Logic Extern instrument probleem

Aftershockz

Nieuwkomer
Hoi

Ik heb een vraagje over logic

ik ben sinds kort overgestapt op logic pro 9 en heb een probleem met het aansluiten van mijn externe apparaten in logic.

nu is het volgende een probleem ik heb een roland sh 201 en een access virus c

ik heb de access virus c aangesloten op mijn m audio fasttrack pro en in logic aangegeven dat het een extern instrument is

als ik nou in logic zit en ik druk op een willekeurige toets op mijn roland sh 201 dan hoor ik de access virus C en de midi neemt logic ook op

nou is het volgende het probleem mijn Roland sh 201 werkt in logic voor de helft de midi aansturing werkt perfect maar het geluid komt er niet meer uit sinds ik de access virus c werkend heb

nou denk ik zelf omdat de sh 201 midi en audio via de usb verstuurt dat logic ergens stoort met audio conflict ofzo?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem

Alvast bedankt!

Groetjes

Alvast bedankt voor de reactie!

Ik heb de virus aangesloten midi gaat via EMU XMidi 1x1 in usb hub
audio kabel via virus in audio interface

roland sh 201 midi en audio gaan allebij via usb de imac in

...
Ik heb de virus aangesloten midi gaat via EMU XMidi 1x1 in usb hub
audio kabel via virus in audio interface

roland sh 201 midi en audio gaan allebij via usb de imac in
Dus tweemaal midi naar usb ?!
Een beetje meer moeite maakt mogelijk ook een beter antwoord.

Normaal doe je éénmaal midi naar usb en verbind je door met midi naar midi voor het volgende apparaat (in jou geval).
Wat is voor jou normaal ?

Oke ja ik heb er niet echt heel veel verstand nog van hoe dit allemaal goed aan te sluiten

maar ik zou dus eigenlijk de virus via midi aan roland moeten aansluiten en roland die gaat dan via usb imac in

ik heb nu inderdaad 2x midi naar usb zowel voor de virus als voor de roland

maar ik ga eens proberen de midi kabels van virus op roland aan te sluiten ipv dat de midi kabel van virus gelijk de imac in gaat

Omdat de ts aangeeft dat de midi wel goed werkt hoef je daar dus niet in te zoeken. Ik denk dat het in de audio settings zit. Volgens mij kan je maar 1 interface kiezen en de ts gebruikt er dus eigenlijk 2. Kijk eens in je mixer bij het kanaal waar je de roland binnen laat komen of de input op dat kannal goed staat. Je zou een keus moeten hebben tussen de fasttrack en de roland USB.

Oke ja ik heb er niet echt heel veel verstand nog van hoe dit allemaal goed aan te sluiten

maar ik zou dus eigenlijk de virus via midi aan roland moeten aansluiten en roland die gaat dan via usb imac in

ik heb nu inderdaad 2x midi naar usb zowel voor de virus als voor de roland

maar ik ga eens proberen de midi kabels van virus op roland aan te sluiten ipv dat de midi kabel van virus gelijk de imac in gaat
Voor dat je iets verandert check de midi kanalen (als er zogenaamd geen midi probleem zou zijn).

Anders :
Tweemaal midi naar usb raad ik sterk af.
Ofwel dien je een midi-interface met twee midi in en out aan te schaffen (beste oplossing) ofwel bvb. :
roland midi out > midi virus c in
midi virus c thru > m audio fasttrack pro midi in
m audio fasttrack pro midi out > roland midi in
usb computer <> m audio fasttrack pro usb

Verder nogmaals :
Hoe is alles aangesloten (midi e.d.... dus ook audio) ?

nou denk ik zelf omdat de sh 201 midi en audio via de usb verstuurt dat logic ergens stoort met audio conflict ofzo?
Je uitleg klopt niet als ook audio via die tweede midi-usb kabel zou moeten verstuurd worden (enkel midi).

Laatst gewijzigd:
Bij mij is het volgens mij totaal anders aangesloten, maar werkt het wel perfect.
Mijn Virus is via een kabel aangesloten op m'n Korg triton. Korg triton gaat mn Imac in. Omdat ik even zonder geluidskaart zit en imac redelijk zonder ook uit de voeten kan, gaat mijn virus direct mn imac in via usb.

Oja, in Logic bespeel ik mn virus niet als Extern instrument. Ik open altijd een nieuwe track ( duhh logisch ) en selecter dan Software instrument, klik ik multimembraal aan. Dan krijg ik direct 16 virus tracks onder elkaar.

