Roland xp80 sequencer probleem (weggevallen maten)

Larsmannetje

Ingeburgerd
Beste allemaal,
Ik hoop wederom op iemand met kennis op een dieper niveau van oude Roland-spullen ...
Op mijn xp-80 ben ik een partij aan het inspelen, maar de sequencer lijkt willekeurig maten niet op te nemen. Het is de tweede partij die ik opneem, dus het kan geen overschrijding van de polyfonie zijn. En dan na een paar maten doet hij gewoon alsof er niets aan de hand is.
Ik wordt er compleet krankjorum van en krijg niet uitgevogeld wat de oorzaak is. Kent iemand dit probleem? Dit is toch niet zoiets als: de sequencer-sectie is stervende of overleden, tijd om afscheid te nemen?
Elke tip wordt zeer gewaardeerd, vooral van mensen die ervaring hebben met de xp-lijn van Roland!
Dank bij voorbaat,
Lars.

Ik ben helemaal niet vertrouwd met de XP80 sequencer maar misschien bevindt de oorzaak van jouw probleem niet in de XP80 maar erbuiten?

Heb je dit probleem ook tijdens opnames wanneer er geen externe MIDI-bronnen zijn aangesloten?
Het zou zo maar eens kunnen zijn dat andere MIDI-bronnen informatie uitzenden die door de XP-80 sequencer mee wordt opgenomen en, bij erg drukke partijen, er gewoon teveel informatie wordt ontvangen waardoor de sequencer zich verslikt?

Misschien kan je zo het probleem isoleren?

Alle MIDI-aansluitingen op de XP-80 verwijderen en opnames maken. Als het probleem dan verdwijnt dan is de oorzaak elders te zoeken.

Gewoon een idee.

Beste Hover,
Goed denkwerk (waarvoor dank)... Maar dat kan het niet zijn. Er komt niets binnen op de midi-in!
Dat kan het dus niet zijn. Misschien dat ik maar eens een factory-reset doe, misschien dat de bug er dan uit gaat. Op mijn werk moet ik dat ook altijd doen als de zaak vastloopt op mijn pc (opnieuw opstarten, bedoel ik).
Vind op zich het werken op de XP80-seq wel lekker direct. Als zijn de geluiden van de xp80 inmiddels wel wat achterhaald (met name de piano-geluiden)...

Back