Samplers. Welke heb je nog en waarom?

Ik heb mijn Casio FZ-1 uit 1986 nog. Disk drive vervangen door een USB module. Werkt nog prima.

Ja, ik vind het echt het leukste stuk gear dat ik in tijden onder handen heb gehad.
Ja minder is meer he :)
Ik houd ook van simpele samplers. De SP16 vind ik om die reden geweldig. Maar goed de Sample heeft wel zijn form factor mee.

A5000 heb is staan die ik weer wil gaan inzetten. Maar ik zoek een goede editor zodat ik samples kan overzetten en de sampler kan editten. Weinig behoefte om alles via de sampler zelf te programmeren.
deze:
(zie bijlage)

FB A3/4/5 editor

ik heb hem nog niet gebruikt of getest maar CTRL gebruik ik wel voor andere synths etc en dat werkt goed (standalone)
-als je het als VST wil gebruiken moet je een 32b naar 64b bridge mee installeren

XGWorks 3.07E werkt met Windows11 & A4/5k
(Yamaha MIDI sequencer)

Attachments

• YAMAHA AX000 SAMPLER MANIPULATOR - CtrlrX_April.zip
    1,5 MB · Bekeken: 15
Ik had inderdaad gezien dat alle A series samplers op facebook zit. Ik heb nog geen facebook, moet ik nog gaan doen.

Maar ik ben ook bereid om er een apart computer systeem aan te hangen, speciaal voor de sampletransfer en de program editing.

Staat allemaal al lang op het verlanglijstje, maar er komt niet zoveel uit mijn handen de laatste tijd.

Daarom vind ik de nanbox ook zo luek.

Klopt het nou dat de mpc sample wel maar 1 sequence oid heeft?
Nee, je kunt een heleboel sequences maken en ze dan in song mode chainen. Volgens de specs "16 sequences x 8 banks, per project", aantal projecten is onbeperkt behalve ruimte op de SD kaart.

Ik begin ook interesse te krijgen. Is dat een kussentje vooraan en is het handig?

Ben toch wel benieuwd...
Is deze "kin" van rubber oid. en is hij überhaupt functioneel of is hij er alleen omdat er plek over was? Ik zie dat andere MPC's het niet hadden, de XL misschien.
Op onderstaand filmpje zie ik de wijsvinger wel rusten na een aanraking van de onderste pads. Maar blijven vingers dan ook hangen op andere rijen na de hogere pads gebruikt te hebben?

Laatst gewijzigd:
De rubber “kin” is een knipoog naar de arm leuning van de mpc60. En heeft verder geen functie.

De lay-out van de mpc sample is een beetje een hybride vorm tussen een mpc60 mk1 en mk2.

Ook de werkwijze is zoals een oude mpc60/3000.

Ja, dat steuntje is een kosmetisch detail. In het gebruik heeft het niet echt nut, maar zit ook niet in de weg.

Okee, maar de vraag blijft dus: was de "knipoog" opzet, of kwam het wel goed uit omdat het moederbord te groot was?

Nee, je kunt een heleboel sequences maken en ze dan in song mode chainen. Volgens de specs "16 sequences x 8 banks, per project", aantal projecten is onbeperkt behalve ruimte op de SD kaart.

Okee, maar de vraag blijft dus: was de "knipoog" opzet, of kwam het wel goed uit omdat het moederbord te groot was?

denk alsnog een knipoog, het zijn 2 platen, plus die pcbs zijn op 101 manier te ontwerpen. maar uiteraard is het in deze uitvoering wel handig.

destijds toen ik de mpc 500 zo dope vond en erachter kam dattie geen zones kon choppen hoopte ik echt dat akai met zon soort nieuwe portable sampler zou komen, echter nu ze het hebben gedaan, ben ik er toch niet helemaal van gecharmeerd. denkmeer omdat iedereen en zijn vader hem nu heeft.

en gezien ik niet meer bijmijn ouderlijk huis inwonend ben en niet meer dagelijsk te horen krijg hoe speciaal ik ben, moet ik mij toch wenden naar andere manieren om mijn toch zo te voelen.
vandaar mijn nanobox haha

A5000 heb is staan die ik weer wil gaan inzetten. Maar ik zoek een goede editor zodat ik samples kan overzetten en de sampler kan editten. Weinig behoefte om alles via de sampler zelf te programmeren.
Wavelab (5?) via scsi als ik me niet vergis.
Dat werkte wel erg fijn.

Ik ben al bijzonder genoeg, heb daar geen hanekam voor nodig.
De MPC Sample is besteld, dan hoor ik er eindelijk bij!

Het is em ook net niet moet ik eerlijk toegeven.

Ik hou er niet echt van om dingen te bestellen en te retourneren. Maar deze gaat linea recta terug.

Als ze dit uit zouden werken tot een volwaardig product hebben ze wel goud in handen.

ik heb maar enkele keren met zo’n “moderne” mpc gespeeld. Dat zijn wezenlijke complete daws/computers. En das niets voor mij. De simplere Benadering van de mpc sample is een verademing. Maar hij doet het niet voor me. Spijtig maar waar.

Dus deze gaat terug naar Thomann.

Back