Sorry voor de wat misschien onduidelijke uitleg maar ik zou het nog even proberen goed uit te leggen:

De access virus zit via een midi kabel midi in en out naar usb kabel aangesloten op een usb hub die vervolgens weer de imac in gaat

de audio van de access virus aparte kabels gaat via audio jack kabels de m audio fasttrack pro in

de roland sh 201 heeft midi en audio via 1 usb kabel rechtstreeks de imac in lopen

access virus heeft midi en audio dus gescheiden van elkaar lopen en roland sh 201 heeft beide in een usb kabel.

het probleem is dat wanneer ik mijn roland sh 201 in logic open en ik een willekeurige toets in druk op het keyboard ik geen geluid hoor de midi van het apparaat werkt goed want als ik een toets indruk reageert logic erop.

de access virus c als ik die open via een extern instrument in logic werkt deze perfect want wanneer ik een toets indruk op mijn sh 201 op het kanaal van de virus hoor ik ook geluid uit de virus over mijn boxen de midi van de access virus c werkt ook naar behoren zover ik weet want wanneer ik aan een knop draai op de virus zie ik in logic ook een reactie

het probleem is dus eigenlijk even kort samengevat ik kan het geluid uit de roland niet horen nou dacht ik zelf misschien (maar ik heb er eigenlijk geen verstand van) dat het misschien te maken heeft met het feit dat de access virus aangesloten zit op de fasttrack pro en de roland sh 201 niet die gaat gewoon via usb de imac in vervolgens heb ik in logic aangegeven bij audio settings dat de input en output de m audio fasttrack pro is ... voorheen (toen ik die virus nog niet had) werkt het wel als ik de roland sh 201 op input zette en de output op m audio fasttrack pro maar dat werkt inmiddels niet meer

ik zou toch beide graag tegelijk willen gebruiken

alvast bedankt voor alle reacties die er tot nu toe gekomen zijn en mijn excuses voor misschien wat onduidelijke uitleg

Groetjes

Y

btw ik weet niet of het handige informatie is als ik een headphone in de roland sh 201 doe hoor ik wel geluid eruit

Laatst gewijzigd:
Aftershockz zoals ik al zei 'Je uitleg klopt niet als ook audio via die tweede midi-usb kabel zou moeten verstuurd worden (enkel midi).' Lees deze dan :
http://www.emu.com/products/product.asp?category=610&subcategory=611&product=15188

Waarom gebruik je de midi in-out van die fasttrack pro niet ?
Lees wat er reeds voorgesteld werd, probeer dat en vertel wat het doet, dan kunnen we verder (als ik nog zin heb).
btw ik weet niet of het handige informatie is als ik een headphone in de roland sh 201 doe hoor ik wel geluid eruit
Daar twijfelde ik niet aan ! (omdat ik het logisch vind zoals je de setup enigzins beschrijft)
Je uitleg is enkel heel verwarrend en telkens anders.

Die ene midi-kabel doet enkel midi, geen audio.

die emu 1x1 zit aan mijn virus en die gaat de usb hub in die verstuurd idd alleen midi
en ik heb apparte audio kabels van de virus in de fasttrack pro zitten

ik ben destijds naar feedback hier geweest en ik vroeg naar midi kabels om in de fasstrack pro te doen maar de verkoper gaf aan dat dit deze emu 1x1 een betere oplossing zou moeten zijn ..

maar nogmaals de midi van beide apparten werkt wel in logic of ja als ik aan knopje draai reageert logic er wel op.

die emu 1x1 zit aan mijn virus en die gaat de usb hub in die verstuurd idd alleen midi
en ik heb apparte audio kabels van de virus in de fasttrack pro zitten

ik ben destijds naar feedback hier geweest en ik vroeg naar midi kabels om in de fasstrack pro te doen maar de verkoper gaf aan dat dit deze emu 1x1 een betere oplossing zou moeten zijn ..

maar nogmaals de midi van beide apparten werkt wel in logic of ja als ik aan knopje draai reageert logic er wel op.
Succes.
En vraag het nog maar eens aan die verkoper hé.

bedankt alle voor de reacties ik ben er uiteindelijk achtergekomen wat het probleem is
de roland sh 201 heeft zelf ook een geluidskaart inzich dat was ik vergeten dit geeft problemen met de huidige fasttrack pro

toch maar een audio interface met meer inputs aanschaffen

bedankt!

bedankt alle voor de reacties ik ben er uiteindelijk achtergekomen wat het probleem is
de roland sh 201 heeft zelf ook een geluidskaart inzich dat was ik vergeten dit geeft problemen met de huidige fasttrack pro
:halleluja:halleluja:halleluja
toch maar een audio interface met meer inputs aanschaffen
Eentje met vier audio inputs (of twee x stereo dus, voor elk toestel één stereo).
Of een klein mixertje erbij kan ook hoor (goedkoper denk ik).

Laatst gewijzigd:
Back