de grote d50 / d550 draad pg 1000 incl. [new]

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
denk eens keertje niet in de vintage rubriek posten kan ook hier isn tenslotte digitaal:P
wat voor digitale bak
http://www.youtube.com/user/ms20user#p/u/2/XYJf89wGdS0

kheb dus net een d50 ...incl pg1000 die totaal anders werkt ...byna dan ..dan watk gewend ben
dit vraagt om een eigen blad zijde
topic watje wil ....pix volgen laterts

eerst kijken watr allemaal is mbt d50 / d55o / pg1000
allereerst die library ...
en edittor

iemand wat toevoegen
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=132992
iemand kopuh :eureka:

Ik heb eind jaren 80 eentje gehad. Toen was dat een echt revolutionaire synth.
Wel 8bit maar het klonk echt mega en had een eigen karakter.

De latere opvolgers D5, D10 en D20 waren maar magere afkoosels. De D50 is the real stuff!

Alle presets sounds zijn ontelbare keren gebruikt. Je herkend ze echt allemaal.

BTW de joystick is wel een zwak punt. Die werkte na 1 jaar al niet meer goed. Dus als je eentje koopt moet je die zeker goed testen.

Alhoewel ik analoge synth prettiger vind om mee te werken, kun je gewoonweg niet om digitale synths heen, omdat anloog gewoonweg niet in staat is om zulke complexe sounds te maken.
Heb als JMJ fan dus ook een D-50 met al de sounds die hij gebruikt op het Ind. Revolutions en Waiting for Cousteau album.
Zeer mooie en zuivere sounds, ben er dol op, kan niet zonder en om JMJ perfect na te kunnen naspelen moet ik er eigenlijk nog 2 van hebben.
Een blijvertje en dat voor weinig.

Ik heb ook al jaren een D50 en zou hem alleen wegdoen voor een Vsynth met D50 bord erin. Maar dat er altijd (in wat voor vorm dan ook) een D50 in mijn studio blijft is een ding wat zeker is. Alleen mijn aftertouch lijkt steeds slechter te gaan werken, maar dat is een bekend probleem geloof ik waar veel Rolands mee te maken hebben (mijn JX10 heeft ook geen beste aftertouch meer).

Er komen inderdaad veel herkenbare Jarre sounds uit de D50, maar hij kan ook schitterende andere geluiden maken die je wat minder vaak hoort.
Kijk maar eens naar deze demo. Voor de liefhebbers, kan ik al die patches wel een keer posten, want ik heb ze hier op mijn pc staan.

Ik :luv: D-5(5)0 !!

Was m'n eerste synth (toen nog rond de 3300 gulden..) in 1990?

Heb gelukkig nu nog een D-550 in mn hok. Zit er eigenlijk nog steeds wel over te twijfelen om een V-synth XT te halen (o.a./hoofdzakelijk voor de D-50 kaart).

De D50 is misschien wel mijn favoriete synth. Heb hem dan ook sinds 1987 of zoiets. Enig nadeel is dat de aftertouch het zo goed als begeven heeft maar belangrijker, dat de MIDI out het niet meer doet. Enig idee hoe moeilijk / duur dit is om te fixen?

MIDI Out probleem zal toch gewoon een kaduuke connector zijn, lijkt me. Over fixen van aftertouch op Roland synths zijn al heel wat wijze woorden geschreven hier en elders.

Geweldige sounds renepela, de eerste doet me denken aan de Fairlight voice, en Human Killer aan het intro van Last Rendez Vous (Ron's Piece), knap staaltje werk als je ze zelf hebt gemaakt :okdan:

Renepela Patches

Renepela Patches

Er komen inderdaad veel herkenbare Jarre sounds uit de D50, maar hij kan ook schitterende andere geluiden maken die je wat minder vaak hoort.
Kijk maar eens naar deze demo. Voor de liefhebbers, kan ik al die patches wel een keer posten, want ik heb ze hier op mijn pc staan.

YouTube - Roland D-50 demo

Je zou mij, en vele anderen, een groot plezier doen door deze patches te posten Renepela. Bedankt bij voorbaat in elk geval!

Je zou mij, en vele anderen, een groot plezier doen door deze patches te posten Renepela. Bedankt bij voorbaat in elk geval!

Hier de patches uit die youtube demo. Overigens geen geluiden die ik zelf gemaakt heb.

Attachments

• Patches D50 demo.zip
    4,6 KB · Bekeken: 114
Alhoewel ik analoge synth prettiger vind om mee te werken, kun je gewoonweg niet om digitale synths heen, omdat anloog gewoonweg niet in staat is om zulke complexe sounds te maken.
Heb als JMJ fan dus ook een D-50 met al de sounds die hij gebruikt op het Ind. Revolutions en Waiting for Cousteau album.
Zeer mooie en zuivere sounds, ben er dol op, kan niet zonder en om JMJ perfect na te kunnen naspelen moet ik er eigenlijk nog 2 van hebben.

