Gezocht: SynthDokter in de omgeving Gorinchem

RSB

Whoehahaha
Ik kan mijn CR-78 niet programeren ;{ en kan het zelf niet oplossen.
Voor de rest werkt die 100% dus het gaat alleen om het programmeer-gedeelte.

Dus nu wil ik het uitbesteden aan iemand met verstand van zaken :P
Wel het liefst een beetje in de buurt van Gorinchem (<50km)

In deze 2 draadjes staat het een en ander aan info over mijn cr78 en wat er mis is:
Link 1 Link 2

En nog even een fototje van de pcb.

Attachments

• DSC_4039.jpg
    DSC_4039.jpg
    107,1 KB · Bekeken: 85
dat is wel een idee, ik zal hem eens bellen vandaag en vragen of hij hier tijd voor heeft, ik dacht eigenlijk dat hij alleen maar ARP deed.

EDIT: net gebeld en hij doet op dit moment dus alleen ARP ;{

PM synthfraek (ja zo geschreven) even. Zeer geschikte kerel en ik denk dat het kwa afstand wel ongeveer aan je vereisten voldoet.

Ik wet niet of het nog steeds zo is maar ik dacht dat -ie in het begin van de week niet zo goed bereikbaar is. Bel EN mail zou ik zo zeggen.

Als iets niet te programmeren is betekend dat niet automatisch dat er iets aan de hand is met het geheugen.
Misschien is er wel iets aan de hand met bijv. de Write-enable-lijn of zo.
Alleen met meten kom je verder maar je moet wel weten wat je moet meten.
Een schema is dus heel erg nodig en natuurlijk de juiste meetapparatuur zoals een goede multimeter en een oscilloscoop.

Overigens: Als je wel kunt programmeren maar zodra je het apparaat uitzet en alles is weg, dan is de batterij leeg.
(Misschien een overbodige opmerking maar ik plaats hem toch maar).

@Mike

Ik hoopte eigenlijk dat het aan het geheugen lag omdat ik dan nu al klaar was geweest, maar dat is denk ik dus niet het probleem. Als de CR78 in Write-mode staat dan hoor ik als ik op de programmer druk het gekozen te programmeren geluid alleen onthoud hij het niet dat ik dat geluid dus heb geprogrammeerd. Dus ik kan nu niet programmeren, de batterij is er uit zoals je op de foto kan zien. Tevens is er wat lekkage geweest van de vorige batterij en de vorige eigenaar heeft al wat printbaantjes vervangen. Nu heb ik een multimeter en een hele oude gare oscilloscope hier maar ik kan niet uit de service manual halen wat ik moet meten op welk punt (waarschijnlijk gebrek aan kennis) :)

Twiki kan wel maar dan word het pas begin December eerdat hij tijd heeft. Ik heb het zo afgesproken dat hij kontakt met mij opneemt rond die tijd maar als ik het eerder gemaakt kan krijgen door iemand anders heeft dat mijn voorkeur. Dus wie voelt zich geroepen om met verstand van zaken ernaar te kijken voor mij?

Die wonen dichter bij Ljouwert dan bij Gaarkum. Al aan Lil'Markie gedacht? Woont in de buurt van Nijmegen, hoef je alleen even de sloot op te roeien.

Die wonen dichter bij Ljouwert dan bij Gaarkum. Al aan Lil'Markie gedacht? Woont in de buurt van Nijmegen, hoef je alleen even de sloot op te roeien.
Als je een klassieker wilt laten repareren maakt iets van €9 verzenden toch niet zo veel uit?

Back