Hoofdtelefoon 4 producing

Status
Please reply by conversation.

JohnDoe20

Ingeburgerd
En ja ik weet dat hoofdtelefoons niet zijn bestemd om te produceren maar ik woon in een flat en maak s'nachts ook graag muziek :-)

bijvoorbeeld:

- Shure SRH840
- Sennheiser HD595
- Audio Technica ATH-M50
- AKG Acoustics K 240 DF
- Beyerdynamic DT 990

170 euro mag je mijn beyerdynamic dt 990 hebben

Volgens mij kan het afmixen op een hoofdtelefoon helemaal niet, maar filteren gaat nog aardig.

De enige die ik zou gebruiken is de HD250 Linear van Sennheiser.
Dat is een koptelefoon met referentie kwaliteiten. Niet in de winkel te krijgen meestal, maar via importeur wel.

Kost 280 euro ongeveer

Gebruik in hemelsnaam wel een noodlimiter voor je hofdtelefoon versterker, want je rookt je oren uit met een te harde hoofdtelefoon als je een piek uit een synth binnenkrijgt!

Wat ik heb ingesteld is een L+R channel op mijn gadgeltlabs naar de koptelefoonversterker met een peak limiter erop in Cubase op mijn monitoring groep. Dat heeft mij al een paar keer gered met plotselinge synths die blijven hangen, een kat die op één van mijn synths springt of een beetje te enthousiast met de cutoff aan het spelen bent.

Als je alles hardwarematig hebt kun je een limiter tussen je output en koptelefoonversterker zetten zoals Cybermax aangeeft. Scheelt ook misschien je koptelefoon op den duur. Je kan ook nog met EQ het extreem laag wegfilteren (of je moet houden van klapperende membramen op je oren.

Status
Please reply by conversation.
Back