kijk wil best een sh5 van je over nemen ..:D:doei:
allen isdat niet meer te betalen ...system 1oo doetook 1000 eu
respect!
mooie mACHIENES KORGDV800/OCTAVE CAT / ARP AVATAR / DUAL MOOG PRODIGY
die k gehad heb ...zeg eerlijk heb ik voor normale prijzen verkocht / ingeruild

die zijn voor mij byna niet meer te betalen ...[hoefk verder niet toe te lichte hoopik :dubbel:]
dus benk afg jaren beetje op zoek gegaan naar budget poly synths
crumar bit ,s meerdere gehad topbak voor zn geld
ax 60/80,....; 80 = zekers 1 nicey one! veel mogelijk en mooie sounds geen harde-hoek like the ax60 \
allen vanwege de cem structure alike synth

d8 een prophet alike sound te scoren :engel:aldoende leert men !

siel synth dk600 / 700 [hebknog] van wege de ssm structuur alike synth !
idem dito
alhoewel de dk600 egt een killer synth is voor zn cash waarde polysix met midi en 3lfo,s
voor ? waarde 350

dus ben der denk wel uit wil / heb een paar leuke digitale synths; va ala de soepernova :doei:
en de kawai k5ooo voor t egt programming atmospheric soundscapinnnn..mooie bak
en de d5o voor de clasix roland sound schynth veel op jd800 soundsets te lijken
heb de progger erby ..komtgoe

bv de jd800 met kaarten komt egt flink duur uit ...nogsteeds ..
[heb nog sampler set s330/550+monitor/muis...daarkank een leuke library by zoeken ..werkt erg ok ..

mono niks te klagen heb nog een pro one
cs30 & ms geweld..wat roland gear tb/202:Z:biertje:

dus de mooiere duurdere synth s these days zijn de jp,s 4 en 8 zekers ...
obies blijven een beetje achter kosten nog steeds 1600++
prophets ...obie strings ........doek wel va / digitaal ...klinkt egt mooi / goed en gat niet zozeer omt brute / lompe geweld geluid :okdan::P

volgende uitbreidingen ...worden denk aleen maar leuke filter modules ...paia9700 ronderweg leuke instap semi modulair en een asm 1 in aanbouw ...mooi interconnectable [woordwaarde 2000+:D]

das mn doelstelling daar paste precies de d50 net tussen
bedacht me ineens datk mn dx200 mis [fm met knobbies misschien...ooit!]

on-topic
d50 tellin!!
wie heeft en vinder wat van

dus moetk die classix analoge kmachienes ounds op een andere manier na maken
vroegah d8ik

kheb er mn z1 in op geruild ...
egt goed koop incl de progger pg 1000 ist nou ook weer niet

staat er nu eentje 600 geloofk
..ben net weer iets netter klaar geloofk
:eureka::D

idd leuek roland bak met voorna,melijk ..lotsa blijkbare herkenbare sound .....
programmeren geloofk zekers dat je ver kan was een heeel duur synthje vroeger

de kawai k5ooo ook...doe er niet te veel mee ...das een mega prog synth denk wat de a6 is voor analoog -is t deze voor t digitale...8~.lushhhhhhhh = keywords hier

Ik zou een D50 nooit zonder progger willen hebben, maar graag mét. Want waar ik een DX7 zonder progger nog redelijk kan programmeren, vind ik het bij een D50 pas echt erg worden. Viva PG1000!

Ik had een D550 heb hem verkocht en daarna een D50 gekocht en weer verkocht...
Nu heb ik de V-Synth XT en die blijft! Alle Roms mooi ingebakken en de touchscreen maakt de programmer overbodig. Met de digitale out klinkt hij dan ook nog loepzuiver en beter. Hij klinkt net hetzelfde als de D50 maar dan zonder de ruis.

Ik had een D550 heb hem verkocht en daarna een D50 gekocht en weer verkocht...
Nu heb ik de V-Synth XT en die blijft! Alle Roms mooi ingebakken en de touchscreen maakt de programmer overbodig. Met de digitale out klinkt hij dan ook nog loepzuiver en beter. Hij klinkt net hetzelfde als de D50 maar dan zonder de ruis.

ruis kan geen ruis rontdekken maargoed ..?

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=132729&highlight=d50
libarian ..link

vids ;

deze gast heeftmooie demoos; sixtrak
vettig hey

Ik heb sinds twee weken een D550+PG1000 in huis (overgenomen van een vriendelijk forumlid). De fabriekspatches zijn soms best aardig maar ze doen iets te veel hun best om acoustische instrumenten na te boosten en om de DX7 na te doen. Daar hebben wel meer synths uit de jaren 80 last van. Voornamelijk veel kille, holle en bellerige presets. Vandaag voor het eerst eens wat patches geladen die ik her en der op het net heb gevonden en dan komt het ding pas echt tot leven. Allemachtig wat een gaaf instrument! Ik denk dat dit mijn ultieme pad machine gaat worden. Het geluid heeft iets organisch. I love it!

Hier ook,

Een paar dagen in gebruik nu, pas een beetje opgeknapt.... D550 + pg1000 8)

Ben er ook wel tevreden mee :mega:

Veel functies met de pg1000, moet er nog wat aan wennen :geslaagd:

Hier ook,

Een paar dagen in gebruik nu, pas een beetje opgeknapt.... D550 + pg1000 8)

Ben er ook wel tevreden mee :mega:

Veel functies met de pg1000, moet er nog wat aan wennen :geslaagd:

tis watjer inlaad geloofk wat m mooi maakt

vraagie er zitten toch geen fxin ..lijkme niet sommige presets diek heb zijn egt heel ruimtelijk
morege verder weers
:doei:

Back