synthgeluid in score van stargate universe

zaphod

Stamgast
Hoi,

de begeleidingsmuziek van de tv-serie stargate universe doet me denken aan de muziek van Vangelis bij de film Blade Runner. Weet iemand welke synth voor de brede pad-klanken wordt gebruikt in Stargate Universe? Ik heb een stukje bijgesloten.

Overigens als iemand weet welk instrument door Vangelis werd gebruikt voor dit soort geluid in Blade Runner, dan hoor ik dat ook graag.

Z

Attachments

• Stargate.Universe.S01E11.Space.mp3
    129,4 KB · Bekeken: 143
Laatst gewijzigd:
layer van brass en strings, zoiets kun je met een dsi prophet08 wel maken of met een andromeda. om er eens 2 te noemen. op demo filmpjes van dsi over de p8 vergelijken ze direct met oberheim en hoor je dit soort sound als ik me goed herinner.

Overigens als iemand weet welk instrument door Vangelis werd gebruikt voor dit soort geluid in Blade Runner, dan hoor ik dat ook graag.
In Blade Runner is heel veel Yamaha CS80 gebruikt. Oude bak nu, niet aan beginnen, tenzij je ook wat geld er voor over hebt voor regelmatig onderhoud.

Over CS80s gesproken - ik dacht dat zoiets (de brass) ook typisch CS80 was, maar dit komt van "Epsilon in Malaysian Pale" van Edgar Froese (uit 1975).

Wat is het dan ? Een andere yamaha of kan dit elke analoge synth zijn en ligt de kracht in de reverb?

Joris

Attachments

• malay, Audio, Mix (3).mp3
    1,5 MB · Bekeken: 137
Over CS80s gesproken - ik dacht dat zoiets (de brass) ook typisch CS80 was, maar dit komt van "Epsilon in Malaysian Pale" van Edgar Froese (uit 1975).

Wat is het dan ? Een andere yamaha of kan dit elke analoge synth zijn en ligt de kracht in de reverb?

Joris

die Edgar Froese kende ik nog niet, lekker muziekje!

zo te horen geen cs80 als dit uit 1975 komt zou het ook iets van een minimoog kunnen zijn en inderdaad reverb en delay zijn heel belangrijk. Ik ga meteen even speuren naar Edgar Froese ;)

Edgar Froese is van Tangerine Dream - maar heeft ook enkele zeer goeie solo LPs: de deze, Macula transfer, Aqua, en Stuntman (Ages is minder). Ik heb de meeste op LP, maar zoek even op internet en je vindt wel meer ... (ik denk niet dat ze nog nieuw verkrijgbaar zijn op CD). Joris

Edgar Froese is van Tangerine Dream - maar heeft ook enkele zeer goeie solo LPs: de deze, Macula transfer, Aqua, en Stuntman (Ages is minder). Ik heb de meeste op LP, maar zoek even op internet en je vindt wel meer ... (ik denk niet dat ze nog nieuw verkrijgbaar zijn op CD). Joris

ach natuurlijk, toen ik op zijn site kwam en een paar kleine foto's van hem zag wist ik het ineens weer. Die albums van rond 1975 ken ik nog niet, die ga ik zeker beluisteren.

In Blade Runner is heel veel Yamaha CS80 gebruikt. Oude bak nu, niet aan beginnen, tenzij je ook wat geld er voor over hebt voor regelmatig onderhoud.

Ik zie op ebay dat zo'n ding 13kE moet opbrengen. Da's toch wat veel.
Maar op youtube vond ik een die laat zien hoe je met 2 zaagtanden en reverb een heel eind in de buurt komt van de 'Blade Runner' sound. Laat ik daar maar eens mee beginnen. Bedankt voor de reacties!

Back