CR-78 Roland

Status
Please reply by conversation.
de CR-78 kan ook doormiddel van een TS-1 aangestuurd worden. Dat is dan een soort Tap-knop zoals je die op de TR-808 terugvind. Je kan dit ook doormiddel van een footswitch doen.
Ja dat kun je inderdaad met iedere breek-schakelaar doen maar ik vind het voor geen meter werken omdat de CR niet aan quantizen doet. Al vaak gedaan maar op de 1 of andere manier lukt me het me nauwelijks om daar een strakke beat mee te maken. Vandaar dat ik toch maar de programmer heb gekocht. Die doet gelijk dienst als midi synchronizer.

cr 78 programmer van hetzelfde, werkt gewoon niet..
Weet je wel zeker dat je CR-78 helemaal goed is? Ik bedoel, als er iets mis is met de clock, write of start/stop ingangen op je CR dan gaat de programmer ook niet werken...

Vandaag de CR78 opgehaald in Antwerpen, De 78 is echt in nieuwstaat en ik ben er dus ook echt mega blij mee, voor de geintreseerde zal ik in de loop van de dag nog wel een foto ervan posten in de studioannexcrib-draad. En ik wilde even Romanlouis bedanken voor de goude tip :mega:

Vandaag de CR78 opgehaald in Antwerpen, De 78 is echt in nieuwstaat en ik ben er dus ook echt mega blij mee, voor de geintreseerde zal ik in de loop van de dag nog wel een foto ervan posten in de studioannexcrib-draad. En ik wilde even Romanlouis bedanken voor de goude tip :mega:

Uit de Reanimator studio toevallig? ;)

Gelijk open schroeven dat ding en checken hoe het met de batterij staat.
Nieuw aan de buitenkant wil niks zeggen over de binnenkant. En ook al is de batterij (nog) niet gaan lekken dan zou ik er zeker voor kiezen om hem naar een andere plek te verhuizen zodat hij geen schade aan kan richten. Achterin is ruimte zat. Zie hier mijn oplossing.

Attachments

• CR-78_batterij.jpg
    CR-78_batterij.jpg
    209,8 KB · Bekeken: 109
Batterij was er (gelukkig) al uit gehaald en er moet dus nog een nieuwe in. Pcb ziet er verder keurig uit op een klein plekje na, verkoper was al aan het kijken voor een andere battery en zou die opsturen, maar iig bedankt voor de tip.

Mijn 78 is trouwens eentje die op een 3.6v gaat ipv een 5.6v . Serienummers tot 872900 hebben een 4N-100AA 5.6v batterij erin en na 872900 hebben een N-SB3 3.6v batterij erin. Mijn Serienummer is 831550.

Als iemand een link heeft naar de juiste batterij voor mij dan hoor ik dat graag.

Ik stond er ook met mijn stand. Ik zeg niet met wat, want reclame maken mag niet :kont::D

Precies andersom dus :D Die van mij (oude type) heeft dus een 5.6v nodig.
De oude 5.6V kun je gewoon door een 3.6V vervangen alleen moet je dan wel even een weerstand en diode verwijderen. Dat is makkelijk te doen zonder dat de printplaat er uit hoeft. N-SB3 bestaat niet meer maar ik heb een goeie vervanging die je op de foto kunt zien. Ik heb er nog 2 liggen.

Was eingelijk de opendeur van Muziekcentrum Trix. Maar er was een muziekbeurs aan gekoppeld. Mensen konden hun waar er uitstallen en winkels konden reclame maken...

leuk een walkin sales dagie

Ondertussen ook al een CR78-PGM geregeld, word morgen gebracht! :okdan:
Niet raar opkijken als die het niet doet. Je trigger out werkt ook niet dus er kan wel es iets niet on orde zijn met die bovenste printplaat.

Nou, de trigger-input, start/stop en write-input doen het iig, die had ik wel al getest. Gewoon met een Roland DP-2. In Write-mode hoor je hem dus wel de sounds triggeren, maar hij slaat het niet op door het ontbreken van de batterij, dat van de trigger-out is idd een beetje vaag, maar dat kan ook best een los contactje zijn. Morgen maar even naar kijken.

Status
Please reply by conversation.
Back