D16 Group Shioitor -> Lu-SH101

Ik kreeg enkele dagen geleden een mailtje van Sebastian van D16.
Ze zijn momenteel druk bezig om LuSH-101 af te werken en hun bestaande plugins ook 64 bit te maken.
Hij zei dat het niet meer lang zou duren :okdan:

Dat zei de beste man een jaar geleden ook al. Eerst de Shioitor, dan de andere plugins ed in 64 bit. Van mij mogen ze het andersom doen, ik heb alles van ze, maar het draait niet allemaal even lekker met j-bridge.

Ze zulllen er geen jaren meer mee wachten denk ik...
Geen nieuwe plugins = minder inkomsten.
Vandaar waarschijnlijk die group buy, maar dat is ook maar eenmalig, dus...

En ik koop geen D16 plugins zo lang ze niet in 64 bit versie beschikbaar zijn, dus daar lopen ze ook inkomsten mis.

ik ook, laat ze die shiter in hun reet steken, 64 bit voor Drumazon en Nepheton is long overdue....

En ? Zou die Lush-101 toch nog ooit gereleased worden ?
Iemand enig gerucht opgevangen ?

Beta testen zouden binnenkort moeten beginnen, maar ik heb me laten vertellen dat momenteel eerst nog de andere plugins op 64-bit worden overgezet...

In dit geval is het voordeel voor mij dat ik j-bridge niet meer hoef te gebruiken om deze plugins in Cubase te draaien. Dat loopt nog wel eens vast.

Ben benieuwd of die d16 lush synth een beetje in de buurt komt bij de tc electronics sh101 clone

Wat ik zo snel voorbij had zien schieten van de Shioiter or whatever.. totaal iets anders dan een 101 en de Poco 101 qua structuur, maar niet minder daarom..
lekkere demo's, dat wel.
http://soundcloud.com/d16group/sets/lush-101-demos/
shioitor-gui-big.jpg

wat is nou het voordeel van een 64bit versie van 'zo'n kleine plugin'? die heeft immers niets te maken met grote libraries en heeft niet veel geheugen nodig..

vroeg het me af...

iemand?

Dat hij zonder allerlei ongein te draaien is in een 64-bit host... Ik moet nog een paar plugins en dan kan ik eindelijk volledig 64-bit draaien.

Wat ik zo snel voorbij had zien schieten van de Shioiter or whatever.. totaal iets anders dan een 101 en de Poco 101 qua structuur, maar niet minder daarom..
lekkere demo's, dat wel.

Ik heb de meet gegevens gezien en het zit wel vreselijk dicht tegen een 101 aan. Natuurlijk moet het ook nog een beetje klinken ;-)

En vergeet niet dat er acht 101 in deze plugin zitten door de 8 layers, die gecombineert maar ook apart gebruikt kunnen worden.

Ik verwacht hier veel van, zeker als je naar de eerdere plugs kijkt.

Goed nieuws, voor het einde van het jaar zijn alle D16 plugins beschikbaar in 64-bit, te beginnen met de Silver line.

Kreeg ik zojuist te horen...

nou lekker dan!!! zit al bijna 3 jaar te wachten op Drumazon en Nepheton, beloven ze ook al 3 jaar op hun forum...

Ik vind de interface wel weer zo'n typische VSTi visuele diarree aan knopjes en schuifjes. Volgens mij zitten er vijf keer zo veel besturingselementen op als het origineel. Dus het lijkt me een slechte emulatie van die lekker directe blaast de ballen uit je broek bij iedere setting sound en werkwijze van de echte SH-101.

Volgens mij kopen mensen die liever wat meer opties in een synth hebben sowieso geen SH-101, maar gewoon een van de vele analoge alternatieven die er te vinden zijn voor een eurootje of 600 wat ze tegenwoordig vaak al kosten.

Ben wel benieuwd hoe het klinkt. Toch hoor ik nog steeds vaak wel goed wat wel en niet met plug-ins gedaan is, al zal het misschien ook wel vaak met ITB mixen en effecten te maken hebben.

Ik vind de interface wel weer zo'n typische VSTi visuele diarree aan knopjes en schuifjes.
Klopt. Vooral die arpeggio-selectie kan ingekrompen worden tot 1 enkel display zonder iets aan functionaliteit te verliezen (sterker nog, 't wordt er beter op), octaaf-switch is ook een ramp. Maarrrr - hier wordt er wel beter in de gaten gehouden hoe het met kleuren en indicators zit dan Arturia het doet.

Volgens mij zitten er vijf keer zo veel besturingselementen op als het origineel. Dus het lijkt me een slechte emulatie van die lekker directe blaast de ballen uit je broek bij iedere setting sound en werkwijze van de echte SH-101.
Bekijk het wel zo dat het verkopen van een gewone 1-oscillator synthesizer tegenwoordig niet makkelijk is. Al helemaal niet als je een goede nieuwe interface er voor ontwerpt die gewoon niks met hardware te maken heeft. Dat wat je visuele diarree noemt is tegelijkertijd een relatief goedkoop uithangbord/verkooppraatje.

Mensen zijn verwend door software en VAs (en geef ze eens ongelijk) en willen minimaal 2 oscillators, terwijl dat vroeger the big boys league was - je kocht alleen een Juno omdat je een Jupiter niet kon veroorloven. Plugins zijn ook niet patchbaar in die zin, dus als je FM-naar-watdanook wil kun je dat er niet gauw even bij toveren, dus moet je wel meer interface-meuk erbij mikken.

Schermen geven licht. Schermen hebben geen fysieke indicator als je te ver gaat. Schermen kunnen geanimeerd worden. Bewegingen die je maakt met een muis zijn recht, niet krom (en bij controllers maakt het helemaal niks meer uit, omdat je dan nooit weet of het een slider of pot is).

Over het algemeen willen pluginbakkers interfaces niet begrijpen (of hechten ze meer waarde aan de ingebouwde marketing van een 3d render). NI Massive is daar een uitzondering op, maar het betekent wel die marketing opgeven; dus kan dat bij een emulatie al bijna niet meer, omdat je het wil laten lijken op het origineel. Dat je daardoor de interface verknoeit - daar gaat iemand die door presets flipt dan ook niks meer om geven, en als dat de meerderheid van de markt is, so be it.

Laatst gewijzigd:
Daarom vind ik softsynths met toegepaste synthese vaak wat beter gelukt, Waldorf Attack vond ik altijd fijn om mee te werken, al had je altijd alle opties voor alle soorten percussie dus ook clapparameters als je een kick aan het maken was. Met een Vermona DRM1 MKII kun je met een paar parameters per drumgeluid toch een hoop doen, omdat het heel toegepast is.

Software samplers zijn een goede uitzondering.

Goed nieuws, voor het einde van het jaar zijn alle D16 plugins beschikbaar in 64-bit, te beginnen met de Silver line.

Kreeg ik zojuist te horen...

Dat zeiden ze vorig jaar ook al...

Net even door de voorbeeldjes gegaan, heel veel dingen die niks met een 101 te maken hebben, maar de percussie klonk niet dik genoeg (op een 101 heb je met een sinuskick echt zoiets van "sowwwwww"), maar monster bass line klonk best wel goed. Jammer dat ze daar ook FX overheen gehaald hebben.

Vond de demo's ook niet echt overtuigend...hoorde niet echt iets wat een andere willekeurige softsynth niet zou kunnen...

Back