minimoog, mooi maar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Arv

Robot
Beste synth vrinden,

Ik denk dat deze vraag wel vaker langs komt, maar ik ben niet (meer) zo een frequente synthforum bezoeker dus vandaar deze draad.

Ik hou de marktplaatsen en de verkoop draadjes wel in de gaten en ook ebay enzo, maar ik zie (bijna) nooit minimoog's voorbij komen. En laat dat nu net de synth zijn waarnaar ik op zoek ben. De vraag is dus, komt deze synth uberhaubt wel eens in de verkoop, en zo ja, waar vind ik die en wat zijn "normale" prijzen?

vr.gr.
R

Best logisch dat ze zo weinig voorbij komen, want ze zijn natuurlijk heel gewild en worden gauw meer waard. Op Ebay komen ze af en toe nog wel langs, ook voor leuke prijzen. Maarja, zie je het zitten dat hij verscheept wordt uit weet ik waar etc. etc. Een normale prijs in NL is volgens mij al rond de 3000 Euro.

veel te duur zeg....

als je geen purist bent gewoon een voyager nemen.....

bv die van Ghuinink voor 1200 (weliswaar een rme maar toch)
das wel lekkel toch? kan je meteen ook z'n andromeda meenemen :)

geile combo man!!! Is inprincipe genoeg....

Ik ben een purist! :D

Zonder gekheid, dank mannen voor de links en tips! Ik weet dat je ultra geduld moet hebben wil je zo een oud en gewild bakje hebben/kopen..

Voyager is ZEKER mooi. Misschien beide? ;-)

ach ja, we zijn niet allemaal fundamentalist he...... ;)

Ik ben zelf helemaal van mijn geloof afgevallen qua gear.......
Ik ben het eens dat vintage vaak direct heel erg goed klinkt, maar ik ben toch wel van mening dat je 95% kan halen met willekeurige andere synths. Kost wel iets meer tijd maar toch, in een track kan je wel tot 98% komen.

Maar serieus, ik vind die ouwe zooi ook erg mooi en gaaf, maar de prijzen staan voor mij niet meer in verhouding. Stel, de voyager was in de jaren 70 gemaakt en de mini nu, wat zou dan het vetst klinken??? Ik denk dat veel emotie is geworden en vintage is nu een sterk merk geworden met mytische proporties.... Maar als je het toch nodig hebt moet je het altijd kopen natuurlijk.

En minimoogs komen wel voorbij hoor, geen zweet.....Ik zou gewoon voor een mini en een voyager gaan dan :D

[edit] Voor 3k kan je bv ook aan een mcbeth m5 denken, oke geen mini maar als vergelijk is een m5 toch wel moddertje en zeer uitgebreid, aangezien je een mini wilt zal dit mss geen redelijk alternatief zijn maar ik probeer gewoon wat perspectief te scheppen [/edit]

Beste synth vrinden,

Ik denk dat deze vraag wel vaker langs komt, maar ik ben niet (meer) zo een frequente synthforum bezoeker dus vandaar deze draad.

Ik hou de marktplaatsen en de verkoop draadjes wel in de gaten en ook ebay enzo, maar ik zie (bijna) nooit minimoog's voorbij komen. En laat dat nu net de synth zijn waarnaar ik op zoek ben. De vraag is dus, komt deze synth uberhaubt wel eens in de verkoop, en zo ja, waar vind ik die en wat zijn "normale" prijzen?

vr.gr.
R

Ebay staat er vol me en de prijs is stabiel, ik zie zelfs een afname in prijs wbt de Mini.

Ik moet er wel bij zeggen eigenlijk dat ik gewend was/ben om de gear te zien alvorens te kopen. Dus ebay valt al snel buiten de boot. Ik heb voorheen al mijn spul in NL kunnen vinden dus ik denk dat het best kan. Ik ben bereid om NL door te rijden.

ach ja, we zijn niet allemaal fundamentalist he...... ;)

Ik ben zelf helemaal van mijn geloof afgevallen qua gear.......
Ik ben het eens dat vintage vaak direct heel erg goed klinkt, maar ik ben toch wel van mening dat je 95% kan halen met willekeurige andere synths. Kost wel iets meer tijd maar toch, in een track kan je wel tot 98% komen.

