Origineel geplaatst door Roonan
Voor zover ik weet is die 136,- Euro belastingvrij per optreden onbeperkt, zoiets had ik begrepen vd popunie.
Vind dat zowiezo een mooi bedrag als je net begint met optreden.
Persoonlijk vraag ik 100,- tot 125,- Euro om bovengenoemde reden en om zoveel mogelijk optredens te kunnen doen.
Zie het als investeren, als je een beetje meer bekendheid krijgt gaat/kan het tarief snel omhoog.
Tevens moet je natuurlijk ervaring opdoen, of doe je alles geautomatiseerd? (= niet leuk hoor! dan voel je je best wel lullig achter je spullen)
In jou geval van een serie van 10+ (das wel heel ok!) ligt het misschien een beetje anders.
Zoeken ze btw nog andere Live acts voor die feesten?
Grt. Ronald.
Sorry naamsgenoot, hier wordt een grove (of groove) fout gemaakt
die 136Euro is kosten die je maakt om het optreden te realiseren. per bandlid mag je 136Euro aankosten rekenen zonder dat deze voor de fiscus hoeven te worden gerekend als inkomsten! dat houdt in dat je een microfoon voor 136Euro kunt kopen voor je optreden, maar deze moet dan ook tijdens dat optreden dusdanig in waarde verlagen dat hij niets meer waard is (of te wel 1malig gebruik) maar ik denk dat men de regeling zo heeft getroffen dat het gaat om bijvoorbeeld mcYver tape, drankjes, kleding voor 1x gebruik e.d.
Het probleem echter is.... Je moet overal bonnetjes van hebben en opsturen naar de belasting!!!
Heb je die niet dan krijg je een aanslag van de belasting of je ff loonbelasting o.i.d. wilt betalen over die 136Euro die jij van je opdrachtgever (zaaltje) hebt ontvangen!
Ik ben trouwens niet deskundig op belasting gebied, maar heb dit zojuist nog gelezen.
De dingen die ik nog echt totaal niet snap is hoe het dan wel zit met belasting als je optreed en wit wilt optreden.
hoeveel belasting moet je nou betalen en wanneer betaal je dat, ik had begrepen dat je t zelf moet betalen nadat je je inkomsten hebt opgegeven bij de belasting....erg ingewikkeld , makkelijker kunnen ze t niet maken, wel duurder!
p.s. is er een land waar geen belasting is en wel een goede party scene
ik krijg bij alles wat ik doe of wil gaan doen te maken met die K@#$#$ belastingdienst !