JP supersaw, uniek of niet?

7four

Ingeburgerd
ik ben een grote fan van JP8000/JP8080 supersaw sound, die typische Rank1/Ferry Corsten enorme brede heldere klank uit de JP8000/JP8080.

Ik heb op internet al veel fora gelezen en youtube video`s gezien over mensen die met andere hardware synths en softsynths die typische JP supersaw proberen na te maken, maar toch komt in 99 % van de gevallen niet in de buurt van de JP sound. De JP klinkt toch breder en helderder etc dan andere hardware synths en softsynths.

Mijn vraag is daarom: bestaat er een softsynth die het wel net zo goed kan als de JP8000/JP8080? Of is het gewoon een typische unieke JP sound op dezelfde manier als dat de hoover sound typisch en uniek is voor de Alpha Juno 2?

Laatst gewijzigd:
idd, Uniek naar mijn mening

Zelfs de SH-201 vind ik ook helemaal anders: klinken, en vooral te editeren
Gewoon scoren zo'n JP,
Ik heb er intussen twee...

Ik weet er niet veel over, maar dit is een video over de Superwave SW9090 Supersynth; een JP-8080 emulatie. Dit is het topic op KVR. Er werd ook maanden geleden een poll op KVR gehouden of er interesse was voor een JP-8000/JP-8080 emulatie, waarschijnlijk een poll door een muzieksoftware programmeur, maar of dat met de Superwave SW9090 Supersynth te maken heeft?..geen idee.

De Supersaw wave form is echt de wave form die in de JP zit. Ik vind niet dat er een andere synth is die het zelfde klinkt. Overigens hoeft dit niet te betekenen dat andere synths die iets gelijks doen niet lekker klinken. Maar ik denk dat de JP wel uniek is als Supersaw. Het is dan ook een uitvinding van Roland.

Hoe weet je zeker dat dat het werk van de JP is en niet van een of ander leuk stukje outboard/preamp/EQ/compressor?

Hoe weet je zeker dat dat het werk van de JP is en niet van een of ander leuk stukje outboard/preamp/EQ/compressor?

True..

Het is (bijna) nooit kant en klaar out the box, er wordt altijd wel van alles mee gedaan, logisch toch.

Maar de JP is wel baas op dat gebied (destijds helemaal).

True..

Het is (bijna) nooit kant en klaar out the box, er wordt altijd wel van alles mee gedaan, logisch toch.

Maar de JP is wel baas op dat gebied (destijds helemaal).

uit veel va,s komen super saw
mn supernova kant ook mooi / vies en lkker

vast wel weer iets anders net as dat r veel tb clones zijn ..er wordt met de tb ook diverse muziek gemaakt toch acid hous = anders dan tekn o acid 8~

software kan een beste saw maken zalk je zeggen zeta ister ook mastert in

Alleen jammer dat z3ta behoorlijk brak klinkt.

ligt aan je sound card dan ..basis is erg helder / breed ..en ja gen jp8
ofso
tsi net watje er mee doet

ligt aan je sound card dan ..basis is erg helder / breed ..en ja gen jp8
ofso
tsi net watje er mee doet

LOL, no offense...

z2ta klinkt gewoon echt niet goed.. klinkt op het eerste gezicht lekker 'breed', maar is digitale meuk.

Er zijn veel betere VST's.

LOL, no offense...

z2ta klinkt gewoon echt niet goed.. klinkt op het eerste gezicht lekker 'breed', maar is digitale meuk.

Er zijn veel betere VST's.

welke software is niet digitale meuk/ uh bedoel digitaal alles speelt gewoon een algoritme af opje soundcard afhankelijk hoe ingewikkeld je al...bla bla ritme is ,..en je converters zijn maakt t de ,
moeite waard :engel:
astgoe is hoor
gebruik niet so vaak software meer
vondt zeta lkkr easy makkelijk toepasbaar vergelijkt ook niet met ..dus egt spul eerder met soft tegen software zz:engel:

superwave synth was idd gebaseerd op de roland jp wave

de alpha juno [dominater heeft idd egt een unike sound door mengen van wave forms ..:doei:

en waldorf modules.

Ik heb mijn 10 jaar lang veelgebruikte breedklinkende vette lead jp 8080 verkocht toen ik aan sylenth1 begon.
Grootste reden is gebruikersgemak en de klank was ik zat. Thor in reason kan er ook wat van maar sylenth1 klinkt beter.
Zo zijn er wel meer softsynths die naar mijn mening echt goed klinken, zeker met de komst van betere en snellere computers.

Jep ik ken hem heb 'm ook vaak zat gebruikt.
Maar was ie nou gebasseerd op de Nordlead? of bedoeld als Nordlead emulator?

ben het even kwijt, maar zoiets stond me bij.

en even ontopic:
die P8 is ook gaaf, maar ik vond hem nogal groot als plugin (grote gui)
Maar geluid loog er niet om klonk lekker vond ik (heb geen ervaring met een echte JP8000)

Waarom moet een VSTi voor sommigen toch altijd een stuk outboard "na doen" ?!?
dit laat het altijd klinken alsof VSTi's poor mans outboard zijn.

Dat is complete onzin natuurlijk. NEXUS is bijv een betere rompler dan welke Roland sample bak dan ook. Gladiator zet dikkere supersaws neer dan welke JP (and then some)

Heb de JP8080 12 jaar geleden gehad, hij komt er bij mij niet meer in . Wat die JP's toruwens ERG lelijk doen, is het clippen van het filter bij een te snelle attack als je filter bijna dicht staat. Was altijd m'n grootste irritatie met die bak.

Back