Crumar DS-2

VintageWorks

Ouwe rot
Ik kreeg vandaag een voorstel om een crumar ds-2 in te ruilen op iets wat ik heb staan, maar ik heb eigenlijk geen idee wat zo'n ding waard is. Iemand een idee? Deze is in goede technische en optische staat. Is het een leuke synth? Of moet ik hem links laten liggen?

Ben benieuwd:okdan:

Als ie 100% werkt heb je gave rauwe bak met lompe knoppen maar weet niet of 't jouw smaak is.
Volgens mij heeft ie best wel power maar je kunt ém niet vergelijken met een Moog of een Arp.

grt G-J

ok zegt dit wat ;ik gertjan reacten ;
kdenk dat t egt een vette bak is met net as de cs15 alles van elke
snapie[doe dit egt dronkuh ]
waarom omdat ik deees bak kon kopuh vroegur..voor150gld en heb laten staan
ds2 lijkt me een egt een cs15/sh5/octave cat tegenhanger dus zn 500 eu dik ward

wiem bepaald dat !?!

Is het een leuke synth?

als je kijkt naar de mogelijkheden...

- 2 OSCs (incl. PWM)
- 2 LFOs waarvan 1 met S&H... individuele modulatie diepte voor OSC-1, OSC-2, VCF, VCA en PWM
- 2 ENVS
- LPF, HPF
- NOISE (Pink & White)
- GLIDE

...is het al met al toch zeker geen gekke bak...

van wie ik mijn sherman kocht had er 2 staan.... en het waren de enige synths die hij hield voor de rest was bijna alzijn analoge meuk verkocht

500-600 euro
gewoon even youtupe en synthforum afstruinen voor meer info.
heb er 1 , die echt nooit weggaat en pas meegenomen naar de forumdag, vele hebben hem geprobeerd, maar niemand kwam op het idee hem "muffig " te noemen ( daar hebben we de ralph weer,, herkenbaar toch...) , integendeel: verrassend lekkere synth die uitnodigt om te spelen, geweldige looks , natuurlijk geen moog maar daar is de prijs ook niet naar.
zit de deksel erbij, dan zou het 50 euro meer mogen zijn , moet natuurlijk wel verder oke zijn

Oke, ik ga hem maar eens proberen bij die gast. Lijkt me wel een dik ding, maar ik weet inderdaad niet of het mijn smaak is. Als je Moog en ARP gewend bent, is hij misschien niet krachtig genoeg. We zullen zien. Bedank voor de reacties!

ligt er maar net aan hoe je 'muf' pcies definieerd... hoe zou 'ie moeten klinken dan?

Dat heb ik wel vaker met Italiaanse synths, het ene model klinkt als een klok en de andere beetje muf...alsof er een vitrage over de sound heen hangt.

Back