Mensen met veel gear hoe doen jullie het...?

ikzelf doe het met een geluidskaart met 2 adat in/uit. de geluidskaart heeft zelf 2 analoge ins en uits en 1x spdif in/uit. monitoren zitten op analoog uit, 1 hardware-effect via spdif en de rest (synths/drums/fx) via die adats. het grote voordeel vind ik zo dat ik mn hardware effecten gewoon als inserts in cubase kan gebruiken en mn synths hebben hun eigen audiotrack in cubase, zodat ik daar gewoon vst-effecten (of natuurlijk een hardware insert) op kan gebruiken. dit werkt super en evt. latency corrigeer ik in cubase (dat krijg je als je meerdere hw-fx op 1 track gebruikt). en natuurlijk kan ik alles tegelijkertijd opnemen. let bij evt. aanschaf wel op het aantal asio-kanalen wat je met je geluidskaart/interface naar je daw kan routen! ik heb laatst een focusrite liquid saffire 56 gekocht (omdat mn huidige kaart opzich best wel een oud beestje is), maar deze heb ik terug moeten brengen omdat het ding maar 28 kanalen asio kan geven/nemen, da's maar 14 stereo en ondanks dat ik echt niet zoveel heb, past dat niet bij mij. ben nu dus op zoek naar iets wat minstens 64 ch. asio heeft en waar een fatsoenlijke eindmixert (software dan hè) bij zit met veel kanalen, want die van die focusrite vond ik maar een karig mixertje... met alle respect hoor, want het is een dijk van een interface! voor mij werkt'ie alleen niet...

ik vind deze manier veel flexibeler en alleen maar "gedoe" met virtuele patchkabels...
is toch minder gedoe dan met echte!

oh ja! en zo is er natuurlijk altijd 'total recall' dus ik hoef bij het opstarten van een oud projectje nooit bang te zijn dat er dingen anders gerout zijn en ik kan zo lang mogelijk met midi blijven werken; ik neem eigenlijk nooit sporen in audio op (alleen bij mic en gitaar en om samples te maken); mn eindmix gaat terug naar cubase waar ik het dan kan opnemen.

Laatst gewijzigd:
Back