeie kwaliteit en gebruik er een hoop in elke track. De gui’s zijn niet te vergelijken met fabfilter, bij PA hebben ze vooral replica’s van hardware fx, je moet vooral de karakters leren kennen van hun plugs. Let op dat je niks full priced koopt.

let op de sales inderdaad, de meeste plugins kun je rond de 17 euri kopen.. met 25 dollar voucher (die kode is nu elke maand, voor elke gebruiker, hetzelfde).
50 dollar vouchers worden weggegeven, vaak, zeker einde van de maand.

er zijn ook sales waar je een aantal plugins voor 0 euri kunt 'kopen'. o zoals @peterdh al zegt.

ik heb ze wel eens duurder gekocht zoals LION, zeker hoeveel je er nu voor betaald in de juiste sale. of andere plugins, wanneer je ze heel graag gelijk wilt hebben, en was er toen ook niet zo bekend mee, alhoewel..
nu wacht ik af, behalve bij Silo, maar voor 30 euri bij introduktie, kreeg een 50 dollar voucher van iemand (KVR), was ie het meer dan waard.

PA, levert mooi spul, er is wel wat over PA te doen, het is vooral vanwege de sales. al blijft de Shadows Hill Compressor Class A (en paar anderen) de duurste, en die heb door een fout bij PA voor 0 euri.. dat zelfs nog gemeld, ticket werd gewoon gesloten, zonder reaktie. en zonder verwijderen licentie.

dus toeslaan, op KVR vind je meestal wel iemand met de kode voor deze maand, hier ook.. maar dan niet in threads.

ik heb een rijtje PA plugins, die me meer dan bevallen, de synths; Thorn, LION, Knif...

ik ben PA gekomen voor Unfiltered Audio. maar heb nu ook ander spul.

Brainworx (en wat andere 'merken') is uit eigen huis, heb ik ook een aantal van; werken goed.

leveren zeker kwaliteit, aangezien er meerdere developers bij zitten, ach, volgens mij zijn ze allemaal gewoon goed, met wat uitzonderingen (waarvan ik er 1 heb, en vind ik gewoon leuk, een gitaar-simulatie, simpel maar toch effektief).

Ik heb de BX Sl4000E en de MC77 compressor.
zijn beiden essentiele plugins voor mij.

Ik hou al vele maanden Character in' t oog, daar heeft de TC Powercore ook een versie van, maar die klinkt helemaal anders vind 'k

één keer kwam er eens een 19 euro korting aan bod, maar toen lag op dat moment facebook juist plat.
Op andere promo momenten, is het 30 euro + ?, en dat vind ik nog teveel, Normaal kost Character 99+tax

Ik vind native cpu plugins niet zo goed klinken als de powercore,,
die voegen allemaal een lineaire laag of stream toe, als je A/B - fase invert vergelijkt,
dat leeft ni, da's altijd een stabiele formule zo'n plugin effect

maar tja, niet iedereen heeft firewire poorten en powercore units zijn al helemaal niet meer te vinden voor <100 euro, en dan nog,,

Ben ook wel PA fan. De bettermaker en a/b tool zijn onmisbaar voor mij, die zitten standaard op de master. De lindell 50 channelstrip zit tegenwoordig op ieder kanaal. Bx-digitalv3 is ook een fijne tool, gebruik ik veel. Verder de AMCE opticon, is een karaktervolle compressor. En Vitalizer kan soms ook wonderen doen. Beetje dof materiaal kan er enorm van opleven.
Verder hebben ze ook een fatsoenlijk updatebeleid (als in: gratis). Ze hebben inmiddels alles m1 native gemaakt en die upgrade krijg je gratis. Bij waves ben je dan de sjaak, kan je een upgrade abbo afsluiten

Hier nog een groot fan van PA-plugins. Ik heb inmiddels zo'n beetje alles bij elkaar. Ik heb de mega-bundle voor €249 per jaar. Maar je krijgt meteen een €249 voucher als het jaar ingaat. Die kun je vervolgens gebruiken om (tijdens sales, zoals anderen ook reeds opmerken) te besteden om plugins te kopen. Een voucher moet je in 1 keer besteden dus die €249 voucher (1 jaar geldig) bewaar ik tot er zo'n mega sale komt en dan koop ik 6 tot 8 plugins voor niets (of met een beetje bijbetaling).

Zelfs als je een plugin in de sales koopt dan wordt voor het bonus systeem de normale prijs gehanteerd... waardoor ik eigenlijk iedere maand een €75 voucher krijg (minimale besteding €99) en vaak nog een €25 voucher erbij (minimale besteding is geloof ik €40). Daar kun je dan weer een plugin mee scoren die in die maand in de sale komt.

