Hoe krijg je een (hardstyle) lead zo "breed" en "vol" ?

Tsjah ... Flink layeren doet wonderen. Ook het pannen van je synths wil nog wel eens een dik effect geven. Vervolgens EQ'en, en de nodige fx erop zetten.
Denk aan reverb, delay enzo ..
Ik laat wel een klein stukje horen.
Let niet op de afmix en dergelijke want het is slechts 5 minuten werk geweest.

Attachments

• No time to waste.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 183
Tsjah ... Flink layeren doet wonderen. Ook het pannen van je synths wil nog wel eens een dik effect geven. Vervolgens EQ'en, en de nodige fx erop zetten.
Denk aan reverb, delay enzo ..
Ik laat wel een klein stukje horen.
Let niet op de afmix en dergelijke want het is slechts 5 minuten werk geweest.

die klinkt ook erg goed:P

Goed eq'en en layeren.
Zoals deze die ik eventjes snel heb gemaakt als voorbeeld

Attachments

• venom.mp3
    509,3 KB · Bekeken: 160
Vinden jullie het nu niet eentonig worden
Elke lead klinkt in principe hetzelfde.
Natuulijk zijn er verschillen, maar dat zijn m.i. details.

Worden er ook in dit genre ook leads gemaakt die niet uitgaan van een (super) saw?

Paul

mede daarom (en door de reversed basjes) heb ik hardhouse, zo heette het toen der tijd nog achter me gelaten ;)
zo eentonig...

Vinden jullie het nu niet eentonig worden
Elke lead klinkt in principe hetzelfde.
Natuulijk zijn er verschillen, maar dat zijn m.i. details.

Worden er ook in dit genre ook leads gemaakt die niet uitgaan van een (super) saw?

Paul

Het is wachten op de big bang! Wat het dan ook mag zijn... Voorlopig is het 12 in een dozijn geldt ook voor de hardcore maar op de 1 of andere manier blijft de hardcore mij meer boeien... als je het zo kan noemen...

Hoewel ik al 3 jaar niet meer naar een hardcore feest geweest ben, heb ik wel zoiets van dat eerder dan een zgn hardstyle feest!

catscan meester ;)

Je kan je lead ook verzuipen in de reverb (gebruik een aparte fx-channel waar je met een send van je lead-track naar toe gaat).

Plaats daarna een compressor met sidechain op de fx-channel, die je laat triggeren door de originele sound.

Wanneer de lead speelt, duckt de reverb.
Even prullen met de compressorsettings (juiste release is belangrijk, attack zo kort mogelijk) en klaar.

Kan iemand hier printscreentjes van plaatsen. Gemaakt in Cubase?
Want ik krijg het niet voor elkaar. Ook de instellingen in de mixer etc.

En hoe layer je met cubase en de vtsi van de virus? Kan iemand daar ook printscreentjes van plaatsen?

Ps Ik ben nieuw hier ;)

Kan iemand hier printscreentjes van plaatsen. Gemaakt in Cubase?
Want ik krijg het niet voor elkaar. Ook de instellingen in de mixer etc.

En hoe layer je met cubase en de vtsi van de virus? Kan iemand daar ook printscreentjes van plaatsen?

Ps Ik ben nieuw hier ;)

je weet toch wel hoe je moet sidechainen in cubase lijkt me?

Goed eq'en en layeren.
Zoals deze die ik eventjes snel heb gemaakt als voorbeeld

Leg dan ook even uit hoe je dit doet in u voorbeeld he...
Anders heeft het weinig zin om een voorbeeld te uploaden, daar heeft de TS er al genoeg van lijkt me.

Iedereen die niks met hardstyle heeft, heeft er een grote mond over, zelf weten natuurlijk, uiteindelijk is het toch weer een smaak kwestie hoe ééntonig of simpel hardstyle ook is :D

Iedereen die niks met hardstyle heeft, heeft er een grote mond over, zelf weten natuurlijk, uiteindelijk is het toch weer een smaak kwestie hoe ééntonig of simpel hardstyle ook is :D
Mijn opmerking was niet gericht over hardstyle algemeen, ik vraag me alleen af waarom hier op synthforum mensen leads naspelen voor voorbeelden en niet gewoon zelf een strakke lead neerzetten.

Back