Van welke synthesizer heb je spijt dat je hem ooit verkocht???

mijn roland td10 (is een slagwerk maar van een geweldig merk), Crumar Trilogy en de PPG 360 A Wavecomputer (die ging kapot en was niet te maken.:(

ik had spijt van m'n voyager en phatty, deze zijn nu ook terug. De JP8080 10 jaar geleden ook verkocht, er is er nu weer een onderweg

Ik heb van een heleboel dingen wel spijt, maar je kunt nu eenmaal niet alles houden. Als ik er dan toch een paar zou mogen noemen:
- Yamaha VL-1, prachtig ding
- Ensoniq Fizmo

mijn roland td10 (is een slagwerk maar van een geweldig merk), Crumar Trilogy en de PPG 360 A Wavecomputer (die ging kapot en was niet te maken.:(

de ppg 360 wavecomputer is prima te repareren hoor....

:mega:

ik heb heel veel synths gehad die ik weer verkocht heb. heb al mijn VA's de deur uit gedaan om analoog te gaan, behalve mijn 1e synth ms2000 (staat overigens nooit meer aan)

1 VA in het bijzonder, de loodzware kanariepiet gele wardorf Q vind ik wel jammer dat ik hem niet meer heb. Als optie koop ik ooit de micro Q wel weer een keer (ook gehad) voor 200 euro loeiveel synth voor je geld.

phochos spant volgens mij de kroon met dingen verkopen die hij nog nieteens heeft ontvangen :D

enkele heb ik spijt van:

mijn eerste ms10: klonk veel goorder dan mijn huidige. die zou ik nog wel eens terug willen (had een klein stickertje voorop en geplakte nep houten zijkantjes)

tr-909. in een opwelling voor veel te weinig verkocht omdat ik iets op het oog had.

roland cmu-810. een soort mc-202 zonder sequencer, in een metalen behuizing.

HH echo unit. engels tap echo met sshuivende kop. stevige, duidelijke delays en enigzins schelle klank. erg mooi.

Ik heb alleen maar spijt van het feit dat ik in de afgelopen tig jaren mijn geld aan de verkeerde dingen heb besteed en al die die synths die ik had willen hebben (om ze later eventueel weer te verkopen en daar weer spijt van te hebben) nooit heb kunnen kopen.

Paul

Ik heb ooit mn dx7 verkocht, terwijl ik daar heel veel werk in had gestopt om goeie patches te maken.
Hoorde laatst wat oude tracks terug met die typische patches en ik kreeg een brok in mijn keel ;(

maanden jaren alleen op mn kamertje met die dx7,

mensen: vergeet dus niet hoeveel tijd en kennis er nog in zo'n apparaat zit..

tot nu toe de enige een klein beetje spijt mn juno 2 met pg300 in nieuwstaat maar in die 6 jaar dat ik hem had heb ik hem misschien 1 of 2 keer gebruikt in een track buiten dat was het meer speelgoed en een hebbedingetje voor me. Zo'n ding zonder midi implentatie is gewoon niet handig te gebruiken in een track dan pak ik toch een ander die ik wel kan automaten en als ik al moeite moet doen om een cutof te automaten heeft het gewoon geen zin, weg met die zooi.

Als ik dadelijk m'n sh101 weg doe voor de minibrute, daar krijg ik misschien spijt van of niet? Zelfde verhaal de sh101 is een leuk speeltje om aan de 909 te hangen en uurtje leuk mee te tweaken maar in een track heb ik die hele 101 nog nooit in gebruikt. zelfde verhaal ik heb geen midi to cv module en zal ik niet kopen ook. Bassjes haal ik uit de alesis ion 10 keer makkelijker en in de mix hoor ik het toch niet meer terug, omdaar voor een midi to cv module te halen ben ik veels te lui voor. Dus volgende bericht hierop word waarschijnlijk dat me 101 weg is en ik er misschien toch spijt van krijg want hij klinkt zooooooooooooooo lekker door een dik extra filter met flinke resonance en distortion erover heen. Maar voor mij niet te gebruiken in een midi setup waar ik me ding in kwijt wil zonder te veel gezijk.

Ik erger me nog steeds rot dat ik deze spullen heb weggedaan / weg moest doen:

PPG 1003
PPG 1020
PPG 350
PPG 360A
Roland TR-808
RMI KC-2 Keyboard Computer
EMS Synthi Hi-Fli

Stephen

De enige synth die ik echt met regelmaat mis is de Nord Modular G2 Engine. Ik hoopte deze met Reaktor te vervangen, maar het is toch niet hetzelfde. Ik heb Max For Live ook onlangs (deels) aangeschaft om het gat te vullen, ik hoop dat dit voldoende is. Zo niet, dan koop ik er misschien toch nog een keer eentje terug! Al hoop ik eigenlijk dat Nord met een G3 komt, maar dat zal wel niet.

nou ja, geen synth maar ,, wel spijt van dat ik heb verkocht.. de zeer klassieke TR-909 !!! =(

ik had toen de keuze tussen een deurwaarder of op straat staan met m'n 909.. toen heb ik gekozen om de schuld maar te betalen. als iedereen nou op de softe tour gaat.. dan kan ik mooi over een paar jaar deze klassieke drumdoos weer aanschaffen, haha

MC202
Yamaha SY2 (gelukkig staat m'n 2e bij de reparateur)
Siel Mono (omdat het zo'n raar ding was)

Zo'n Siel Mono: je kunt er geen zak mee maar toch klinkt hij in de basis gruwelijk lekker.

Back