van serieus naar hoompaahaha

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Je ziet het in een hoop stijlen, iets is niche, wordt iets bekender, er spring iemand op met een gimmick en het genre is om zeep.

bijv:
Hardcore > Mosselman/Gabber Piet > om zeep!
Hardstyle > het hele JUMP gebeuren > om zeep!
House > Wolter kroes > om zeep!

Wat ik altijd wel grappig vind is dat er behalve het "ludieke of platte gedeelte" vaak productietechnisch met deze plaatjes niks mis is.
Maar een hoop van het "eerste uur" afhaken omdat het niet meer "credible"is en "het grote publiek" het ondekt

ben toch wel benieuwd of jullie nog meer voorbeelden weten en waarom de mensen die genres veels te serieus nemen afhaken

house om zeep door Wolter Kroes....pff wat een onzin...de andere twee stylen zijn kutmuziek...dus ja dat valt te verwachten...

maar ik snap wat je bedoelt. Het heeft denk ik te maken met de mate waarin iets populair is, maar vooral het innoveringsvermogen van de muziekstijl. Kijk als er een strak stramien is voor een stijl, is alles snel al eens gedaan en raken mensen snel uitgekeken op die stijl.

De gabber pietjes en nawijns zijn denk ik meer een teken van hoe populair een stijl is (lees commercieel aantrekkelijk) en zijn een voorbeeld van liefde voor geld ipv liefde voor muziek.

klopt,(house is natuurlijk een hele brede kapstok) waarom worden andere genres dan met rust gelaten? zoals bijv Trance? (het dichtste wat daar enigsinds qua arrangement in de buurt komt is bijv rood van Marco borsato)
Rain on me van kane was bijv gewoon een Tiesto remix.
Wat zijn de volgende genres die op de nominatie staan voor commercieele zelfmoord?

Trance vind ik ook een goed voorbeeld..........het begon allemaal zo leuk en nu is het een grote geld machine, waar deuntjes door producers uitgepoept worden, voorzien van een bekende dj.
Geen originaliteit meer en dat is jammer.

klopt, maar daar is het weer anders, er is niet een commercieele zelfmoord onstaan, maar er komt gewoon veels te veel "me too" meuk. Dat is wat anders dan een "gabber Piet" die Peppie en Kokkie doet, de vijver is groter, maar er is niet iemand die de vijver opblaast.

de vijver is al lang opgedroogd toch? die 140 bpm handen in de lucht meuk hoor je toch al nergens meer?

da's i.d.d. een goeie, als Frans Bauer daar op inspringt dan is het gelijk klaar :)

Nog een voorbeeld: punk - good charlotte en alle andere punkboysbands
van

naar

Hoewel punk is ook wat begonnen met een circusact ...

Trance is inherent berestront dus dat kan je niet meer verneuken.

En ja, Dubstep is next in line, mooi voorbeeld is Magnetic Man , dat toegegeven, nog wel zeer lekker klinkt (het zijn dan ook zeer 'credibele' namen die erachter zitten) maar het zet wel de poort open voor Gekke Eddy en zijn Komkommerciële Dubstepverneukband...

mja er zijn inderdaad al wat dubcrapliedjes op het forum te vinden:P
Mja de dubstepverneukband, en dan alle rookies vragen hoe je dat geluid maakt dat neigt nu toch meer naar de wereldsynth genaamd de Monotron.

zo af en toe lees ik eens een topic die kant noch wal raakt...en dat zonder dat edwinemanuel zich er mee bemoeit...dit is er weer zo eentje...

het zou helpen als een discussie wordt gestart aan de hand van feiten...

hardcore,hardstyle en house zijn niet om zeep...dat is echt de stomste onzin die ik in jaren gehoord heb...

zo af en toe lees ik eens een topic die kant noch wal raakt...en dat zonder dat edwinemanuel zich er mee bemoeit...dit is er weer zo eentje...

het zou helpen als een discussie wordt gestart aan de hand van feiten...

hardcore,hardstyle en house zijn niet om zeep...dat is echt de stomste onzin die ik in jaren gehoord heb...

Je slaat de spijker op zijn kop die muziek vind ik inderdaad o.a. onzin :D

Back