BigDplayboy
Ouwe rot
Ben met een nummer bezig met vocalen, nu is de zangeres gisteren hier wgeweest, heeft een heel zooi tekst ingezongen die heb heb geschreven. Het waren 4 coupletten, waarvan 2 laag en 2 wat hoger. Klinkt allemaal goed. Heb ik de zooi met de rest van het nummer geluisterd (rest = kick, bassline, hihats, etc.), of het allemaal past en op de maat is. Klopt ook, klinkt zuiver. Niks aant handje dus....
Is die zangeres weg, luister ik het geheel nog een keer maar dan OOK met de midden en hoge tonen (strings, melodielijnen, etc.) klinkt het opeens harstikke vals. Waar komt dit door, doordat de zangerse alles een (of een halve) noot lager heeft gezongen dan eigenlijk de bedoeling was. Dit was ook omdat ik blijkbaar iets in de zangmelodie had zitten wat zij niet haalde met haar stem (of iets dergelijks
)
Nu wil ik eens proberen de opgenomen stukken zang (wav-jes) eens te pitchen met Soundforge, heb ik al vaker gedaan, maar dan krijg je van die rare digitale stemmen. Heeft iemand tips welke filter ik daar weer overheen kan gooien omhet geheel toch zoveel mogelijk zuiver te houden. De pitch hoeft maar 1 noot omhoog, dus zo indrukwekkend zal het verschil niet zijn qua "rotzooi-geluiden" die optreden. Maar het is natuurlijk wel zo prettig om alles zo zuiver mogelijk te houden...
Iemand suggesties? En alvast bedankt
Oja, de zangeres kan niet nog een keer terugkomen want de deadline van het nummer is over 6 dagen en dat haalt ze niet meer...
Is die zangeres weg, luister ik het geheel nog een keer maar dan OOK met de midden en hoge tonen (strings, melodielijnen, etc.) klinkt het opeens harstikke vals. Waar komt dit door, doordat de zangerse alles een (of een halve) noot lager heeft gezongen dan eigenlijk de bedoeling was. Dit was ook omdat ik blijkbaar iets in de zangmelodie had zitten wat zij niet haalde met haar stem (of iets dergelijks
)Nu wil ik eens proberen de opgenomen stukken zang (wav-jes) eens te pitchen met Soundforge, heb ik al vaker gedaan, maar dan krijg je van die rare digitale stemmen. Heeft iemand tips welke filter ik daar weer overheen kan gooien omhet geheel toch zoveel mogelijk zuiver te houden. De pitch hoeft maar 1 noot omhoog, dus zo indrukwekkend zal het verschil niet zijn qua "rotzooi-geluiden" die optreden. Maar het is natuurlijk wel zo prettig om alles zo zuiver mogelijk te houden...
Iemand suggesties? En alvast bedankt

Oja, de zangeres kan niet nog een keer terugkomen want de deadline van het nummer is over 6 dagen en dat haalt ze niet meer...

) wat je meestal hoort bij een goede zanger/zangeres. Alleen dat komt dan weer in de ge-pitchte versie niet natuurlijk over. Misschien dat ik nog ff moet pielen met die Autotune 3 dan...