Ook is het zo dat je als eigenaar van plugin X soms korting krijgt op plugin Y. Ook daar kun je die vouchers ook mooi voor gebruiken. Ik koop eigenlijk iedere maand wel één of twee PA plugins met die voucher (en aabiedingscode). Dit kost me dan meestal tussen de 25 en 30 euro. Daardoor krijg ik de maand erna weer een voucher... rinse & repeat.

Waarom kopen als je al een abo hebt op de bundle? Goede vraag. Ik heb nu bijna alle plugins van PA (nog 20 of zo te gaan) en dan kan ik mijn abo opzeggen. Mijn abo is net verlengd dus ik heb weer een €249 voucher in de knip en ik verwacht dit jaar de verzameling te completeren. De plug-ins die ze daarna uitbrengen koop ik dan wel een keer in de sale (het duurt vaak wel 6, 9 of 12 maanden voordat een nieuwe plugin mee gaat in de sale). Of ik neem over een aantal jaar (als er genoeg nuttige plugins uitgekomen zijn) weer een abo voor een jaar.

vorige week kocht ik daar Brainworx BX-masterdeck classic voor 50 euro. de volledige versie was 299 ex btw.
Nu zie ik dat de classic versie gratis is, en de volledige versie een sale heeft en voor 29 euro wordt aangeboden.
kijk ik nu opnieuw op de site, dan zie ik weer de originele 299,- prijs, ?
Zie ik iets over het hoofd nu?

Laatst gewijzigd:
vorige week kocht ik daar Brainworx BX-masterdeck classic voor 50 euro. de volledige versie was 299 ex btw.
Nu zie ik dat de classic versie gratis is, en de volledige versie een sale heeft en voor 29 euro wordt aangeboden.
De prijzen wisselen dus nogal eens

het kan nog lager 15 dollar zonder vat dan, de huidige sale is niet de beste sale.

de pa prijzen, zonder sale, zijn niet serieus te nemen.

Huidige sale is alle plugins 29,-, lager gaat het niet worden. Huidige code is:

ANY-2999-2

Morgen zal het ANY-2999-3 zijn gok ik en dan is het weer voorbij
Behalve:

Products not included in this promotion: Black Box HG-2MS, Brainworx bx_console AMEK 9099, Dear Reality dear VR MONITOR, PRO, Deskew Gig Performer 4, DS Audio Tantra 2, Knif Audio Soma, Lindell 50 Series, 902 De-Esser, Shadow Hills Class A

kijk ik nu opnieuw op de site, dan zie ik weer de originele 299,- prijs, ?
Zie ik iets over het hoofd nu?
ik zie 2 masterdecks, een classic (free) en een niet classic (prijs $149 nu + code = 29,99 ex.)
is dat de verwarring?
als je 50 euro hebt betaald loont het misschien om support te mailen? vaak geldt er een grace period.

@ Bono : Kijk ik nu ( een uur later ) op de site dan blijkt de prijs van "Brainworx BX-masterdeck "weer terug naar 299,- te zijn
Ik heb zojuist 29.- ex btw betaald en zonder ingeven van de door jou genoemde code ( heb ik nou geluk of maak ik een fout )?

ik zie 2 masterdecks, een classic (free) en een niet classic (prijs $149 nu + code = 29,99 ex.)
is dat de verwarring?
als je 50 euro hebt betaald loont het misschien om support te mailen? vaak geldt er een grace period.
Ik betaalde incl 21% Vat 50 euro ( ongeveer) een week gelden voor de "Classic' versie van Brainworx bk Masterdeck.
Een uur geleden zie ik dat deze vst nu ( weer ) volledig gratis is, en dat de complete versie "BX - Masterdeck " on sale is voor 29,- ex vat.
Ik heb hem meteen gekocht. nu - een uur later, is hij nog steeds ón sale' maar is het bedrag weer aangepast van 29,- naar 299 euro.
Dat wás mijn verwarring, maar nu jij een bedrag noemt van "prijs 149 nu + code = 29,99 ex" wordt die verwarring wat groter, want die prijs van 149,- kan ik niet ontdekken op de site.
Of veranderen de prijzen met het uur?

@dorrus
Heb nog effe gekeken, ik zie
niet ingelogt: bx_masterdesk $299
ingelogt: bx_masterdesk sale: 299 149 maar met code $ 29.99
de bx_masterdesk classic is free.

Back