Cubase 64-bit

dione

hardkoor
Omdat er nu al redelijk veel mensen over zijn naar 64-bit machines wil ik wel eens weten wat jullie ervaringen zijn met Cubase 64-bit...

Bij mij loopt het goed,behalve af en toe vastlopers door VSTBridge...Werken jullie met JBridge ? Welke plug-ins werken goed en welke geven problemen ? Welke hardware werkt goed/slecht ?

ik heb Jbridge geprobeert, maar de hoop opgegeven, hoge latency en rare conversie issues. dus ik gebruik 64 alleen met native 64 plugs of plugs die het goed doen in de VSTbridge

dat had ik dus ook ja...demo van JBridge geprobeerd,maar toen had ik meer gezeik dan gewoon met VSTBridge...terwijl ik op de Cubase forums juist veel mensen lees die JBridge prefereren...

enige plug-ins die ik nu niet goed werkend krijg zijn de spullen van D16...maar die beloven ook alles te gaan porten naar 64-bit dus dan wacht ik nog maar ff af...

ik heb denk een half jaar geleden windows 7 64-bit geinstalleerd op m'n studio pc maar heb er alleen maar problemen mee gehad. latency problemen, plugins die niet werkte, vastlopers ect. de volgende dag ben ik weer terug gegaan naar windows xp 32-bit en dat loopt nog steeds als een trein. ben ook niet van plan om het nog eens te proberen aangezien ik bijna alleen maar hardware gebruik.

ik heb ook geen problemen met cubase 64 bits. Jbridge werkt echt heel goed hier, je moet soms wel wat settings aanpassen van jbridge, maar over het algemeen ben ik erg tevreden erover. De d16 plugins werken niet goed, hele hoge latency en enorme asio belasting onder 64 bits.

vst bridge gebruik ik niet, dat vind ik echt een stuk minder goed werken dan jbridge, maar het zal er wel van afhangen welke plugins je gebruikt. Over het algemeen is alles wat ik tegenwoordig gebruik toch ook als 64 bits beschikbaar dus het wordt in de praktijk steeds minder een issue.

Hier ook goede ervaringen met Cubase 5 64-bit.
Geen ervaringen met JBridge. VSTbridge accepteert alleen VST 2.4 en later. Oude VST's zoals Steinberg Virtual Studio Collection (SE versies) krijg ik in de Cubase 64-bit versie dus niet werkend, in de 32-bit versie wel. Soms crasht hij wel op de VSTbridge, maar vooral als ik hem plugins laat zoeken gaat het mis. Anders meestal stabiel.
VSTi's:
-Miroslav Philharmonik
-HALion 3
-SuperwaveP8
-Kore Free Player
Ook alle hardware die ik heb draait prima op 64-bit. Dat zijn bij mij:
-Echo AudioFire12 audio/midi interface FW
-Motu Micro Lite midi interface USB
-Behringer BCF2000 controller USB
-Steinberg cc121 controller USB
-Frontier Tranzport controller USB/RF

P.S. Ik werk nog veel met hardware, zowel synths als FX. Derhalve niet zoveel VST's in gebruik.

Alle hardware loopt hier ook goed : Fireface 800 en CC121 hebben 64-bit drivers,maar dat had ik ook niet anders verwacht...wel jammer dat RME Digicheck nog niet 64-bit is...

M'n ouwe Edirol UM-880 heeft ook 64-bit drivers daar was ik wel verrast over...en m'n Virus TI ook,die werkt eindelijk weer eens zoals het hoort...

Heb aardig wat 32-bit plugs,ook veel freeware,waarvan het meeste toch goed werkt...maar toch klapt die VSTBridge er regelmatig uit...weet wel dat ze bij Steinberg met een update bezig zijn,hoop dat ze dat ding beter (stabieler) maken...

UAD werkt ook goed,maar toch verbaast het me dat ze nog geen 64-bit drivers hebben...

NI heeft tegenwoordig alles 64-bit,net als Fabfilter...PSP de belangrijkste dingen,Audio Damage is druk bezig (Replicant en Discord zijn recent geupdate naar 64-bit)...

Sylenth is nog ff het vermelden waard : kon geen 64-bit versie vinden,maar na een mailtje kreeg ik binnen 5 minuten antwoord en een persoonlijke link naar een 64-bit versie (beta denk ik)...en die werkt supergoed...

Camel Audio en Tone2 werken,hoop op updates maar beide fabrikanten lijken erg stil qua updates...

Works as a charm !

Vst draaien goed , geen audiodropouts, geen errors ...

Enkel Tascam doet vreemd met 64 bit firmware, maar dat is geen verrassing :mexico: .....

Hypersonic 2 niet werkend te krijgen ....

Voor de rest heb alles toppie .

ik werk nu al een tijdje met cubase 5 64 bit in combinatie met jbridge.
het enige wat niet bij mij werkt zijn waves plug-ins.
de rest werkt perfect ! en snel !

Na de 5.5.2 update van Cubase lijken m'n D16 plug-ins ook beter te werken...fijn..:peukie:

Ik ben vorige week overgestapt naar windows xp 64 en heb alleen maar prblemen ik had cubase 4 en heb hier een update voor naar 6 maar alles doet moeilijk krijg de update niet over 4 heen en als ik 6 wil opstarten krijg ik een foutmelding die luid application error 0xc0150002.

Kan iemand mij op weg helpen zowel over de update instalatie als de foutmelding

Weliswaar geen Cubase, maar wel 64-bit.

Ik werk sinds ongeveer twee jaar nu op 64-bit met Studio One van PreSonus. Op zich was het aanbod van plugins vrij beperkt maar inmiddels werk ik eigenlijk voor 70% op 64-bit op zowel Mac als PC en ben zeer tevreden. Alles draait erg stabiel en met lage latency. 32 samples met m'n PreSonus Firestudio Mobile en 16 met m'n MX4. Allebei op Win 7 SP1, op de Mac werk ik met OS X 10.6.7 (64-bits kernel). Stabiel als een huis.

Het enige dat mij nog weerhoud om permanent op 64-bit over te stappen is het feit dat zowel Waves als Avid nog geen versies hebben uitgebracht. Maar de plugins van Waves en PT werken ook prima op de 64-bits OS'en, het is alleen af en toe wat switchen.

Zou voor geen goud terug willen naar volledig 32-bit.

Back