[snippet track] Hohenheim..Paracelsus.

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
Dit is een verloren snippet van een track waarmee ik bezig was toen ik hier op het forum kwam. Sample van het internet geplukt en lopen klooien met de vocalizers van Reaktor, en de complexe synths die er bij zitten heb ik wat pads gemaat en gemixt. De pads zeuren nogal door in deze versie..
Mixen wist ik niet echt wat dat was. Dat is te horen.. Hoe is de sfeer van dit stukje? Er hoort nog een leuke baslijn bij ook.. maar ik baalde zo dat ik veel heb weggehaald. Na ja,..er is dus veel geknipt en geplakt. Het einde kapt ploseling af, let daar ff niet op aub..thnax.

Hohenheim

hmmm kben nog maar net aan het luisteren en ik voel al een
bepaalde sfeer, het geeft me geen duister gevoel zoals
bij je vorige tracks. geeft me meer een relaxed gevoel.
maar hij klinkt mij nog een beetje te koud (te digitaal)
op bepaalde momenten.

ohja, leuke avatar heb je daar ;)

greets isnieZot

ok... het zit weer knap in elkaar en de geluiden zijn bijzonder.. maar ik begin me af te vragen of je ook wel 's meer 'herkenbare muziek' maakt
het is ook zo moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen

ja ik blijf het zeggen maar ik vind dit echt geweldig.
heeft een hoog Telefon Tel Aviv gehalte, dit nummer. mooie heldere geluiden, alleen heb ik heb gevoel dat de snare-achtige sound lelijk overstuurt. verder echt een supernummer als je het uitwerkt, naar mijn mening.

Bedankt voor de reactie's.
Ik heb nogal wat lopen klooien met dit nr, dat is te horen.. daarom postte ik dit fragment, alhowel het nog fragmentarisch klinkt. Maar ik ga hem wel afmaken..

De vorm / opbouw is nog 'embryonaal', maar het ging me vooral of de sfeer overkwam..

Ik doe toch altijd voor spek en bonen mee op de mooie Gaia.:doei:

Laatst gewijzigd:
Mooi gebruik van stereobeeld. Synth klanken zijn ook goed behalve die vervormde stemmen die lang niet zuiver zijn. Maak er meer een glissando van naar zuivere noten. Op de achtergrond is het namelijk allemaal zuiver en dan is het jammer als die bewerkte vocals er vals tegenaan hangen.

Ja, maar ik wilde de 'vocals' niet 100% zuiver hebben. Maar idd aan het eind kunnen ze nog iets naar onderen gebogen worden. Misschien.
Iemand trouwens nog een goede plugin die vocals 100% 'recht' kan breien .. zeg maar?

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Iemand trouwens nog een goede plugin die vocals 100% 'recht' kan breien .. zeg maar?

zoals AutoTune of Melodyne bedoel je?

te origineel dit! Jou posts zijn altijd zo fris en nieuwschierigmakend, is niet leuk meer. Maak er je beroep van zou ik zeggen. Moet geen probleem zijn.

Lekker fris/vaag/varierend enzo.. 8)

Kan er verder weinig over zeggen maar ik luister er graag naar.

Sloitel gerust verder! Voor spek en bonen zeg je... doe maar net of er ook worst te krijgen is ;)

Origineel geplaatst door PzHKL
Sloitel gerust verder! Voor spek en bonen zeg je... doe maar net of er ook worst te krijgen is ;)

Ik denk toch zeker wel dat dit exemplaar binnen handbereik is:
worst.gif

Smaakt lekker deze track, inderdaad vaag/fris en orgineel! Misschien dat je nog weleens een carriere kan beginnen in de film/computerspel muziek-branche (of anders gewoon in unox reclames :))

hmm.. die unox rookworst ziet er idd goed uit, het is de 375 gram versie.
Wat betreft game sound trax.. zou kunnen .. maar in NL worden er toch geen echte knaller spellen gemaakt voor de wereld markt of vergis ik me.
Als ik iets doe wordt het niet-komkommercieel -en dat is niet winstgevend.:) (maar open-source markt groeit..)

hartstikke leuk nummer. ik vind het veel sfeer hebben. ook je timing van de verschillende delen vind ik erg natuurlijk overkomen. het begin vind ik mooie contrasten hebben en erg fijn overgaan in het eigenlijke nummer (op 39 seconde bedoel ik). erg fijn! ook leuk gebruik van die stemmen, die zou ik later trouwens nog eens terug laten komen (meer op de voorgrond) in een ander deel.

Back