Moog Slim Phatty voor $799

Ik heb al een LP, maar deze is wel interessant (daisychain) en erg mooi! Die interface is verder prima, alleen voor live is het misschien wat minder.

Volgens de importeur voor spanje wordt hij daar €683,- (inclusief btw!)

http://matrixsynth.blogspot.com/2010/10/new-slim-phatty-pics-and-specs.html

Zou wel een heel mooie prijs zijn!
Inderdaad!
Mooie achterkant vind ik ook.
De kabels nemen dan niet meer zoveel ruimte achter de synth in beslag, ideaal voor de wat krappere studio's. :)

Jezus man, ben jij ongesteld of zo? Ik baseerde het op het plaatje dat 100% geplaatst had, met een snoer aan de zijkant. En men heeft het hier over een rackversie, daar zie ik niets over.

Dus wat heb jij nou geleerd? In ieder geval geen manieren.

Ah, nog vier dagen dan. Sterkte!:D

Ik vroeg er om omdat de LP keys 26 inch breed is, ik hoop dan dat de slim heet gewassen is zodat ie met oortje en al in een 19 inch rack wil. Hij heeft dezelfde front layout (knoppen, schermpje)

Dat is nu het nare van die 1e foto.. das een little phatty zibder toetsenbord. de slim heeft andere drukknoppen en een iets andere layout zodat alles in 19" past.

Op deze foto kan je dat goed zien:

http://2.bp.blogspot.com/_rScBRKlTd...ABnHs/ExHrCdj7s9w/s1600/slimphatty_obl_10.jpg

Maar ook mijn excuses nog maar, ik had het getypt en toen ik het terug las schrok ik me rot..hehe. Ik ben iig blij dat ik alleen een maandelijkse moodswing heb..hahha

hij zal natuurlijk vooral bedoeld zijn voor en gekocht worden door lui die met midikeys werken en er wel een synthje voor de dikke bassen en leads bij willen
dat ding recht naast je, zodat je lekker kan klooien
prima ding
niet ondenkbaar dat ik er misschien s 1tje zou willen :D

het is natuurlijk qua kosten interessant om de layout weinig te wijzigen en gewoon de keys en wheel controllers eraf te slopen, maar ik vind dit nou niet de meest geslaagde transformatie naar rack formaat. Een synth met keys zal vaak op een andere manier (performance) gebruikt worden dan een rack synth (expander, ver weg gestopt/ of tabletop module). Voor beide lijkt me een andere design filosofie dan ook gepast en nu blijft het design nagenoeg ongewijzigd en worden de voordelen van het rack formaat niet benut.

Als tabletop module lijkt dit ontwerp me erg lomp en plaats-behoevend en als expander neem ie ook veel ruimte in een rack in. Op rack synths mogen knoppen gerust ook met een hogere dichtheid op elkaar zitten en ik had het interessanter gevonden als Moog echt duidelijk een richting was uitgegaan met deze slim phatty. Ofwel een 1HE hoge voice expander ofwel een rack met meer knobs a la nord rack. Nu hangt het zo in het midden.

Wat een lelijk ding zeg! Dat had veel beter gekund vind ik. Ik vind het een onding die phatty, maargoed:) meningen verschillen. Laat Moog nou eens komen met die ouderwetse sound in een nieuw jasje, daar hebben we echt wat aan. Dit zijn gewoon producten, uitgedacht door de marketing-afdeling. Met het oog op de centen laten we maar zeggen, net als Roland doet. Jammer.

jammer? ik vind het helemaal niet jammer dat een bedrijf als Moog eindelijk eens de benen kan strekken omdat ze wat meer marketing-kaas gegeten hebben. ik heb liever een (relatief) grote gezonde Moog dan een kwakkelend klein klubje dat permanent aan de rand van het bankroet bungelt. zoals in the good old days.

En hoe meer ze succesnummers kunnen "uitmelken", hoe meer budget er ook is voor nieuwe dingen.

een onding
mmm... echt? een MC-303 is een onding maar een Little Phatty toch niet? Smaken verschillen dus qua uiterlijk kan ik me voorstellen dat het design je niet aanspreekt maar het is & blijft verder toch een lekker strakke bak? Misschien zijn we wel iets te verwend tegenwoordig; te veel keus !

Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind dat er totaal geen leven in een little phatty zit, het klinkt zo 'digitaal', veel te strak. Een mc-303 is inderdaad ook een onding:)

Het is natuurlijk fijn voor Moog dat het de laatste jaren wat beter gaat, maar nieuwe producten blijven vooralsnog uit. Een voyager xl met ribbon controller is niet vernieuwend en een lp rackversie ook niet. Ik ben erg benieuwd of ze er in gaan slagen een goed -lees GOED- product op de markt brengen. Mocht het weer een phatty worden oid dan doe ik altijd nog liever zaken met dat bedrijf wat aankwakkelt en steeds net niet omvalt, maar er wél in slaagt producten te maken met een sound waar het leven vanaf druipt, het vette van vroegah.

Wat een lelijk ding zeg! Dat had veel beter gekund vind ik. Ik vind het een onding die phatty, maargoed:) meningen verschillen. Laat Moog nou eens komen met die ouderwetse sound in een nieuw jasje, daar hebben we echt wat aan. Dit zijn gewoon producten, uitgedacht door de marketing-afdeling. Met het oog op de centen laten we maar zeggen, net als Roland doet. Jammer.

Wat Roland doet is echt niet te vergelijken. Wanneer was de laatste analoge roland synth?

Wat moog nu uitgeeft zijn instrumenten met oog voor kwaliteit. Deze zijn erg goed gebouwd, niet te vegelijken met bijvoorbeeld DSI.

Buiten dan klinkt de Litltle Phatty echt goed, jij mag het een onding vinden maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat je hem een kans hebt gegeven. Heb je hem ooit in bezit gehad? Ik heb zelf met een aantal moogs mogen spelen maar ik vind de LP absoluut niet minder. Anders misschien ja, maar minder absoluut niet.

Voor mij is dit de beste synth voor de prijs, elke keer wanneer ik hem bespeel groeit er een smile op mn gezicht, hij is echt heel dik.

Maar aangezien je de phatty een onding vindt, misschien is een onderbouwing wel leuk. Misschien heb je wel gelijk, en ik werk graag mee aan geluidsvoorbeelden. (ik heb dus een phatty)

Ik heb hem gehad, vond wel dat ik hem de kans moest geven voor die prijs. De prijs spreekt aan, maar in mijn geval vind ik hem in het niet vallen naast de oude Moogs. Hij is te strak, in het hoog schreeuwt hij lang niet zo lekker als oude moogs. Het 'leeft' niet meer, de klank is strak, hedendaags. Ik snap het wel, bijna iedereen verwacht dat van nieuwe Moogs, maar ik -en nog een paar- niet. Ach, ik beperk me daarom tot oude Moogs, een ander tot de nieuwere.

Ik ben het met je eens dat oude synths meer aandacht / onderhoud vragen / soms getuned moeten worden etc. Wat dat betreft kan ik me een klein beetje voorstellen dat je qua geluid inlevert voor gemak. Aan de andere kant: ik heb liever dat het geluid kwalitatief top met als consequentie dat ik er meer werk aan heb. Dat houdt het ook wel leuk:)

en het handelt ook een stuk beter natuurlijk :verkoght::kroon::mega::duivels:

een mc-303 vergelijken met een LP is wel heel vreemd.......

Back