Midi helemaal dood opeens

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

SchoppenHeer

Stamgast
Hallo luitjes,

Allemaal vette plugins en dan midi opeens dood!
Ik zal precies de situatie uitleggen.

De computer herkent en installeert de usb controller, vervolgens herkent cubase ze ook, maar de midi informatie komt niet aanop mijn muziekmaakPC (cubase 5) . (dus bij midiports staat ie gewoon en op active ook)
. Ligt niet aan de controller want op mijn ouwe laptop komt de info wel binnen.

Zowel mijn kurzweil pc3 als mijn mpdcontroller krijgen hun midi info niet meer in mn cubase5. ( ook niet in fruity, heb geen andere sequencers,daws om te testen)

Onlangs is mijn computer gehackt met het winlogon en windefender hackvirusding.

Zouden hackers mijn midi communicatie functionaliteit vernield kunnen hebben?

weet iemand iets?

groeten

SchoppenHeer

download eens midi-ox dan kun je iig zien of midi zowieso in windows aankomt

net zoals fruity zegt ie ' undefined external error' .

Ben al aan het experimenteren met clean boots in windows 7 ( helpt niet, wel lekker al die microsoft onzin die de cpu niet vertraagt)

malwarebytes ga ik nu een scan laten draaien omdat er kans is dat die usb poorts verkracht worden door een virus en daarom hun werk niet doen..

nog andere ideeen?

misschien je usb poorten verwijderen uit je configbeheer en rebooten? Dan zou windows ze opnieuw moeten installeren (wel usb spul eerst loshalen).

ehm
bedoel je in de device manager en dan usb controllers en dan alle 12 uninstallen ( generic usb hub/ interlrseries chipsetfamilyblabla, usb composite device, usb root hub enz)

of is config beheer iets anders en zo ja hoe kom je er dan in windows 7?

groet en hartelijk dank dat je de tijd neemt enzo

bedoel idd de device manager. Maar daar staan ook helemaal geen rare dingen in? En als je bv een telefoon of usb muis op die poorten aansluit? Dan werkt het ook niet?

ehm

usb muizen en usb external hard drives werkt allemaal. Op de een of andere manier komt die midi info gewoon niet aan.

Ik begin toch echt te denken dat het met die hackers te maken hebben, want het is sinds die hack winlogon virus shit. ( heb al hoop anti virus, antu malware units eroverheen gewalst maar of het helemaal weg is weet ik niet)

Bij device manager staat gewoon
generic usb hub/ interlrseries chipsetfamilyblabla, usb composite device, usb root hub etcetera

vrij normaal toch?

vreemde opmerking misschien, maar ik had een WIFI adapter die niet meer wilde werken in XP.
Alles geprobeerd inclusief tweaks in het register en een clean install van Windows.
Niets hielp, totdat ik op een forum de tip kreeg de computer een half uurtje echt helemaal van de stroom te halen (stekker uit de kast dus). En I shit you not.......daarna werdt de adapter netjes herkend !

Als het idd die virus shit is is het sneller denk om een format met clean install te doen

Misschien ook nog even een aantal tips voor als je pc weer schoon is:

1) Installeer een goede virusscanner en werk die ook bij
2) Installeer alle windows patches!!!!
3) Ga niet naar vage websites, want daar komt het meestal door
4) Werk niet op je pc met admin rechten!!!!!!!!! Dat geeft een virus vrij spel. Gewoon als user werken en als je echt iets moet doen wat admin rechten nodig heeft, heb je de runas optie of je logt even in als admin.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat een virus je midipoorten vernaggelt. Zeker niet als andere usb apparaten wel werken. Misschien is je midi interface wel gewoon kapot.

Even van die standaard WIndows checks uitvoeren:
1. Andere USB poort geprobeerd?
2. Gestart met minder aansluitingen op USB poort; dus minimaal aantal op USB poorten en dan die midi controller erin gestopt?
3. Onder Administrative Tools gekeken of de device herkend wordt? Dat is Control Panel> Administrative Tools> Computer Management > Device manager.

Hef feit dat Cubase zelf wel start betekent in ieder geval dat hij een werkende USB poort, anders zou de dongle ook niet werken. En wat Yoonchi zegt inderdaad ook even doen.

alles wat er hier gezegd is werkt helaas niet. Clean install vooralsnog liever niet omdat ik dan alles opnieuw moet installeren.
Virussen/adware/trojans heb ik er nu allemaal af ( het waren er duizenden) maar misschien is de schade al gedaan en dit geval is dat dan de midi communicatie.
Nogmaals usb apparaten worden herkend en geinstalleerd, ( externe hard drive werkt gewoon)
maar zowel in fruity als in cubase werkt geen enkel usb /midi apparaat ( ligt niet aan de apparaten zelf, getest)
external error zegt zowel midi ox als fruity

Zijn er dan toch nog suggesties?

Ik zit met exact hetzelfde probleem, heb je toevallig Windows 7? Ook bij mij lijkt een clean install de enige optie nog te zijn...

Na een clean installation heb ik weer met werkende midi te maken :-)
Probeer dat dus!

stoppen met downloaden en gewoon kopen? :okdan:

Waarom ga jij er nou direct vanuit dat deze jongeman een crack draait. Zielig figuur ben je wel met je ik beter dan de rest complex. :gaap:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back