Advies gevr: wat nodig voor hiphop beats

De MC303 is aardig, maar ook niet bugvrij. Hoewel ik wel hoorde dat er een romupdate
was. Ik heb al verschillende keren meegemaakt dat het geheugen (spontaan?) vol was
en ik ineens van alles kwijt was in die track. Let daar dus goed op.

Andere tip: als je met samples gaat werken, ga je beats eens lekker downsamplen
naar 32khz of 22khz en van 16bit naar 12bits. Dan krijg je echt oude rauwe stijl
samples. al dat cleane spul van tegenwoordig is ook niet alles.

Succes en drop some dope beats (of zoiets toch :) )

Aan wat voor stijl moet ik dan denken echt net als in de states, nederlandstalig rap?
Misschien dat je toch niet samplebased beats wil maken en alleen met synths wilt werken?

idd eerst maar es kijken of je:
a) Alleen PC+software,
b) Alleen Hardware,
c) a+b
d) NVT.
wilt gebruiken..
Maar goed: LEGIO mogelijkheden, dus..
Succes!!

he het is engelstalige rap, ja ik ben ook nog geen producer maar moest ff snel een naam verzinnen:) maare ik wil het liefst een sampler en die aansluiten op me pc

later

Misschien is een 2e hands sampler leuk om mee te beginnen, marktplaats.nl onder muziekinstrumenten/samplers is veel te vinden.

Een MPC2000 is een goed combi tussen sequencer en sampler wordt veel gebruikt voor hiphop.
Je kunt het ding vrij makkelijk meenemen en hebt dan geen computer nodig... kan cool zijn...

Druid

Origineel geplaatst door druid
Misschien is een 2e hands sampler leuk om mee te beginnen, marktplaats.nl onder muziekinstrumenten/samplers is veel te vinden.

Een MPC2000 is een goed combi tussen sequencer en sampler wordt veel gebruikt voor hiphop.
Je kunt het ding vrij makkelijk meenemen en hebt dan geen computer nodig... kan cool zijn...

Druid

MPC2000 RULED gewoon. :okdan:

Ik zou voor één van de S'en van Akai gaan. S1000 kan je al voor héééél goede prijs krijgen en zijn oerdegelijk. S2000 zou ik niet nemen vanwege het kleine schermpje en "ongebruiksvriendelijk" enzo. De latere S'en gaan al wat duurder zijn (logisch). Als je toch voor een sampler gaat, zorg er dan wel voor dat het geheugen wat uitgebreid is, anders zit het al snel vol. Of je kan ook zoals mijn neef 4 harde schijven ( 8) ) op je sampler aansluiten, maar dat maakt enorm veel lawaai.

Dus conclusie: koop een paar S1000's en je bent vertrokken.

Advies van mij: koop geen S612 :D

ga op zoek naar een tweedehands mpc2000 (xl kan ook maar is wat duurder). Je kunt daar alles instoppen wat je maar wilt en er zijn heel veel sounds (gratis) te vinden op het internet die absoluut bruikbaar zijn of makkelijk bruikbaar te maken zijn. Bedenk wel dat je natuurlijk je programs wilt kunnen opslaan. Je zult dus, ongeacht sampler, een opslagmedium moeten aanschaffen (bijv. scsi Zip). Maar ook die kun je tweedehands nog goed vinden. Je hebt al een pc. Die kun je gebruiken om sounds te editten en klaar te maken voor je mpc. Doe ik ook veel en dat werkt erg goed.

Back