atari diskette---->pc

FuzzyStone

Stamgast
Hè Guys (& Dolls),

Ik heb nog een stapel diskettes met arrangements die ik op mn oude atari heb gemaakt.
Bestaat er een mogelijkheid om dat materiaal in mn Cubasis op de PC ingeladen te krijgen?

(De Atari heb ik trouwens nog.........dat maakt het misschien iets makkelijker?)

In afwachting van Uw antwoord verblijf ik.......

Ik kon mijn Atari cubase arrangements altijd direct in Cubase op de Mac inlezen. (Wel de nieuwere Macs, niet die hele oude)

Kan met PC wellicht ook? Of anders ff omzetten naar midifile en dan inladen.

PC leest die dingen niet, omdat het DoubleDensity discs zijn i.p.v. HighDensity............denk ik?
Ga vanavond in eerste instantie wel ff proberen met zo'n emulatieprogje.

(nog zoveel te leren..............:confused: )

Elke PC kan ook DD-diskette's lezen. Dan zijn de dus *.arr bestanden van oude Atari-Cubase versies niet meer uitwisselbaar met recente PC-versies. Wie weet dat Steinberg conversie programmaatjes heeft? Hoewel ze geloof ik wel de Atari-ondersteuning geheel heeft opgeheven.

En anders inderdaad de emulatie. Ga ik ook es proberen binnenkort :)

http://tamw.atari-users.net/download.htm

bij de downloads den tweede link GEMEXPLORER downen en installen
is een kleine tool die je atari .ALL files laat overslepen vanuit dat scherm van GEM,naar windows verkenner ofzo.

Hoe het bij mij werkt;

formateer een HD diskette (het open gaatje afplakken met tape) op 720 kb in je PC,
loop ermee naar je atari,
save die .ALL file(of een andere) er op via de atari dus,
ga terug naar je PC met die diskette , zet gemexplorer op,
klik onderaan in de GEMexpl. op" NON DOS FLOPPY ON A:"

Nu zie je al je atarifiles staan, en kan je ze gewoon van daaruit DRAG & DROPPEN in een windows folder (verkenner, documenten...je zie maar)

Dan doe je cubase VST/SX(?) open en als je ze nog weet staan ;) , BINGO!

Zo lijkt het waarachtig zelfs een simpele operatie..........eens kijken of het me gaat lukken........

Origineel geplaatst door 6 trak
emulatie? wat hoor ik toch allemaal...?!
ik heb een Atari 1040STe en ik ondervind zelf geen enkel probleem bij het uitwisselen qua bestanden van en naar de PC...

1040 STf met franse TOS hier, bij mij lukt dat niet S|X !

wel de Gem-exmplorer tool zoals beschreven hierboven...

Ik kan me nog uit het grijze Atari verleden herinneren een Dos emulator dat "PCditto" heette, wellicht lukt het daarmee?

Formateer een ouwe DD floppy (of een HD floppy met een plakbandje over het gaatje) op 720 kb.

tip: (zegt windows dat ie de schijf niet kan lezen, doe dan eerst ff een HD disk in je drive, klik op het Diskkette icoon op je bureaublad met je rechtermuisknop, nu kom je WEL in het formatprogrammatje, nu doe je de DD flop erin, zet em op 720kb en klik op format).

Doe de floppy in je atari en save de .all file op de floppert. Doe em nu in je PC en het werkt zonder emulatorprogramm's.

p.s. emulators zuigen :D

Origineel geplaatst door spdk
Formateer een ouwe DD floppy (of een HD floppy met een plakbandje over het gaatje) op 720 kb.

tip: (zegt windows dat ie de schijf niet kan lezen, doe dan eerst ff een HD disk in je drive, klik op het Diskkette icoon op je bureaublad met je rechtermuisknop, nu kom je WEL in het formatprogrammatje, nu doe je de DD flop erin, zet em op 720kb en klik op format).

Doe de floppy in je atari en save de .all file op de floppert. Doe em nu in je PC en het werkt zonder emulatorprogramm's.

p.s. emulators zuigen :D

Emulators zuigen IDD! en nog niet al te stilletjes, ook geen enkel die MIDI ondersteund
(ik wou eens Cubase atari draaien op een emulator op men PC en dat lukte, maar MIDI...hahaha!!)

Maar die manier die jij uitlegd om .ALL en .PRT etc... te transferren werkt ook al geen REET man!:kont:

Attachments

• pic.gif
    pic.gif
    27,3 KB · Bekeken: 144
Origineel geplaatst door 6 trak
emulatie? wat hoor ik toch allemaal...?!
ik heb een Atari 1040STe en ik ondervind zelf geen enkel probleem bij het uitwisselen qua bestanden van en naar de PC...

Die grijze cellen in mijn bovenkamer herinneren zich opeens dat ik zo'n vijf jaar geleden gewoon cubase files heb uitgewisseld tussen mijn Atari en de PC van een makker van.... Was leuk electro-nummer waar we samen aan werkte.

Het moet kunnen: sowieso oude atari files naar PC. Andersom ligt misschien lastiger en moet je met mid-files gaan werken.

Origineel geplaatst door spdk
Het werkt wel, maar jij doet het gewoon fout!

wat doe ik dan fout?

Of beter gezegd, hoe doe jij dat dan anders?

NB: k'heb hier zo'n afplak diskette windows formatted 720kb liggen met wat atarifiles erop, bij mij vind ik via windows verkenner geen file in A: en cubase VST al eveminn, enkel de GEMexplorer tool.
Als antwoord op jouw werkwijze.

Pak dan die aranym. Die emuleert een falcon die wel atari en pc flops kan lezen.

LOL!

Origineel geplaatst door fuse
Pak dan die aranym. Die emuleert een falcon die wel atari en pc flops kan lezen.

LOL!

Of blijf gewoon met atari werken zoals ik, dan ben je van dat verhaal ook verlost. 8)

(heb alvast het juiste wapen bij de hand voor in't geval ... )

http://tamw.atari-users.net/download.htm

ATARI RULEZ!

Less is more!

(PS: zeker voor Cubasis op PC, ik geloof dat je zelfs nog geen eigen control nummer kan toewijzen in je key editor voor handmatig bij te schaven.)

Laatst gewijzigd:
Okay guys, heb dus ff die gemulator explorer gedownlood en guess what.....................IT WORKES!!!!

Echt super.......in 10 seconden gedownload. Progje openen, selecteren dat het om een non-dos diskette gaat en alles komt keurig in een venstertje van waaruit ik de .arr files kon kopieren naar mn cubasis-map. Daar vandaan de .arr-etjes openen in cubasis en gaan.........

Kan ik al die ouwe zooi weer ff doorspitten op zoek naar bruikbare dingetjes!

I'm as happy as can be!

Thanks Guys!!:okdan:

Back