Clavia Nord Wave opvolger?

VintageWorks

Ouwe rot
Ik ben benieuwd of iemand al iets heeft vernomen van een opvolger van de Nord Wave. Ik zie ze de laatste tijd wel voor minder aangeboden worden bij muziekwinkels. Is er een Nord Wave 2 op komst? En wat voor functies zouden jullie in een nieuw type terug willen zien die je nu mist? Ik heb hem ooit weggedaan, omdat hij te digitaal klonk naast de NL1 die ik eigenlijk om die reden meer gebruikte dan de Wave. Zonde eigenlijk. Bij de Nord Lead 3 had ik dat ook al sterk. Ik hoop dat ze met een G3 komen ofzo of een rauwere Wave. Goed, ik ben benieuwd! Ben ik de enige die er zo over denkt trouwens? Zijn er meer mensen toe aan een Nord Wave opvolger?

yep ik houd het ook al een tijdje in de gaten maar weinig nieuws onder de zon voor zover ik weet. wat aan de huidige Wave ontbreekt is bijvoorbeeld lfo/delay sync aan midi.

Nord wave...

Nord wave...

Hallo Synth collegaatjes,
Zoals jullie misschien gemerkt hebben , heb ik een tijdje zitten zoeken naar een Nord Wave, verkopers die niet reageerden en de nogal dure nieuwprijs waren de redenen dat ik afhaakte. Ook het gebrek aan splits en de afwezige arpeggiator waren voor mij een struikelpunt. Ik heb deze vraag ook aan Clavia voorgelegd: -of er geen software updates in het vooruitzicht waren- om dit op te lossen. (afijn, de arp en de splits, de prijs softwarematig oplossen,I don't think so:D) Ze lossen geen enkele info omtrent "future upgrades and new products" maar houden rekening met elke mail die ze krijgen.
Heb vroeger ook nog een full featured NL1 gehad...mis hem toch...Iemand op Tweedehands.be vraagt 500 euro, is dat teveel?

Heb trouwens ook het gevoel dat ze bij Clavia op iets aan het broeden zijn en het zal geen ei zijn. :W

€500 voor een NL1 expanded is wel een beetje de marktprijs volgens mij, maar dan wel wat aan de hoge kant. Maar als hij in perfecte staat is, dan gaan ze hier wel voor weg. Als ik Marktplaats mag geloven.

Ik ben erg benieuwd of Clavia weer met een vette synth komt, wellicht dat Wout hiermeer van weet. Ik geloof wel dat ze meer op de andere lijnen inzetten. Daar zit gewoon meer markt.

Ok, thanks!
500 Euro is dus redelijk voor een Nord Lead 1 expanded in heel goeie staat...mmm, ik ben er nog niet uit, biedt de Nord Lead 2X rack voor 200 euro meer, niet wat meer mogelijkheden en ligt die klank niet dichter bij het VA gedeelte van de Nord Wave?
Iemand ervaring daarmee?

Of is de NL1 superieur/ sterker qua klank tov zijn opvolgers? Dat hoor je toch ook vaak.
Ik vond de Youtubes van NL2X en Nord Wave toch erg overtuigend klinken...

Hallo allemaal,

Ik ben zelf ook in het bezit geweest van een Nord Wave. Deze was bedoeld als vervanger voor de Nord Lead 2 waar ik nog steeds op speel. Toen ik de Wave in de winkel uitprobeerde was ik enorm onder de indruk van wat deze kan en had deze toen aangeschaft! Echter bleek al naar de eerste repetities en optredens die ik er mee deed dat deze synth totaal niet voor mij werkte! Hij blijft naar mijn idee minder goed overeind in het bandgeluid dan dat mijn Lead dat deed. Ook stoorde ik mij enorm aan de fractie laadtijd tussen het wisselen van de presets. Ik heb hem toen nog eens goed vergeleken met de Lead en deze klinkt naar mijn mening een stuk voller! En dat zit hem voor het grootste deel in de sound van de oscillatoren. Veel collega toetsenisten zijn helemaal weg van de Wave maar voor mij heeft deze het nooit kunnen winnen van de Lead 2.

Heeft iemand ooit de Lead 1 vergeleken met de lead 2 (niet de 2x). Ben erg benieuwd naar wat hier de bevindingen van zijn!

VerGe-ten heeft ze volgens mij, als ik een topic goed herinner, wel eens vergeleken. Hij vind in ieder geval de NL1 de winnaar (het rauwste). Ik kan alleen maar spreken over de 2X en die vind ik echt top. Zelfs zonder effecten klinkt hij al dik. Zeker als je de 4 slots gebruikt om te Layeren. Maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen als NL2 gebruiker :mega:

VerGe-ten heeft ze volgens mij, als ik een topic goed herinner, wel eens vergeleken. Hij vind in ieder geval de NL1 de winnaar (het rauwste). Ik kan alleen maar spreken over de 2X en die vind ik echt top. Zelfs zonder effecten klinkt hij al dik. Zeker als je de 4 slots gebruikt om te Layeren. Maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen als NL2 gebruiker :mega:

VerGe-ten koopt ze regelmatig op waneer hij ze tegenkomt en verkoopt ze dan gelijk weer, zo goed vind hij die NL1! ;-)8)
Is wel echt een te gekke bak hoor. De NL1 en NL3 zijn echt instrumenten opzich, de 2 en de 2X nog meer zijn in mijn visie de mindere. Erg flexibele makkelijke en lekkere synths om mee te werken maar de 1 en 3 hebben echt karakter.

Volgens mij niet. Ik houd de site goed in de gaten, maar ik heb nog niets in die trend voorbij zien komen. Misschien weet Wout meer:)

Back