Hoe vind SF mijn Dubstep Liedje?

Zat nog eens naar je nummer te luisteren.. En dr loopt de hele tijd een ritme onder die een hele tijd t zelfde blijft.. Als je die een beetje heen en weer filterd zo af en toe en een beetje ranziger maakt.... EN DUBSTEP IS DIK!

T mag naar mijn smaak ook wel wat ranziger. Van die kauwende bassen mis ik, maar hoeft natuurlijk niet, luister maar naar Burial of 2562 ( laatste komt uit Den Haag) en zijn ook lekker. Het is net waar je heen wil...
En wat bedoel je trouwens met realtime? Ik hoor toch duidelijk sequencing...
Hardware of software? ( en nee ik wil geen langdradige discussie wat nou beter is..)
Ben benieuwd wat je gebruikt ..
K zit zelf ook in Groningen en ben wel ns in om wat hardware aan elkaar te hangen...

Ik mis sub en die snare (lijkt wel een 64kbps mp3tje wat betreft kwali) kan ook wel wat natuurlijker, klinkt nogal dof.
Wat al gezegd is, kabbelt een beetje voort, wat meer diversiteit erin en het is al een stuk aangenamer.
Die string/pad die je zo af en toe hoort is wel erg gaaf! :okdan: Waar komt die uit?

Ja ik heb het als wave geupload alleen die site zet het om naar verrot kwalieteit.
Weet iemand een site waar ik grote waves kan uploaden ??

Ik bedoel : weet iemand een site waar mijn wave niet gecompressed word ? zodat de kwalieteit behouden blijft??

@ SteveJ : dat is een sampletje van 4 noten tegelijk uit de jp8080 ( oops tog een sample ) , maar wel in een sampler afgespeeld. Dus alsnog realtime reverb erover.
Hoe is het gemaakt : druk je hand plat op 4 witte toetsen naastelkaar zodat in het midden 2 witte noten naast elkaar ingedrukt worden zonder zwarte ertussen, wet reverb erover, klaar is kees.

@ notch : ik denkt niet dat jij mijn goedkope rommel aan jouw duure gear wilt hangen, van mij mag het : ik heb een hele zak vol.

Laatst gewijzigd:
Ik bedoel : weet iemand een site waar mijn wave niet gecompressed word ? zodat de kwalieteit behouden blijft??

@ SteveJ : dat is een sampletje van 4 noten tegelijk uit de jp8080 ( oops tog een sample ) , maar wel in een sampler afgespeeld. Dus alsnog realtime reverb erover.
Hoe is het gemaakt : druk je hand plat op 4 witte toetsen naastelkaar zodat in het midden 2 witte noten naast elkaar ingedrukt worden zonder zwarte ertussen, wet reverb erover, klaar is kees.

@ notch : ik denkt niet dat jij mijn goedkope rommel aan jouw duure gear wilt hangen, van mij mag het : ik heb een hele zak vol.

Ik had het specifiek over die snare, die klinkt erg belabberd wat betreft kwaliteit.

Als je die wav kwijt moet, mijnbestand.nl daar kan je tot 300MB uploaden.

ik denkt niet dat jij mijn goedkope rommel aan jouw duure gear wilt hangen, van mij mag het : ik heb een hele zak vol.

t was maar een ideetje hoor, en mijn gear is idd héél duur, ik weet niet of daar zo'n goedkope jp8080 aan wil hangen:D;)

De JP8080 is kapot, het sampletje werkte nog wel gelukkig.
Ik heb deze zak op de foto vol met kastjes.

op zich niet slecht maar er is iets mis met de klank(en)
élk geluid wat vetter maken en beter 'in verhouding' : de kick die bijne heel de tijd meeloopt is veel te stil, snare is dan weer te hard, distorted kick die om de x maten terugkomt staat ook wat hard.
ik mis ook een stevige bass

maar bon, er zijn ondertussen al x onderverdelingen van dubstep zodat er nog maar weinig 'regels' zijn
maar voor mij moet dubstep toch wel een beetje bass-driven zijn en dat mis ik dus toch wel

Volgens mij gaan alle goede muziekanten nu pas een beetje over naar dubstep.

dan ben ik geen goede muzikant want ik was al + twee jaar geleden met dubstep bezig (n zelfs toen was het al big in UK)

ik denk dat het moet zijn 'het grote publiek begint into dubstep te komen en ik heb ook net leren kennen'
zelfs artiesten die eigenlijk nooit iets met dubstep te maken hadden maken nu dubstep remixes en omgekeerd werken de dubsteppers die ooit in de marginale underground opereerden, nu met artiesten samen die verre van underground zijn (Skream/La Roux bvb

het genre is zeker niet passé maar zoals bij de meeste genres die vanuit de underground naar de -bij wijze van spreken- top 30 geevolueerd zijn, is het meest interessante ondertussen toch wel voorbij vrees ik

Back