Voeding Soundcraft Ghost (PSM 300)

tumult

Advanced Gember
Ik heb een Ghost gekocht met een kapotte voeding (was wel te betalen uiteraard). Nu wil ik de voeding laten maken. Misschien heeft iemand een idee wat er scheelt. Heb enkel een beschrijving van het probleem.

De voeding geeft geen stroom, geen ledje gaat branden, en ook de fan gaat niet draaien. De zekering waar de stroom de voeding binnenkomt is in orde (heb gekeken, het is de juiste zekering en hij is heel)

Iemand een idee wat er kapot kan zijn aan deze voeding. Iemand een idee waar goedkoop vervangers te scoren zijn, of iemand die het aandurft om eens te kijken wat er is? Of heeft iemand zoiets ook gehad?

Wat is het verschil tussen de oudere en nieuwere types voeding van de Ghost?

De voeding geeft geen stroom, geen ledje gaat branden, en ook de fan gaat niet draaien. De zekering waar de stroom de voeding binnenkomt is in orde (heb gekeken, het is de juiste zekering en hij is heel)

Dat kan dus zowat alles zijn met uitzondering van de zekering.
Op zich geen slecht nieuws, het kan dus iets simpels zijn zoals een onderbreking in de voedingsdraad.
Het kan ook iets lastig en duur te herstellen zijn. ;{
Zonder meer wordt dit met de meter aan de gang gaan.
Om dat goed te doen moet je ook kunnen meten met de spanning bij, bij een voeding kan dat ai ai doen als je niet weet wat je doet.:geslaagd:

Even laten diagnozen ;)

Suc6 :mega:

de ervaring hier is dat de bruggen vaak stuk gaan met deze voedingen, dat zijn die vierkante blokjes met 4 pootjes. ga daar maar eens beginnen te meten.

Synthrepair.nl zit vlak bij je in Keppel.

Een aanrader.

Je brengt em daarheen, hij belt je na vaststelling van de herstellingskosten.

Jij beslist herstellen of vuilbak.

Is altijd redelijk, beetje geduld moet je erbij nemen ;-)

Als een diodebrug idd stuk is dan wordt het solderen, onderdeel is niet duur, klein uurtje werk, om een voorbeeld te geven :biertje:

suc6

Heb onlangs een Soundcraft spirit m12 Hersteld.
Die had een voeding van het schakelend type, best wel een complexe schakeling.

Weet niet als de gost reeks ook dat soort voedingen gebruikt ?

@VIC; ik kan Mike Philco wel even contacten ook om te vragen of die een idee heeft, maar volgens de site zit ie in Meppel ipv Keppel. Scheelt toch wel 150 km :D

Ik kan bw niets technisch, dus ik denk dat ik hem toch weg ga brengen ofzo, of mss een andere kopen..

Jij heb wat met voedingen Joost....moet ik er ff naar kijken? Je zou me toch nog die DAT tapes toesturen....:)

Back