Maar serieus, ik vind die ouwe zooi ook erg mooi en gaaf, maar de prijzen staan voor mij niet meer in verhouding. Stel, de voyager was in de jaren 70 gemaakt en de mini nu, wat zou dan het vetst klinken??? Ik denk dat veel emotie is geworden en vintage is nu een sterk merk geworden met mytische proporties.... Maar als je het toch nodig hebt moet je het altijd kopen natuurlijk.

En minimoogs komen wel voorbij hoor, geen zweet.....Ik zou gewoon voor een mini en een voyager gaan dan :D

[edit] Voor 3k kan je bv ook aan een mcbeth m5 denken, oke geen mini maar als vergelijk is een m5 toch wel moddertje en zeer uitgebreid, aangezien je een mini wilt zal dit mss geen redelijk alternatief zijn maar ik probeer gewoon wat perspectief te scheppen [/edit]

Mja, maar ik ben echt op zoek naar vintage minimoog. Ik ben het met je eens dat er zat ander spul is dat ook vet is, maar ik wil mijn zoektocht 'narrowen'..

tuurlijk, kopen die mini en laat maar wat lekkere mp3tjes horen tegen de tijd dat je 'em hebt!

Succes met de aankoop (gaat vast lukken, no worries) :)

heb beiden
voyager , zonder meer z'n geld waard, heerlijke synth
minimoog vind ik toch beter ( niet veelzijdiger ) van klank. en door de opbouw en afregeling ook sneller in gebruik. denk dat de mini de stradivarius van de synth's kan worden. de voyager is een op dit moment erg goede en adequaat geprijsde synthesizer.
stom eigenlijk altijd die vergelijking. vind de voyager eigenlijk meer op een multimoog lijken qua sound ( weerom niet mogelijkheden, die zijn bij de voyager natuurlijk veel uitgebreider )

op het moogforum staan uitgebreide discussies over de vergelijking met als uitkomst , dat je ze eigenlijk gewoon beter niet moet vergelijken

elke oude moog behoudt zijn waarde, net als een ms20, 303, 808, 909, CS60, enz enz..

buiten dat, ook al is het niet je smaak, je hebt gewoon een stuk geschiedenis en "ambachtelijke" synth in huis hoe je het wendt of keert...

Heb ook een Model D en een door Rudi Linhard gemodificeerde Voyager.
Beide instrumenten zijn geweldig en hebben hun eigen kwaliteiten.
Als ik moet kiezen tussen één van beiden blijft denk ik toch de Model D. Hij kan lang niet zoveel als de Voyager maar klinkt organischer en daardoor warmer. Hij zweeft meer!
Let wel op dat inmiddels vrijwel iedere Model D anders klinkt; Er zijn ook verschillende revisies met verschillende ocillatorboards en filters etc. Let wel even goed op wat je koopt om teleurstellingen te voorkomen.

Jongens wat is dat toch met die MiniMoog, heb decennia geleden ook een model D gehad, maar was er allerminst van onder de indruk :eureka:
Heb niets met Moog, degene die ooit met een OSCar heeft mogen knoeien weet dat dit een MiniMoog beater is, en kan met z'n waveform building ook nog eens zeer complexe sound maken.
Oké de MiniMoog is de moeder aller (portable) synths, daar houd het voor mij dan ook mee op.

oscar is zekers leuk, maar minimoog blijft toch het best uitgekristaliseerd concept van een synth, een soort archetype, een handig apparaat, een heerlijke basissound, geweldige layout, ruikt, voelt klinkt gewoon als een synth...
niets ten nadele van de oscar hoor, maar de mini...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back