Studio Headphone

Maar in welke winkel kan ik een boel van deze modellen daadwerkelijk testen?

Het zelfde als met monitors. de ene vindt dit neutraal de ander dat. mijn advies is gewoon doorgaan met die gene die je al 20 jaar hebt en 20.000 songs mee hebt afgeluisterd. daarmee kan je juist het verschil horen tussen de verschillen van je favo band /Dj performer en je eigen sounds.

Dat is zeker een goeie headphone, ga je nog veel plezier aan hebben.
Hoeveel ohm is hij? Ik heb een 80ohm versie en die gaat nog luid genoeg zonder versterker.
Maar er zijn ook versies van 250 en 600, daarvoor heb je wel een versterker nodig.

Ik ben uiteindelijk voor de DT 990 pro gegaan. Ik vind ze zeer comfortabel zitten en ben zeer te spreken over de kwaliteit. Wel merk ik dat hij qua volume niet heel hard kan, zou ik hier dan een headphone versterker voor nodig hebben of hoort dat zo?

Hoe stuur je de koptelefoon aan? Kan goed dat je een koptelefoon versterker moet gebruiken. Sommigen koptelefoons hebben een vrij hard signaal nodig.

Dat is zeker een goeie headphone, ga je nog veel plezier aan hebben.
Hoeveel ohm is hij? Ik heb een 80ohm versie en die gaat nog luid genoeg zonder versterker.
Maar er zijn ook versies van 250 en 600, daarvoor heb je wel een versterker nodig.

Ik heb de 250 ohm versie...

Hoe stuur je de koptelefoon aan? Kan goed dat je een koptelefoon versterker moet gebruiken. Sommigen koptelefoons hebben een vrij hard signaal nodig.

en ik gebruik hem op de TASCAM US-122mkII en rechtstreeks via de Nord Lead 2X.

Zoals NRjay al aangeeft ga je dan waarschijnlijk een pre-ampje nodig hebben.

Ik ben naar de FEEDBACK afgereisd maar daar konden ze me niks over Studio headphones vertellen. Nu heb ik een beyerdynamic dt990 pro wat volgens mij toch wel een degelijke headphone is alleen zit ik met het probleem dat ik niets weet over headphone versterkers en ik mij dus afvraag of ik een headphone versterker nodig heb (en welke) of dat mijn TASCAM US-122mkII ook al een soort van headphone versterker ingebouwd heeft.

Ik zou het zeer fijn vinden als iemand mij misschien de weg wijs kan maken met die headphone versterkers?

inprikken en proberen?

Heb ik gedaan... probleem is dat als ik balans moet hebben tussen de input van de Synthesizer en de output van de digitale geluidjes beiden vrij zacht zijn en dat als ik enkel de input van de Synth moet horen ik hem helemaal open kan knallen tot overdrive en piepende oren. En het zou wel zo praktisch zijn als ik ze allebei goed kan horen.

Ik ben naar de FEEDBACK afgereisd maar daar konden ze me niks over Studio headphones vertellen. Nu heb ik een beyerdynamic dt990 pro wat volgens mij toch wel een degelijke headphone is alleen zit ik met het probleem dat ik niets weet over headphone versterkers en ik mij dus afvraag of ik een headphone versterker nodig heb (en welke) of dat mijn TASCAM US-122mkII ook al een soort van headphone versterker ingebouwd heeft.

Ik zou het zeer fijn vinden als iemand mij misschien de weg wijs kan maken met die headphone versterkers?

Dus je hebt geen headphone daar kunnen/mogen proberen/testen?

Blijft mijn vraag staan...

Dus je hebt geen headphone daar kunnen/mogen proberen/testen?

Blijft mijn vraag staan...

Ik heb de Beyerdynamic DT990 pro en de Sennheiser HD 25 vergeleken ik wilde graag de AKG testen maar dat ging niet.

Ik vind de Beyerdynamic veel fijner, zit zeer comfortabel, geen last van oren en een eerlijk geluid (precies waar ik naar opzoek was) alleen weet ik niks af van die headphone versterkers en kreeg ik niet echt duidelijkheid van de verkopers.

dit is de studio standaard :
k240smk2-d37d9a3f6b50a6a0637db5eb05e9f405.jpg

Helaas niet Bass. waar haal je dat vandaan ?

Met alle respect, en typisch voor dit soort threads maar iedereen probeert vooral zijn eigen keuze / aankoop te rechtvaardigen.
Begrijpelijk maar daar gaat het niet om.

2 van de meest gebruikte hoofdtelefoons in recording en PA :
(en dat heb ik zelf niet uitgevonden maar bel even 10 'echte' studios en pro PA bedrijven op...)

http://www.headphone.com/headphones/sennheiser-hd-280-pro.php

http://www.bhphotovideo.com/c/product/49510-REG/Sony_MDR_7506_MDR_7506_Headphone.html

http://ehomerecordingstudio.com/closed-back-studio-headphones/

En nog betaalbaar ook ! Zoek niet verder.Waarom dat de 2 meest gebruikte modellen zijn...tja raad eens.

Attachments

• HD280 Pro.jpg
    HD280 Pro.jpg
    160,9 KB · Bekeken: 152
Laatst gewijzigd:
hangt er nog vanaf of hij als monitor of mix hoofdtelefoon gebruikt word.
een open systeem zal teveel lekkage geven bij het opnemen van bv zang

in de studio waar ik heb gewerkt hadden ze de k240

hangt er nog vanaf of hij als monitor of mix hoofdtelefoon gebruikt word.
een open systeem zal teveel lekkage geven bij het opnemen van bv zang

in de studio waar ik heb gewerkt hadden ze de k240

en dan heb je meteen de meest gebruikte koptelefoon is studios...

en verder is het gewoon wat je lekker vind klinken, ik ken een hoop muzikanten die gewoon hun eigen koptelefoon meenemen, als dat nodig is....

kortom , het maakt echt geen hol uit.
ik ken zelf een drummer die gewoon altijd standaard gewoon sennheiser in ears gebruikt, gewoon van die goedkope.

:mega:

Yamaha ns-10's staan standaard ook in iedere studio( bij wijze van)... Zijn ze daarom goed?
Ze zijn goed omdat ze slecht klinken, ik heb ze gehad :)

Als ik een headphone ga kiezen kijk ik eerst welke zo eerlijk mogelijk zijn of "flat" (feitelijk)
En vervolgens, en dat is het meest belangrijkste ga ik met mijn eigen oren luisteren. (objectief)

Reviews en meningen zijn vaak overschat, ze vertroebelen je objectiviteit... gebruik je oren!

Zelf heb ik ook de dt990 250 ohm en die moet je inderdaad versterken

Zelf heb ik ook de dt990 250 ohm en die moet je inderdaad versterken

Oke bedankt! ik had ook al naar Beyerdynamic technical support gemaild en die zijden dat de US-122mkII ook al een soort pre-amp is maar of deze genoeg versterkt wisten ze niet. Zo niet alsnog een amp er tussen zetten. Dus nu twijfel ik of ik de Behringer HA 4700 ga halen om er tussen ga zetten...

Wat je ook kunt doen is een focusrite vrm box halen. Dit is een apparaat die verschillende speakers nabootst in verschillende ruimtes.

Hierdoor kun je je mix checken onder verschillende omstandigheden. Het is geen vervanging voor goede studiomonitoren/goede studio maar gewoon een extra referentie. En als bonus versterkt hij genoeg voor je headphones (als je nog harder wilt ga je je oren verneuken)

Back