Van welke synthesizer heb je spijt dat je hem ooit verkocht???

Tot dusver maar één synth verkocht: de Casio HT6000.

Ik miste zijn subtiele pads zo erg dat ik direct een andere HT6000 kocht.

ik moet ze eerst nog hebben voor ik ze weg kan doen.

ik heb eigenlijk bijna alles terug gekocht wat ik ooit heb verkocht.
wat ik nog wel terug wil
an1x
prophet vs
sidstation

juno 106 (heb nu wel een multitrak, gelijkaardig en krachtig)
acidlab bassline
eigenlijk de enige twee dingen die ik tot nu toe heb verkocht

Eigenlijk heb ik altijd alleen maar vette synths gehad,.. en is t altijd pijnlijk als er iets weg gaat,.
Mgoed,.. ruimte, tijd en geld zijn niet van gummy,..
Maar spijt,.. ach,.. je moet niet te veel hechten aan materiele zaken en zolang ik muziek kan maken ben ik happy,.
Heb t overigens nog niet over mn hart kunnen verkrijgen om mn allereerste synth,. ms20,. te verkopen,.
Die sleep ik al sinds 81 mee ofzo en gaat waarschijnlijk ook nooit weg!

De TB-303 mis ik elke keer weer als ik een goede acidplaat of iets met een vergelijkbare bliep erin hoor. Ik gebruikte de TB bijna nooit en als ik er weer eentje zou kopen, zou het waarschijnlijk hetzelfde zijn. Toch is het meer het gemis om traditioneel te kunnen acidbubbelen dat mij blijft achtervolgen...
De Waldorf Microwave XT vond ik ook heel gaaf maar die vond ik gewoon lastig in de mix te plaatsen: te dun tussen de dikker klinkende analoogjes. Het was wel een heerlijk standalone freakapparaat met een goede interface en heel eigen klankkarakter.

Voor de rest is er genoeg verkocht dat ik nooit meer terug zou hoeven. *D

De Roland JP8080.

Op een gegeven moment verkocht ik al mijn synths en sampler om software te gaan. Ik kreeg spijt en kocht het een en ander terug. In plaats van de JP8080 kocht ik een Virus, want die kan veel meer. Toch mis ik de sound van de JP. Komt wel weer een keer.

D-50

M'n eerste synth.. had ik nooit weg moeten doen..

Eigenlijk bijna alles. Daarom ben ik ook nu met m'n 4e TR-707, 3e AN200, 3e S950, 3e TR-606, 3e RX-5, 2e MS20 2e K5000S, DSS-1 enz. enz. Waar ik echt spijt van heb is de Microwave I met OS2.0, helemaal gaaf. Temeer ook omdat de prijs ervan flink omhoog gegaan is. Moeilijk ding maar unieke sound. Prodessey was ook wel erg leuk, Korg ES-1 vanwege het directe, Moog Source idem, Novation Superbassstation zelfde, juno60 ditto, Yamaha CS15D same. Maar goed, toch geen plek meer om dit alles weer binnen te halen, er staat nog genoeg.

Mijn eerste Kawai K4!

Ergens in 1994 een paar maanden gehad. Maar omdat ik destijds geen reet snapte van het apparaat maar weer omgeruild in de winkel tegen een general midi module....

Weet nog goed toen ik die Kawai voor het eerst hoorde, ik meteen verliefd was op het geluid!

Jaren later heb ik de K4 weer terug gekocht, maar in de eerst die ik had zaten een paar mooie patches, die ik nu niet meer kan vinden / namaken.

Gelukkig heb ik er nog opnames van gemaakt (op cassettebandje).
Hier de 2 patches, gewoon live ingespeeld op de K4.

Moet er nog eens goed voor gaan zitten om deze patches zo goed mogelijk na te maken op mijn huidige K4! De nostalgie! :P

Attachments

• 02. The last day.mp3
    4,1 MB · Bekeken: 88
  • 01. Afraid of the Piano.mp3
    5 MB · Bekeken: 83
Uit nostalgische overwegingen vind ik het jammer dat ik mijn Ensoniq MR-76 niet meer heb. Daar heb ik een paar jaar mee op het podium gestaan en sommige van de presets mis ik soms een beetje. Maar ik moet zeggen dat ik dan een beetje krokodillentranen huil want ik heb ooit de module gehad en ook die weer verkocht.

En op zich ging mijn K2600XS me ook aan het hart toen ik die wegdeed.............

Back