problemen met een tascam fireone soundcard

maartenvandijk3

Ingeburgerd
Na anderhalf begint mijn geluidskaart problemen tegeven met de de computer
In het begin liep alles als een zonnetje maar nu slaat mijn syteem binnen 15 min helemaal vast als ik de geluidskaart aan zet /gebruik
In het begin dacht ik dat het de geluidskaart zelf was dus ben ik terug gegaan naar de winkel en daar is de geluidskaart nagekeken.
Die bleek in orde tezijn ?
Voor de zekerheid heb ik toen nieuwe poorten erbij gezet en de geluidskaart daar op aangesloten en weer het zelfde probleem ,binnen 15 min een crash
Het vreemde is dat wanneer ik mijn virus als geluidskaart gebruik het syteem gewoon stabiel blijft draaien.

Misschien is er iemand op het forum die de zelfde problemen heeft gehad met deze fire one geluidskaart,want voordat deze onzin begon was ik erg tevreden met deze kaart en ik zou hem graag houden.

Tascam - Make it Happen .....

Haha , welk besturingsstyseem heb je ?
Laatste drivers geinstalleerd ?
Eens teruggegaan naar een oudere versie ?
Internal Clock ?
Latency/buffersettings

Uw instellingen van uw audiogeluidsapparaat bij systeemconfiguratie op ** LEGACY MODE ** of ** OUDERE VERSIE * gezet ?

Probeer maar niet naar Tascam te bellen ofzo , die helpdesk trekt op geen kl*ten.
Indien die puntjes niet helpen kan je wel hopelijk met je garantie terug naar je winkel.

Ik heb zelf al zoveel en zovaak problemen gehad met tascam en driversupport.
Een ware hel voor vele mensen .....

STAY AWAY FROM TASCAM ; hopelijk krijg je em goed.

Trek je de spanning van de firewire , dus buspowered of heb je ook een externe voeding aangesloten ? Het kan namelijk zijn dat de voeding van je computer het niet trekt . Zeker als je in anderhalf jaar tijd allerlei usb apparaten er op aan gesloten hebt die allemaal om spanning gaan vragen aan de voeding van de computer . Ik neem aan dat de Virus een eigen voeding heeft en dus niet parasiteert op de computer .

Trek je de spanning van de firewire , dus buspowered of heb je ook een externe voeding aangesloten ? Het kan namelijk zijn dat de voeding van je computer het niet trekt . Zeker als je in anderhalf jaar tijd allerlei usb apparaten er op aan gesloten hebt die allemaal om spanning gaan vragen aan de voeding van de computer . Ik neem aan dat de Virus een eigen voeding heeft en dus niet parasiteert op de computer .

Heerlijk woord.. parasiteert...

Sorry voor mn off topic opmerking!

ik had geen reactie meer verwacht dus dank jullie wel voor de respons

nee ik heb hem met eigen voeding aangesloten
alle versies van de drivers geprobeerd
niks veranderd in de set up dat ik weet ???? ga nog even checken

interne clock heb ik nooit aangezeten
latency instelling gewoon normaal

ik draai windows xp 2002 media edition

Het vreemde is dat de kaart een halve dag goed loopt en de andere dagen gewoon binnen vijf minuten twee keer het systeem in de war schopt en alles vast loopt met alle frustaties vandien:stupid
om het nog mooier temaken dan dat het is al loopt de computer ook vast als de geluidskaart alleen maar aan staat en niet word aangesproken???

met de virus als geluidskaart geen problemen behalve latency
(de reden waarom ik die f..kaart heb gekocht )
ook geen extra appartuur erbij gezet
ik heb een midi keyboard en een ti die via usb gaan maar dat was altijd al zo

ik heb mij er eigenlijk al bij neer gelegd dat er een nieuwe geluidskaart moet komen helaas ,nu moest er al een nieuwe kaart bij komen voor mij laptop met W 64 bit systeem want tascam support natuurlijk deze fireone geluidskaart niet meer

al met al is het mooi K.....:(

maar alle eventuele tips zijn natuurlijk nog welkom
grtz maarten

Even een spervuur aan vragen:)
  • Is je PC geaard?
  • Wat hangt er voor apparatuur aan je geluidskaart?
  • Heb je al geprobeerd of het probleem zich ook voordoet als je niks op de geluidskaart aansluit?
  • Wat voor crash krijg je? Hangt de boel echt of zie je een blauw scherm ofzoiets?
  • En als de boel hangt, doet je muis het dan nog wel? En Num Lock?
  • Heb je de mogelijkheid om de voeding van de Tascam te testen? Komt er echt 12 volt uit, ook als de geluidskaart erop is aangesloten?

• Is je PC geaard? nee *
  • Wat hangt er voor apparatuur aan je geluidskaart? niks behalve speakers
  • Heb je al geprobeerd of het probleem zich ook voordoet als je niks op de geluidskaart aansluit? er hangt niks aan maar kan eens proberen z speakers
  • Wat voor crash krijg je? Hangt de boel echt of zie je een blauw scherm ofzoiets? geen blauw scherm veel blokjes
  • En als de boel hangt, doet je muis het dan nog wel? En Num Lock? nee nee nee
  • Heb je de mogelijkheid om de voeding van de Tascam te testen? Komt er echt 12 volt uit, ook als de geluidskaart erop is aangesloten? ja ,maar heb ik nog nooit gedaan maar kan eens testen
*Zou het er ook nog mee temaken kunnen hebben dat de stroom komt uit een ongeaard stopkontakt,ook dat is altijd al zo geweest maar dat kan ik wel eens testen

thanks zmooc voor het vuurtje:peukie:

Zijn de problemen misschien ontstaan na een update naar XP SP3, of heb je die juist niet?nee niks geupdate
Heb je hem, kun je dan terug naar SP2? niet dus
Heb je hem niet, probeer dat eens................ weer een optie erbij bedankt

grtz maarten

Back