Studio Headphone

D12-4ever

Stamgast
Ik ben opzoek naar een studio headphone als extra controle bovenop mijn KRK Roket 6 rpg2 studio monitors om mijn beats te kunnen mixen en masteren. En om af en toe de buren ook wat rust te gunnen.

Op het internet heb ik vernomen dat "open" beter is dan "gesloten"? en dat Sennheisers waarschijnlijk zeer goed zijn maar ik heb geen idee welk type het meest geschikt zal zijn.

Zelf dacht ik aan de "AKG K 702" "Beyerdynamic DT 990 PRO" en de "Sennheiser HD 25-SP II" of mischien de "MOMENTUM"

Graag zou ik daarom wat advies willen hebben...

dit is de studio standaard :

k240smk2-d37d9a3f6b50a6a0637db5eb05e9f405.jpg

Ik gebruik al jaren een beyerdynamic dt990pro, zit erg comfortabel, ik vind dat mijn mixen er prima op lukken en ik zag ooit een video waarin ik zag dat bij de opnames voor de soundtrack van shrek deze koptelefoon ook werd gebruikt, dus ik bedoel maar...

Maar ik denk dat die akg hierboven het ook wel doet hoor.

Oh ja, wat open en gesloten betreft, volgens mij is dat meer als je zang op wilt nemen of iets ander s met een microfoon, dat je dan met een open koptelefoon geluid lekt naar je mic. Daarvoor kun je dus het beste een gesloten nemen.
Of er nog andere verschillen zijn weet ik niet. ik vind gesloten minder comfortabel iig, ik denk dat de meeste mensen het wel met me eens zijn wat dat betreft.

Heb zelf een DT770pro en die is gesloten, maar heb toch het idee dat dat meer " druk" op je oren geeft. Misschien toch eens de 990pro of een andere half open proberen.

Is het mogelijk op een AKG 701 te mixen terwijl iemand in dezelfde kamer TV probeert te kijken?

Of klinkt dat ongeveer hetzelfde alsof je muziek over de speaker van je telefoon afspeelt?

Dat is altijd wat ik mij een beetje voorstel bij open back bleeding.

Ik mix nu op Sony mdr 7509 hd's dat gaat me redelijk af maar zijn erg warm

Ik heb een k601 en je hoort het echt wel goed in de omgeving als je een redelijk volume speelt! Niet geschikt voor in de trein zeg maar..;) Maar ideaal om op te mixen. K240 is ook perfect en neutraal..

Heb zelf een DT770pro en die is gesloten, maar heb toch het idee dat dat meer " druk" op je oren geeft.

Ik gebruik deze en heb volledig vertrouwen in. Druk in de oren? Niet te lang dragen, pauzes nemen. Ook lekker warm voor in de winter.

Ik ben niet een voorstaander van open hoofdtelefonen maar dat is een andere kwestie.

Ik gebruik deze en heb volledig vertrouwen in. Druk in de oren? Niet te lang dragen, pauzes nemen. Ook lekker warm voor in de winter.

Ik ben niet een voorstaander van open hoofdtelefonen maar dat is een andere kwestie.

Het belangrijkste voordeel van open is juist het draagcomfort dacht ik.

open heeft niets te maken met oren platdrukken.
een akg K240 bv is open en zit OM je oren Circumaural
en niet OP je oren Supra-aural...

en met een gesloten systeem heb je binnen 30 min zweetoren

AKG zelf noemt de K240 anders half-open, niet open. Volgens mij gaat dat verschil precies over dat hij om je oren staat (vandaar half open, en niet helemaal open).

nou ja half open, open sluit het omgevingsgeluid weinig af en gesloten veel, maar gesloten ademt ook minder goed daardoor..

dus met een open hoofdtelefoon liever niet in de trein zitten haha

Ook niet vergeten te testen en luisteren he. Recensies via het internet kunnen een zeer vreemd beeld geven heb ik zelf ondervonden.
Toen ik de mijne zocht heb ik zo goed als alle headphones in de keymusic op gehad, die kerel deed graag doosjes open dus kdacht ff van profiteren. Kben met een DT 770 naar huis gegaan en geen seconde spijt van.
Op voorhand veel opgezocht, en er zaten een hoop kandidaten tussen, maar in de praktijk is het verschil echt wel groter dan je denkt! Dus als je niet test, kan je best bedrogen uitkomen. Niet alleen het geluid, maar ook de pasvorm en comfort verschillen massaal per model vind ik.

Ook de impedantie niet vergeten na te kijken. Sommige hebben een hoge impedantie en dus ook een versterker nodig om te klinken zoals ze bedoeld zijn.

Back